مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ضرورت تدوین برنامه راهبردی حمایت از صنعت موتورسیکلت / لزوم توسعه عمق ساخت داخل در تولید موتورسیکلت

به گزارش موتورسيكلت نيوز، مهدی صادقی نیارکی در این نشست تخصصی که به بررسی مشکلات و چالش‌های صنعت موتورسیکلت پرداخته شد، علاوه بر تاکید بر ضرورت تهیه برنامه نظامند از سوی انجمن ها برای توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت خاطر نشان کرد: توسعه ساخت داخل در صنعت موتورسیکلت با توجه به سابقه این صنعت در کشورمان باید بیش از گذشته مورد پیگیری قرار گیرد و این سیاست باید از سوی انجمن های تخصصی به صورت استراتژی مشخص در افق 5ساله با جدیت اجرایی شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توسعه ساخت داخل در کشور نیروهای متخصص در طراحی صنعتی، فنی، مهندسی و… به کار گرفته خواهند شد و برای کشور ارزش افزوده و اشتغال مولد را بهمراه خواهد داشت.

وی رعایت مسائل زیست محیطی را از دیگر دغدغه های این بخش برشمرد.

گفتنی است ، در این نشست تخصصی نمایندگانی از انجمن هاى تخصصی و برخی از توليدكنندگان با اشاره به چالش های این صنعت، لزوم ‌مشورت با تشکل های تخصصی را در تهیه و تدوین قوانین ، مقررات و همچنین بخشنامه را مورد تاکید قرارداده و خواستار اتخاذ تدابیری برای اصلاح برخی از قوانین که فرآیند تولید موتورسیکلت را با مشکل روبه رو کرده است، شدند.

مشکلات گمرکی و فرآیند طولانی ترخیص کالا نیز از دیگر دغدغه های این صنعت بود که تدابیری برای رفع این موضوعات با همکاری گمرک در نظر گرفته شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا