مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران: در بحث موتورهای برقی مذاکراتی با شرکت‌های سازنده انجام دادیم

شهردار تهران: 3 تا 4 میلیون موتور سیکلت در شهر وجود دارد که کارگروهی تشکیل دادیم تا هم هویت موتور با صاحبش مشخص و هم با سیستم کنترل عبور، تبدیل موتورهای کاربراتوری به برقی را دنبال کنیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم؛ شهردار تهران گفت: بحث دیگر در زمینه هوشمندسازی و ایجاد زمینه بهره‌مندی از امکانات سوخت‌های غیر فسیلی است. در این زمینه نخستین قرارداد را برای خرید 50 اتوبوس برقی برای استفاده‌ در خیابان جمهوری را بستیم. همچنین باید در درباره وضعیت اتوبوس در تهران بعد از جبران مافات فعلی و نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها به سمت اتوبوس‌های برقی برویم. همچنین باید به سمت خودروهای هیبریدی در شهر برویم. 

زاکانی اضافه کرد: در بحث موتورهای برقی مذاکراتی با شرکت‌های سازنده انجام دادیم و پیشنهاد دادیم که اگر این موتورها یک اتاقک داشته باشند می‌توانند جنبه ایمنی بالاتر را داشته باشند و سرنشین را اضافه کند و هم آلودگی هوا از طرف موتور سیکلت‌ها برطرف شود.

شهردار تهران تصریح کرد: این کارگروه مستمر باشد تا صرفه جویی ایمنی و توجه به مسائل زیست محیطی را باهم داشته باشیم. تیم مشترک با معاونت‌های مختلف به صورت دوره‌ای جلسه و پیوست‌های کارشناسی داشته باشند تا با عملیاتی کردن آن بتوان چهره شهر را تغییر داد. همچنین برای این کارها پیوست فرهنگی و پیوست انتقال به فضای عمومی را در نظر بگیرید. باید با یک زمانبندی مشخص اقدامات  را انجام دهیم تا به یک الگوی شایسته در شهر تبدیل شود.

محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر نیز گفت: بحث شبکه‌های فرسوده در هسته مرکزی شهر تهران بسیار مهم‌ است و در بخش زمین و امکانات در این موضوع فرصت‌های خوبی داریم که باید همکاری فی مابین انجام شود. همچنین یکی از مهمترین موارد آلاینده مربوط به مجموعه‌های متحرک از جمله موتور سیکلت است که باید شرایط استفاده از موتورهای برقی را فراهم کنیم و این یک فرصت مناسبی است.

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست در این جلسه گفت: در تفاهم‌نامه بین شرکت توانیر و سازمان پسماند که در مرداد ماه امضا شد موضوعاتی از جمله هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک ، زیر ساخت تامین برق وسایط نقلیه ، بهبود انرژی ساختمان‌ها و اینترنت اشیا مطرح شده است. فصل‌های دیگر آن مربوط به امورات اجرایی، مشارکت در جمع‌آوری خطوط فشار قوی، ارائه نقشه تجهیزات مربوط به پست‌های برق و بهینه سازی برای نوسازی تجهیزات است.

معاون خدمات شهری شهرداری‌ تهران افزود: باید شرایط اجرای این تفاهم نامه را تسهیل کنیم. در گذشته که پروژه‌های شهری شتاب خوبی را گرفته بودند اقدامات مربوط به تأسیسات برقی را اجرا کردیم اما این موارد تحویل برق نشده و همچنان نگهداری آن در اختیار ما است. همچنین در بحث مبادله اطلاعات مکانی که در پروژه‌ها اثر گذار است و می‌توان معارضات را به وسیله آن شناسایی کرد، همکاری خواهیم داشت.

بهرامی عنوان کرد: در بحث‌های مشارکتی و برقی کردن موتور و نوسازی پست‌های برق در صورت نیاز می‌توانیم یک قرارداد مشارکتی را منفک از این تفاهم نامه منعقد و فرمولی را برای آن تهیه کنیم. در بعضی از مناطق خطوط برق‌های فشار قوی در حرائم داریم که ساکنان آن اجازه نوسازی و بازسازی ندارند و همچنین در این حریم‌ها فضای سبزی داریم که قابلیت بهره برداری ندارد و اگر توافق مشارکتی را انجام دهیم، رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا