مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کاواساکی و یاماها برای ساخت قوای محرکه موتورسیکلت دوستدار محیط زیست با یکدیگر همکاری می کنند

تیم آبی و تیم سبز با هم کار خواهند کرد تا پیشرانه‌های احتراق داخلی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کاواساکی و یاماها ملاحظاتی را برای توسعه مشترک قوای محرکه هیدروژنی برای استفاده احتمالی در وسایل‌نقلیه دوچرخ آغاز کرده‌اند که در ادامه، شرکت هوندا موتور و سوزوکی موتور به آن‌ها ملحق می‌شوند و این چهار شرکت قصد دارند به‌طور مشترک امکان دستیابی به کربن خنثی را از طریق استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی در خودروهای دوچرخ بررسی کنند. برای حفظ مرز متمایز بین همکاری و رقابت، آن‌ها قصد دارند پس از ایجاد چارچوبی که به وضوح زمینه‌های همکاری و تحقیقات مشترک را مشخص می‌کند، اقدام کنند.

قابل ذکر است که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، کشورهای بیشتری شروع به ایجاد تغییرات شدید در سیاست‌های مربوطه خود در مورد پیشرانه‌های سوخت فسیلی کرده‌اند. برای مثال، در هند، موتورسیکلت‌های 150 سی‌سی به پایین‌تر در نمایشگاه‌های سال 2025 حضور نخواهند داشت، بلکه فقط موتورسیکلت‌های برقی خواهند بود. در اندونزی نیز، ممنوعیت کامل موتورسیکلت‌های جدید با موتور احتراق داخلی (ICE) تا سال 2050 اعمال خواهد شد و همچنین سیاست‌های مشابهی نیز در برخی از کشورهای اروپایی و همچنین برخی از ایالت‌های ایالات متحده اعمال می‌شود.

اما در ژاپن، دو سازنده غول پیکر موتورسیکلت در حال فکر کردن هستند و می‌خواهند برای بررسی سایر گزینه‌های کربن خنثی با هم متحد شوند تا موتورهای احتراق داخلی را برای مدت طولانی‌تری نگه دارند.

در کنفرانس اخیر، صنایع سنگین کاواساکی، شرکت سوبارو، شرکت تویوتا موتور، شرکت مزدا موتور و شرکت یاماها موتور به‌طور مشترک اعلام کردند که برای دستیابی به خنثی کردن کربن، چالش گسترش گزینه‌های سوخت را از طریق استفاده از موتورهای احتراق داخلی به‌عهده خواهند گرفت.

به‌طور خاص، برای گسترش بیشتر گزینه‌ها برای تولید، حمل‌ونقل و استفاده از سوخت، این پنج شرکت در نظر دارند سه ابتکار عمل را متحدا دنبال کنند که از جمله آن بررسی استفاده از پیشرانه‌های هیدروژنی در وسایل‌نقلیه دوچرخ و سایر وسایل‌نقلیه است و البته در راستای دستیابی به کربن خنثی، علاوه بر پیشبرد ابتکارات برای برق‌سازی، با ترویج همکاری بیشتر در تولید، حمل‌ونقل و استفاده از سوخت در ترکیب با موتورهای احتراق داخلی، در واقع هدف این پنج شرکت ارائه انتخاب بیشتر به مشتریان است.

از سال 2010، کاواساکی بر هیدروژن به‌عنوان یک منبع انرژی نسل بعدی تمرکز کرده است و در حال توسعه فناوری‌هایی برای تولید، حمل‌ونقل و استفاده از هیدروژن در کل زنجیره تامین مورد نیاز برای حمایت از جامعه بوده است. این شرکت در حال حاضر در حال انجام آزمایش‌های راستی‌آزمایی برای حمل‌و‌نقل مقادیر زیاد هیدروژن ارزان قیمت به ژاپن است که از زغال سنگ قهوه‌ای استرالیایی تولید می‌شود. تا پایان سال مالی 2021، این شرکت قصد دارد هیدروژن را با استفاده از حامل هیدروژن مایع که برای اولین‌بار در جهان ساخته شده است، حمل کند. همچنین، صنایع سنگین کاواساکی بر اساس فناوری‌های احتراق هیدروژن، در حال توسعه پیشرانه‌های با سوخت هیدروژن است. این کار برای کاربردهای حرکتی دریایی و هوایی، مانند هواپیما، کشتی و وسایل‌نقلیه دو چرخ است.

از سوی دیگر یاماها موتور در حال توسعه فناوری قوای محرکه هیدروژنی برای استفاده احتمالی در خودروهای دوچرخ خود، سری ROV (وسایل‌نقلیه تفریحی چهارچرخ خارج از بزرگراه) و سایر محصولات است. این شرکت برای تسریع در توسعه این فناوری، در حال آماده شدن برای معرفی تجهیزات جدید و تقویت ساختار توسعه داخلی خود است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motopinas
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا