مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ابراهیم مولایی جم خبر داد؛ عزم جدی سه قوه برای ساماندهی اموال تملیکی

سرپرست سازمان اموال تملیکی گفت: در سال‌های گذشته، عزمی برای ساماندهی مشکلات اموال تملیکی نبود، اما اکنون نمایندگان قوای سه گانه وارد میدان شده اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، ابراهیم مولایی جم ، مشکلات سازمان اموال تملیکی را در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی برشمرد و افزود: مشکلات بودجه‌ای، تشکیلاتی، نیروی انسانی و نبود زیرساخت مناسب و انبارها از جمله مشکلات درون سازمانی است که منجر به عدم نگهداری مناسب از اموال شدند.

وی در خصوص مشکلات برون سازمانی هم گفت: دستگاه‌های صادرکننده مجوز، سازمان اموال تملیکی را کارگزار دولت نمی‌دانند و به نوعی شخصی حقیقی می‌بیند که همین موضوع مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان اموال تملیکی با اعلام اینکه اگر همه دستگاهای مرتبط مبارزه با قاچاق کالا و ارز هماهنگ نباشند یا وظیفه خود را درست انجام ندهد، اثرات آن در انبارهای سازمان اموال تملیکی دیده می‌شود، افزود: مثلاً اگر ما نتوانیم برخی کالاها را به عنوان کارگزار دولت ترخیص کنیم، در عمل اتفاقی رخ نخواهد داد و فقط کالا از انباری به انباری دیگر منتقل شده است، یعنی فقط اجناس را از انبار گمرک به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکلات، راهکارهایی شناسایی و طی هفته جاری به وزیر اقتصاد پیشنهاد شده است که بر اساس آن خودروها، موتورسیکلت‌ها و کالاهای رسوبی که اجازه فروش در داخل ندارند، تعیین تکلیف خواهند شد.

مولایی جم با بیان اینکه در نشست روز گذشته معاون اول رئیس جمهور با دادستان کل کشور و نایب رئیس مجلس، قرار شد کارگروهی متشکل از نمایندگان قوای سه برای حل مشکلات سازمان اموال تملیکی تشکیل شود، گفت: این کار گروه هر سه هفته تشکیل می‌شود تا هم از اقدامات انجام شده گزارش شود و هم برای حل مشکلات باقی مانده گره گشایی کند.

سرپرست سازمان اموال تملیکی گفت: اکنون در ۳۰ استان، ۱۱ هزار و ۸۶۹ ردیف کالایی داریم که از این تعداد چهار هزار و ۴۳۰ ردیف پرونده مربوط به حوزه متروکه و همچنین ۵۶ هزار و ۹۳ پرونده در خصوص قاچاق وجود دارد.

وی در خصوص علت منهدم نکردن کالاهای قاچاق توقیفی هم گفت:، چون برای این کالاها به نوعی ارزی از کشور خارج شده است، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از تولید و حفظ منافع بیت المال مجوز داده است که این کالاها به جای معدوم سازی به خارج از کشور استرداد یا صادرات شوند.

سرپرست سازمان اموال تکمیلی یادآور شد: مجوزی برای فروش کالاهای قاچاق در داخل کشور صادر نشده و یکی از دلایل دپو کالاها در انبارها همین است که فقط مجوز صادرات دارند و خریداری هم برای صادرات ندارند.

وی گفت: هیچ کالای قاچاقی به شخص وارد کننده، فروخته نمی‌شود و کالاهایی که از طریق مزایده به فروش می‌رسند، کالاهایی هستند که مجوز فروش در داخل را دارند و جز گروه‌های کالای غیر قابل فروش در داخل نیستند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
مهر
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا