مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پاسگاه‌های محیط‌‌بانی اردبیل به موتورسیکلت مجهز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی این استان به ۱۶ دستگاه موتورسیکلت برای رصد و پایش مناطق تحت مدیریت خبرداد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سعید شهند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به لزوم تجهیز و به روز کردن پاسگاه‌های محیط زیست افزود: تعمیر، بهسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط زیست استان آغاز و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اداره کل در حفاظت از محیط زیست کمبود محیط‌بان است، بیان کرد: برای رسیدن به استانداردهای لازم به ازای هر ۱۰ هکتار باید یک محیط‌بان وجود داشته باشد و با توجه به وسعت مناطق حفاظت شده در استان باید ۱۴۰ محیط‌بان در اردبیل وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل هم‌اکنون ۵۷ محیط‌بان وجود دارد، اظهارکرد: برای رسیدن به استانداردهای لازم در این حوزه بیش از ۸۰ محیط‌بان در استان کمبود نیرو داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: با وجود این کمبود، محیط‌بانان استان با رصد و پایش شبانه‌روزی مناطق تحت مدیریت تلاش می‌کنند کمترین آسیب به محیط زیست وارد نشود.

شهند با اشاره به وجود ۱۱ پاسگاه محیط‌بانی در استان اردبیل ادامه داد: محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده منطقه مغان، آق‌داغ خلخال، نئور و همچنین مناطق شکار ممنوع و سایت‌های احیا و تکثیر مارال فندقلو و آهوی مغان با انجام گشت‌های مستمر از محیط زیست استان حفاظت می‌کنند.

او گفت: ارائه آموزش‌های لازم به محیط‌بانان از اولویت‌های اداره کل محیط زیست استان است و برای همین دوره‌های آموزشی مختلفی در طول سال برای آنها برگزار می‌شود.

وی از برخورد قاطع و بدون اغماض ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان با افراد متخلف و سوء‌استفاده‌کنندگان از محیط زیست خبرداد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا ، چهار منطقه حفاظت شده در محدوده  استان اردبیل واقع است، منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۹۳ هزار و ۸۰۰ هکتار در شهرستان خلخال ، منطقه حفاظت شده مغان در محدوده بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان به مساحت ۳۵ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده انزان مشگین‌شهر با ۳۲ هزار  و ۵۰۰ هکتار مساحت و منطقه حفاظت شده نئور به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ هکتار که بخشی از منطقه وسیع حفاظت شده لیسار استان گیلان است.

کوه سبلان از ارتفاع سه هزار و ۶۰۰ متر به بالا و غار یخگان در محدوده شهرستان خلخال نیز جزو آثار طبیعی ملی ثبت شده استان اردبیل هستند.

همچنین چهار منطقه شکار ممنوع در استان برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض مشخص شده که شامل منطقه شکار ممنوع شورابیل در اردبیل با ۲۰۰ هکتار مساحت، گندیمن در مشگین‌شهر با ۳۰ هزار هکتار، دربند مشکول در گیوی با ۲۳ هزار هکتار و خروسلو در بیله‌سوار به مساحت ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا