مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی کاوازاکی نینجا H2SX با پیشرانه‌ی سوپرشارژ

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حدود پنج سال از معرفی موتورسیکلت‌های مجهز به سیستم پرخوران در مدل‌های نینجا H2 و H2R توسط کاوازاکی می‌گذارد و در سال 1396 یک مدل اسپرت تورر جدید با نام ‏S2X معرفی شد که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد.

 کاوازاکی برای سیستم پرخوران پیشرانه موتورسیکلت از سوپرشارژر استفاده کرده است که البته کاوازاکی سوپرشارژرهای ساخت خود را BALANCED SUPERCHARGED TECHNOLOGY می‌نامد. کاوازاکی، نینجا H2SX را به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی از نوع خنک‌شونده با مایع مجهز کرده است که این پیشرانه، دارای حجم دقیق ۹۹۸ سی‌سی است. همچنین در هر سیلندر چهار سوپاپ وجود دارد و این به معنای ۱۶ سوپاپ بودن موتورسیکلت است. ساختار سرسیلندر از نوع DOHC است؛ به این معنا که ۲ عدد میل سوپاپ در بالای پیشران قرار دارد. وجود سوپرشارژر در این پیشرانه کمک کرده است که نمودار تولید قدرت در این موتورسیکلت تقریبا خطی باشد و همچنین گشتاور مناسبی در دورهای میانی تولید شود. 

مصرف سوخت نینجا H2SX بسیار خوب است؛ به‌طوری که با مدل اسپرت تورینگ Z1000SX برابری می‌کند و حدود ۴.۵ تا ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. (لازم به ذکر است که مدل Z1000SX در بازار ایالات متحده و بسیاری نقاط جهان با نام نینجا 1000 صندوقدار شناخته می‌شود.) همچنین این موتور سیکلت به یک باک سوخت ۱۹ لیتری مجهز است که با معیار آمریکا، ۵ گالون ظرفیت دارد. این موتور سیکلت به‌طور ویژه‌ای مورد بهینه‌سازی قرار گرفته و قابلیت‌های اسپرت آن نیز حفظ شده است: این تغییرات طوری صورت گرفته که موتورسوار بتواند آن را در مسافت‌های طولانی نیز مورد استفاده قرار دهد.

کاوازاکی گفته است که حس رانندگی با این موتورسیکلت سوپرشارژردار کاملاً خاص و منحصر به این موتورسیکلت خواهد بود. کاوازاکی NINJA H2SX در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد که مدل استاندارد آن با نام NINJA H2SX  و مدل دیگر با نام NINGA H2SX SE شناخته می‌شود. مدل SE دارای امکانات بیشتری نظیر صفحه نمایش LCD TFT، چراغ‌های LED هوشمند با قابلیت چرخش در سر پیچ‌، کوییک شیفتر برای بهبود سرعت تعویض دنده، سیستم لانچ کنترل کاوازاکی، صفحه نمایش بزرگ، گرمکن فرمان و رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد است. کاوازاکی این موتورسیکلت را در کل یک محصول راحت و در عین حال اسپرت عنوان می‌کند.

 گفته می‌شود نوع قرارگیری باک روی این موتورسیکلت به گونه‌ای است که در ضمن راحتی بالا، حالت اسپرت نیز دارد. از نظر تجهیزات الکترونیکی، این موتورسیکلت دارای کروز کنترل و سیستم مدیریت تعادل در سر پیچ‌ خواهد بود. کاوازاکی همچنین این موضوع را عنوان کرده است که H2SX می‌تواند ۱۹۵ کیلوگرم وزن را تحمل کند؛ چنین ظرفیتی به معنای این است که یک موتور سیکلت می‌تواند دو فرد سنگین‌وزن را بدون وجود هیچ مشکلی حمل کند.

کاوازاکی مدعی شده نینجا H2SX آنقدر توانا است که تصورات در مورد یک موتورسیکلت اسپرت تورینگ را کاملاً تغییر خواهد داد و افراد زیادی با راندن این موتورسیکلت، عاشق آن خواهند شد.

نویسنده: محمد وارسته

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا