مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طراحی مفهومی عجیب موتورسیکلت؛ موتورسواری در فضا با سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت

یک شرکت آلمانی از طراحی مفهومی موتورسیکلتی رونمایی کرده است که در آینده به فضانوردان اجازه می‌دهد با سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت (۱۰ مایل در ساعت) در سطح ماه موتورسواری کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، ۵۰ سال از اولین باری که فضانوردان ناسا روی کره ماه قدم گذاشت، می‌گذرد. در ژوئیه ۱۹۷۱ «دیو اسکات» فرمانده آپولو ۱۵ و «جیم ایروین» فضانورد دیگر این ماموریت، مدت سه ساعت سطح ماه را پیمودند.

اما با برنامه ریزی برای بازگشت به ماه در اواخر این دهه از جمله اعزام اولین زن برای قدم گذاشتن بر سطح ماه، روش بعدی حمل و نقل انسان در تنها قمر زمین چگونه خواهد بود؟ 

اکنون این شرکت تصور می کند که پس از رونمایی از یک موتورسیکلت که می تواند به فضانوردان آینده اجازه دهد با سرعت ۱۰ مایل در ساعت (۱۵ کیلومتر در ساعت) در سطح ماه حرکت کنند، می تواند به این نیاز پاسخ دهد.

این شرکت آلمانی سرگرم طراحی مفهومی موتورسیکلتی به نام Tardigrade است که با استفاده از مواد بسیار سبک ساخته می شود و وزن آن ۲۹۵ پوند (۱۳۴ کیلوگرم) می شود. این محصول دارای لاستیک های کربنی بدون هوا است که روی یک قفس آلومینیومی نصب شده است. طراحان می گویند این چرخ ها به خدمه فضایی اجازه می دهد تا هر نوع تجهیزاتی را با خود حمل و بر هر نوع مانعی غلبه کنند.

این موتورسیکلت با برق کار می کند و برد باتری آن تقریباً ۷۰ مایل (۱۱۰ کیلومتر) است. همچنین قطعات این موتورسیکلت را می توان به راحتی مجزا کرد. «نیکو فون هوکی» از شرکت طراحی موتور آلمانی «هوکی» مبتکر این موتورسیکلت به نام Tardigrade است.

در واقع این موتورسیکلت به ماه نمی رود، اما در عوض به موزه خودروی «پترسن» در لس آنجلس خواهد رفت. این موتورسیکلت یک نگاه اجمالی ارائه می دهد که موتورسیکلت ناسا در سطح ماه ممکن است چگونه به نظر برسد.

طراحان آلمانی می گویند: با تحقق ساخت این وسیله نقلیه فضایی فوق العاده، می خواهند به یک آزمایش فکری بپردازند که سوالاتی را در مورد آینده ما مطرح می کند. از جمله اینکه زندگی فراتر از مرزهای سیاره ای چگونه خواهد بود؟

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا