مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

لزوم ارائه وام‌های کم بهره طویل مدت برای موتورسیکلت‌های برقی

احمد صادقی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا تهران گفت: لازم است با طرح‌های تشویقی از جمله واگذاری خودرو و موتورسیکلت با سوبسید و به همراه وام‌های کم بهره طویل مدت، زمینه دسترسی شهروندان به موتور برقی و خودروهای برقی برای کاهش مصرف انرژی های غیر پاک و آلاینده‌های محیط زیست را در شهر فراهم کرد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از برنا، وضعیت آلودگی هوا تهران هر ساله با ورود به فصل پائیز مورد اهمیت قرار می گیرد چراکه نفس شهروندان هنگام تردد در سطح شهر به شماره می‌افتد و گاهی آنقدر میزان این آلودگی بالاست که دود غلیظ بالای سرتان را هم می‌بینید. پیش از ایام کرونا قسمت‌های مختلف شهر را به تعطیلی می کشاند. برای کاهش آلودگی هوا تهران اقدامات بسیاری می توان انجام داد که بخشی از آن باید از سوی مدیریت شهری تهران صورت پذیرد.

احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به برخی راهکارهای کاهش آلودگی هوا پایتخت گفت: باید برای کاهش آلودگی هوای تهران همکاری فراگیر بین بخشی و میان چند دستگاه رخ دهد همچنین لازم است با طرح‌های تشویقی از جمله واگذاری خودرو و موتورسیکلت با سوبسید و به همراه وام‌های کم بهره طویل مدت، زمینه دسترسی شهروندان به موتور برقی و خودروهای برقی برای کاهش مصرف انرژیهای غیر پاک و آلاینده های محیط زیست را در شهر فراهم کرد.

او افزود: همچنین با هوشمندسازی حمل و نقل و توسعه حمل و نقل عمومی در شهر، هر شهروند را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب خواهیم کرد. با مدیریت تقاضای سفر در شهر و کاهش ملزومات بروکراسی در کشور  (دولت الکترونیک) زمینه کاهش ترددهای غیر ضروری  فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر ششم با اشاره به سایر راهکارهای کاهش آلودگی هوا تهران گفت: شهردار تهران با حمایت شورای اسلامی شهر باید سهم شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی چه در موضوع مترو چه در موضوع اتوبوس را از دولت پیگیری و مطالبه کند.

او ادامه داد: با توجه به نعمت خدادادی گاز در سطح کشور خودروهای سنگین و خودروهای سواری شهروندان هم باید به سمت گاز سوز شدن هدایت شود.

صادقی با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها برای کاهش آلودگی هوا در تهران گفت: لازم است برای اجرای طرح دوچرخه‌سواری مطالعه و طراحی جدید مطابق با تیپولوژی و شیب شهر صورت گیرد تا مطابق با ظرفیت و نظرات شهروندان تهرانی طرحی تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه شود تا این طرح از حالت نمایشی خارج شود.

صادقی تاکید کرد: با این اقدام موضوع دوچرخه سواری در موضوع آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود و نسبت منطقی بین هزینه و دستاوردهای آن ایجاد خواهد شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
برنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا