مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ مومنی: در تصادفات جرحی رانندگان مکلف به حفظ صحنه تصادف هستند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح وظایف رانندگان در تصادفات جرحی، تصادفات با شی ثابت و خسارت به بیت المال و سقف دریافت خسارت بدون کروکی تاکید کرد: صحنه تصادفات جرحی را پیش از حضور پلیس تغییر ندهید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ “احسان مومنی”اظهار داشت: برابر ماده ۸۷ آئین‌نامه راهور در تصادفات جرحی رانندگان مکلف به حفظ صحنه تصادف هستند.

وی ادامه داد: در این وضعیت رانندگان باید بلافاصله با ۱۱۰ تماس بگیرند تا افسر کارشناس راهور در محل حادثه حضور کند و پس از رویت و بررسی صحنه حادثه، کروکی مربوطه را ترسیم کند.

این مقام راهور فاتب خاطرنشان کرد: کروکی ترسیمی تحویل عوامل انتظامی و کلانتری خواهد شد و ادامه پرونده از طریق دادسرا و مراجع قضایی خواهد بود.

مومنی گفت: تجمع غیرضروری افراد در صحنه تصادف تنها مداخله در کار پلیس و اورژانس است و فایده‌ای ندارد لذا خواهشمندیم شهروندان جداً از این اقدام خودداری کنند.

تصادف خسارتی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اقدامات رانندگان پس از بروز خرابی و یا تصادفات خسارتی در سطح معابر، افزود: رانندگان ضمن حفظ خونسردی مکلف هستند چراغ‌های فلاشر را روشن و وسایل نقلیه را به منتهی الیه سمت راست راه منتقل کنند.

وی ادامه داد: در مرحله بعد بلافاصله رانندگان و سرنشینان از خودرو خارج و در یک محل امن قرار بگیرند، همچنین با تماس با ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار داده و با تماس با مراکز امدادی و اورژانس تقاضای همکاری کنند.

مومنی یادآور شد: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص است و همچنین مبلغ خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان باشد، رانندگان می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس به شرکت بیمه مراجعه کرده و برابر ماده ۴۰ قانون بیمه خسارت خود را دریافت کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: در تصادف خسارتی که برای رانندگان علت حادثه مشخص نیست، و یا راننده مقصر تقصیر خود را قبول ندارد، یا خسارت بالای ۱۶ میلیون تومان است می‌توانند با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا کارشناس در صحنه تصادف حاضر شود.

وی افزود: مامور پس از بررسی کردن صحنه تصادف و مشخص شدن مقصر حادثه اگر خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان باشد بدون کروکی به بیمه ارجاع می‌دهد و اگر بالای ۱۶ میلیون تومان باشد کروکی ترسیم و به طرفین تحویل می‌دهد.

این مقام راهور تهران بزرگ تاکید کرد: رانندگان مطمئن باشند اگر وسیله نقلیه خودشان را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند، افسر کارشناس ما بر اساس محل‌های برخورد و آثار به جا مانده از صحنه تصادف علت حادثه را مشخص می‌کند و اگر نظر افسر  کارشناس را قبول نداشتند برای آن‌ها کروکی غیرسازشی ترسیم و تحویل طرفین حادثه می‌دهد و می‌توانند از طریق شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری کنند.

مومنی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت کنند، شاهد تصادف نخواهیم بود؛ همچنین اگر راننده قبل از شروع به حرکت از وسیله نقلیه خود بازدید فنی داشت، نقص فنی وسیله نقلیه و خرابی وسیله نقلیه پیش نمی‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی بر این باورند که با جابجایی وسیله نقلیه بعد از بروز تصادف خسارتی، با آمدن پلیس مقصر می‌شوند اما ضمن اینکه رانندگان در این شرایط می‌توانند با گوشی تلفن همراه خود از صحنه تصادف فیلم و عکس بگیرند، پلیس کروکی را مشخص می‌کند و جای نگرانی نیست و وسایل نقلیه را به راست معبر منتقل کنند.

تصادف با شی ثابت و خسارت به بیت المال

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تصادف با شی ثابت، اموال مردم، خسارت به بیت المال و یا تجهیزات راه و ترافیکی توضیح داد: شهروندان می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا کارشناس مربوطه در محل حادثه حضور یافته و خسارت به اموال مذکور را از طریق ترسیم کروکی از بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه ترسیم کند.

وی افزود: راننده در اینگونه تصادفات در صورت دارا بودن بیمه بدنه می‌تواند خسارت خود را از بیمه دریافت کند.

پایان پیم/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا