مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ساخت ایربگ‌ موتورسیکلت توسط محققان کشور

یکی از شرکت‌های حوزه سلامت در کنار ساخت ایربگ‌هایی برای افراد سالمند به منظور محافظت از استخوان لگن در هنگام زمین خوردن، ایربگ‌هایی برای موتورسواران با هدف کاهش آسیب به آنها در زمان تصادفات عرضه کردند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، امروز به صورت آنلاین جلسه کمیته تجاری سازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت تهران برگزار شد و طی آن دو شرکت فناور دستاوردهای خود را عرضه کردند.

علیرضا حاجی ایوبی از محققان این طرح نیز در این رویداد با اشاره به چالش‌های ایربگ‌های موجود با تاکید بر اینکه این ایربگ‌ها انفجاری هستند، گفت: در تحقیقات ما ایربگ‌هایی را عرضه کردیم که از نوع هیبریدی است.

وی خاطر نشان کرد: ما بعد از ساخت این محصول به دنبال توسعه کاربردهای آن بودیم؛ از این رو این نوع ایربگ‌ها را ویژه سالمندان طراحی کردیم تا در هنگام زمین خوردن از استخوان‌های پا و لگن آنها محافظت شود.

حاجی ایوبی اضافه کرد: این ایربگ‌ها به دور کمر فرد سالمند بسته می‌شود و از شکستگی استخوان لگن آنها در هنگام زمین خوردن حفاظت خواهد کرد.

این محقق ادامه داد: در ادامه این تحقیقات ایده طراحی ایربگ‌هایی ویژه موتور سواران مطرح شد؛ چرا که بر اساس آمارها بیش از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در خیابان‌ها تردد دارند و در سال ۹۹ با افزایش ۸ درصدی، ۴۴ درصد تصادفات مربوط به راکبان موتور بوده است، ضمن آنکه ۳۶ درصد از متوفیان تصادفات، موتورسواران هستند.

وی ادامه داد: در این راستا ایربگ‌های ویژه موتور سواران را طراحی کردیم که به صورت جلیقه فرد آن را می‌پوشد و در زمان تصادف از پا تا گردن فرد را محافظت خواهد کرد.

به گفته این محقق، این گجت پوشیدنی مکمل کلاه ایمنی است، از این رو موتور سواران در کنار استفاده از کلاه ایمنی از این ایربگ‌ها استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا