مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار حمیدی: شهر تهران 12 میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت و خودرو دارد

ششمین دوره از شورای شهر تهران در حالی آغاز شد که عمر برخی از مشکلات اصلی پایتخت نظیر ترافیک و آلودگی هوا از عمر نهاد شورا در کشورمان بیشتر است. مشکلاتی که شورای شهر نقشی اساسی در حل آن دارد. رییس پلیس راهور تهران بزرگ به عنوان یکی از متولیان ترافیک در تهران انتظارات از شورای شهر ششم را تشریح کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سردار محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌ها و  مهم‌ترین مطالبات پلیس راهور از شورای شهر ششم پایتخت در حوزه ترافیک گفت: مدیریت شهری، مدیریت سلیقه‌ای نیست. اینکه بگوییم می‌خواهیم جهت خیابان‌ها را تغییر دهیم یا می‌خواهم شهر را کن فیکن کنیم، همچنین چیزی نیست. مدیریت شهری در حوزه ترافیک یک برنامه است. برنامه‌ای که باید همه باهم به آن مقید بوده و آن را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: این برنامه مبتنی بر ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات، حذف محل‌های حادثه ساز و ایجاد انضباط ترافیکی در شهر است و باید در هر دوره‌ای به آن توجه شود. 

حمیدی با اشاره به دو خواسته پلیس راهور از مدیریت شهری در حوزه ترافیک گفت: ما دو خواسته در حوزه مدیریت ترافیک از مدیریت شهری در هر دوره‌ای داریم که باید آن را عملیاتی کنند. اولین موضوع ارتقای ایمنی شبکه معابر است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: دومین خواسته نیز این است که مدیریت شهری روانسازی ترافیک با اصلاحات هندسی را محقق کند، نه اینکه این امر با حضور فیزیکی پلیس انجام شود.

وی در همین زمینه توضیح داد: برخی از تقاطع ها و میادین نیاز به اصلاح دارد. برخی از تقاطع ها و زیرگذرها و روگذرها جانمایی شان غلط است که باید اصلاح شود.  این‌ها جزو مواردی است که اگز مدیریت شهری انجام دهد منویات پلیس و مردم را عملیاتی کرده است و می‌توان در کاهش تصادفات شهری و کاهش ترافیک موثر عمل کرد.

حمیدی در عین حال اقدامات پلیس در سال‌های اخیر را نیز مناسب ارزیابی کرد و گفت: در 10 سال و 15 سال گذشته پلیس اقدامات خیلی خوبی در حوزه ترافیک انجام داده که  اگر همین اتفاقات رخ نمی‌داد شهر سال‌ها پیش قفل شده بود. امروز شهر تهران 12 میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت و خودرو دارد، اگر ما همین تعداد را با وضعیت حوادث ترافیکی و حجم ترافیک در گذشته مقایسه کنیم نشان می‌دهد که ایمنی ترافیک بیشتر و حجم ترافیک کمتر شده است. به عبارتی دیگر بر اساس شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت اقدامات ما اثر گذار بوده است، از این رو امیدوارم شورای شهر ششم و مدیریت شهری جدید کمک کند تا همین موضوع با جدیت بیشتری تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا