مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی یک تولیدکننده موتورسیکلت برقی که در حال تغییر شیوه تجارت است/ تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم که در آن همه شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند

این شرکت که در سال 2017 در برازیلیا، برزیل تاسیس شد، موتورهای الکتریکی خود را در برنامه‌ای همه جانبه (طراحی، تولید و اجاره) می‌دهد و دسترسی به شبکه رو به رشد ایستگاه‌های تعویض باتری شرکت را تضمین می‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، اوریگم (Origem) در سه سال اول فعالیت، از ایده تجاری خود برای داشتن ناوگان موتورسیکلت و ایستگاه‌های تعویض باتری برای طیف وسیعی از مشتریان استفاده کرد و در 18 ماه گذشته، موتورسیکلت‌های الکتریکی آن‌ها صدها هزار کیلومتر رانندگی کرده‌اند. در حال حاضر این شرکت برای گسترش ظرفیت تولید خود و استقرار ایستگاه‌های تعویض برای افزایش پوشش شبکه تلاش می‌کند.

این رویکرد کاملاً متفاوت از سایر تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی است. این یک چشم‌انداز جدید در مورد تحرک سبز است که برای همه قابل دسترسی است. به همین دلیل است که من دوست دارم این چشم انداز را منتشر کنم.

فیلیپه بورخس یکی از بنیانگذاران شرکت اورگیم می‌گوید:

فناوری پایدار، طراحی و تولید محلی، ارتباط شفاف با خدمات مشتری و تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم که در آن همه شرکت می‌کنند و برنده می‌شوند. روشی متفاوت برای انجام کارها که برخی ممکن است آن را سرمایه‌داری مسئولانه بنامند. اما، ما به سادگی فکر می‌کنیم که این روش درست انجام آن است.

چشم انداز اوریگم

آن‌ها معتقدند كه حمل‌ونقل شخصی تمیز و مقرون به صرفه عامل اصلی تغییر سراسر جهان است. از بین بردن انتشار گازهای گلخانه‌ای تنها بخشی از مزایای آن است. تهیه وسایل‌نقلیه‌ای برای خانواده‌ها و کارگران جهت جابه‌جایی آزادانه و با کمترین هزینه، ضمن ایجاد شهرهای بهتر، عدالت اجتماعی را ارتقا می‌بخشد. به همین دلیل اوریگم ماموریت حمل‌ونقل الکتریکی را برای عموم مردم انتخاب کرد. چالشی که سه مولفه اصلی دارد:

  1. تهیه وسایل‌نقلیه الکتریکی خوب که مانند وسایل‌نقلیه احتراق داخلی به همان اندازه (یا بهتر) عمل کنند.
  2. ایجاد زیرساختی برای شارژ مجدد که به‌راحتی سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها باشد و باعث ایجاد اختلالی در برنامه‌های روزانه نشود.
  3. راه‌حل کامل باید از نظر اقتصادی برای پذیرش انبوه مقرون به صرفه و مناسب باشد. هزینه کل مالکیت باید از گزینه‌های احتراقی بهتر باشد و رابطه اقتصادی باید دسترسی به بخش عمده‌ای از جمعیت را که به بودجه دسترسی ندارند تضمین کند.

همانطور که فیلیپه، گفت: اوریگم هر یک از این نیازها را به روشی کاملاً عملی برطرف می‌کند:

  1. ما یک موتورسیکلت برقی قوی، هوشمند و پایدار ایجاد کرده‌ایم که بهترین انتخاب برای ناوگان حمل‌ونقل و برنامه‌های حرفه‌ای است. ما می‌خواهیم پیک‌ها و شرکت‌های بزرگ راه‌حل ما را از روز اول اتخاذ کنند و تدارکات، تحویل کالا، فروش درب منزل و انواع عملیات میدانی را انجام دهند.
  2. ما در حال ساخت یک شبکه سراسری از ایستگاه‌های تعویض باتری در برزیل هستیم تا محدوده نامحدودی را برای مشتریان خود در مناطق عملیاتی خود فراهم کنیم. این شرکت با مشارکت شبکه‌های ایستگاه‌های سوخت، مراکز خرید و اپراتورهای پارکینگ مستقر شده است. موتورسیکلت‌های ما به‌صورت اشتراکی، بدون هزینه ثابت و بدون سپرده ارائه می‌شود. مشتریان ما هر چقدر بخواهند سوار می‌شوند و هر چند بار که نیاز است باتری را تعویض می‌کنند.
  3. هرچه بیشتر سوار شوید و هر کیلومتر که راه بروید ارزان‌تر می‌شود. به این ترتیب، هزینه‌های حمل‌ونقل در واقع به یک هزینه حاشیه‌ای صفر تبدیل می‌شوند. ما فراتر رفته‌ایم. ما نقش‌ها و مسئولیت‌هایی را که سازنده وسیله‌نقلیه باید در دنیای پایدار بپذیرد زیر سوال بردیم.

اورگیم به‌طور کامل در حال تغییر شیوه تجارت است و مسئولیت چرخه عمر محصولات خود را به عهده می‌گیرد:

  • برنامه‌های اشتراک آن‌ها شامل تعمیر و نگهداری دوره‌ای است.
  • هر موتورسیکلت توسط اورگیم بیمه می‌شود و این در همه برنامه‌های اجاره‌ای همراه با مالیات و هزینه‌های صدور مجوز گنجانده شده است.
  • موتورسیکلت‌ها، باتری‌ها و ایستگاه‌های تعویض قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزار از راه دور، ردیابی در زمان واقعی و تله‌متری پیشرفته را دارند.
  • تمام محصولات آن‌ها به‌صورت محلی طراحی و ساخته شده‌اند و اوریگم همیشه طرفدار تأمین‌کنندگان محلی و تدارکات کارآمد است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Electricmotorcycles
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا