مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جلسه ساماندهی موتورسواران در یزد برگزار شد

جلسه ساماندهی موتورسیکلت سواران با حضور مسئولان شهرداری و راهنمایی و رانندگی و کارشناسان حوزه ترافیک برگزار شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در این جلسه که در دفتر معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری برگزار شد، بر ادامه فعالیت سه کارگروه آموزش، ایمنی ترافیک، مهندسی ترافیک و اعمال قانون تاکید شد و در خصوص عدم کارایی لازم مسیر ویژه موتورسیکلت و اولویت اجرای مسیر‌های دوچرخه سواری نسبت به مسیر موتورسیکلت‌ها بحث و تبادل نظر گردید.

همچنین با توجه به احتمال وقوع تصادفات موتورسیکلت‌ها در تقاطعات غیر همسطح، اصلاح هندسی برخی نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت و تصمیم گرفته شد بانک اطلاعاتی جامع تصادفات توسط راهور جهت ایمن سازی معابر و اصلاح نقاط حادثه خیز در اختیار شهرداری قرار گیرد و ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در این تقاطعات بررسی و مسیر‌های جایگزین مشخص شود.

مطالعات طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها توسط متخصصین و مشاورین ذیصلاح، تولید موتور‌های ایمن با سرعت محدود شده، آرام سازی ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف شهر از دیگر تصمیمات مهم این نشست در حوزه آموزش و ایمنی ترافیک بود.


در این جلسه مقرر شد علاوه بر تهیه کلیپ‌ها و بنر‌های آموزشی در فضای مجازی و سطح شهر، قوانین مرتبط با موتور سیکلت جهت اطلاع رسانی به راکبین، توسط کارگروه فرهنگ و آموزش ترافیک آماده و در اختیار پلیس راهور قرار گیرد.


شرکت کنندگان در این جلسه همچنین به این نتیجه رسیدند که یک محدوده مشخص در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر برای ایجاد کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران در بازه زمانی سه ماهه به صورت آزمایشی انجام و در گام بعدی، گسترش آن به کل محدوده شهر صورت پذیرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا