مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یاماها اسکوتر هیبریدی جدید مدل 2021 خود را در هند معرفی کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، یاماها موتور هند روز جمعه اسکوتر جدید خود را رونمایی کرد. در حال حاضر، Fascinio 125 به‌روزرسانی شده یک اسکوتر جذاب و کوچک است که از نوعی فناوری ترکیبی استفاده می‌کند.

اکنون، فناوری هیبریدی چیز جدیدی در دنیای خودرو نیست. اتومبیل‌های هیبریدی مانند تویوتا پریوس و هوندا سیویک هیبرید از اوایل سال 2000 حضور دارند. با این حال، وقتی صحبت از یاماها هیبریدی جدید می شود، به‌نظر می‌رسد که یاماها تمام تلاش خود را کرده تا بتواند کارآمدترین دستگاه را که می‌توانست تولید کند.

در حالی که یاماها آن را اسکوتر هیبریدی می‌خواند، اما چیزی شبیه آنچه در اتومبیل‌های هیبریدی مدرن مشاهده می‌کنید نیست. این سیستم بیشتر از نوع ترکیبی خفیف است و فقط برای سه ثانیه انرژی اضافی را تأمین می‌کند. همچنین قابل ذکر است که علی‌رغم اضافه شدن سیستم، وزن 99 کیلوگرم آن افزایش نیافته است.

این اسکوتر مدل 2021 علاوه بر موتور جدید و کارمد، ظاهری کاملاً جدید و طرح‌های رنگی تازه دارد. این محصول، رقیب سوزوکی اکسس 125، تی‌وی‌اس NTorg 125 و هوندا اکتیو 125 است.

این محصول از یک سری ویژگی‌های جدید برخوردار است. دارای یک کنسول ابزار دیجیتال، ترمزهای دیسکی، اتصال بلوتوث و روشنایی ال‌ای‌دی است.

این موتور تک سیلندر هوا خنک حداکثر گشتاور 10.3 نیوتن متر تولید می‌کند. همچنین دارای یک استارت بدون سر و صدا است که همان‌طور که از نامش پیداست به احتراق بی‌صدا موتور کمک می‌کند.

جالب است بدانید که چگونه موتور الکتریکی این محصول به موتور احتراق داخلی آن کمک می‌کند. Fascino برای کمک به راه‌اندازی آن از SMG یا Smart Motor Generator استفاده می‌کند. پس از سه ثانیه، هنگامی که اسکوتر به اندازه کافی حرکت می‌کند، موتور الکتریکی خاموش می‌شود و موتور بنزینی کاملاً کار را می‌گیرد. سیستم شروع به کار موتور به مصرف سوخت کمک می کند. گرچه این دقیقاً همان تنظیم ترکیبی نیست که ما به آن عادت کرده‌ایم.

یاماها هند هنوز قیمت رسمی اسکوتر هیبریدی جدید را ارائه نکرده است. با این حال انتظار می‌رود تیم آبی در هفته‌های آینده همه موارد را فاش کند.

برای مطالعه اخبار بیشتر از یاماها اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نزادیان
منبع
RideapartAuto.hindustantimesAutocarindia
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا