مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرمایه‌‌گذاری بی‌‌ام‌‌و برای تولید نسل جدیدی از باتری‌‌های جامد موتورسیکلت‌ها و خودروها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فناوری ارزان و مطمئن می‌‌تواند در دوچرخ‌‌های برقی آینده ظاهر شود. بی‌ام‌و نیز در حال سرمایه گذاری در شرکت باتری «سالید پاور» برای تولید نسل جدیدی از باتری است. یک نوع باتری که قدرتمندتر، کوچک‌تر، سبک‌تر و ایمن‌تر از وضعیت فعلی است. چیزی شبیه یک جام مقدس برای شرکت‌هایی است که نسل بعدی وسایل‌نقلیه الکتریکی را تولید می‌کنند. پاسخ می‌تواند نسل جدیدی از باتری‌های حالت جامد باشد و بی‌ام‌و در حال حاضر قول داده است كه از چنین پك برقی تا سال 2025 استفاده كند.

این اطلاعیه همراه با دور دوم سرمایه‌گذاری برای متخصصان توسعه باتری سالید پاور همراه بود. این شرکت با شرکت فورد موتور و ولتا انرژی به بی‌ام‌و پیوستند تا130 میلیون دلار را با هدف نهایی برای ایجاد باتری‌های آماده برای تولید تا پایان دهه آینده به‌دست ‌آورد.

بی‌ام‌و می‌گوید:

قبل از سال 2025 یک وسیله نقلیه با باتری حالت جامد نشان خواهند داد و اگرچه این دستگاه احتمالاً یک ماشین است، اما همان مزایای این فناوری به همین راحتی در موتورسیکلت‌ها صدق می‌کند.

 سالید پاور می‌گوید:

در اوایل سال آینده میلادی یک خط تولید آزمایشی برای باتری‌ها در نظر گرفته شده است که به آن اجازه می‌دهد سلول‌های حالت جامد 100Ah را برای آزمایش و ادغام خودرو در اختیار بی‌ام‌و قرار دهد.

تفاوت بین باتری‌های لیتیوم یون و واحدهای حالت جامد به ترکیب الکترولیت و آند بر می‌گردد. ممکن است بپرسید باتری حالت جامد چیست؟ این یک باتری است که جایگزین الکترولیت مایع موجود در یک سلول یونی لیتیوم با یک ماده جامد است. باتری‌های لیتیوم یون امروزی دارای دو الکترود – کاتد و آند – هستند که یک جدا کننده متخلخل بین آن‌ها دارد. الکترولیت مایع که هر دو الکترود را احاطه کرده است، امکان انتقال یون لیتیوم بین کاتد و آند را فراهم می‌کند. در باتری‌های حالت جامد به‌جای مایع از الکترولیت جامد استفاده می‌شود و در طراحی سالید پاور از لیتیوم فلزی به‌عنوان آند استفاده می‌شود که نوید ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به آندهای گرافیت مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم یونی را می‌دهد. نتیجه یک باتری است که کوچک‌تر است. بنابراین، می‌توانید از باتری در همان اندازه نیرو و انرژی بیشتری دریافت کنید، اما ایمن‌تر است. باتری‌های حالت جامد می‌توانند از خم شدن در امان بمانند و حتی اگر آسیب ببینند، جامد بودن الکترولیت نشتی ندارد. در نسل فعلی باتری الکترولیت بسیار قابل اشتعال است که باعث آتش‌سوزی محصولات مجهز به یون لیتیوم می‌شود، خواه این وسیله‌نقلیه الکتریکی باشد یا تلفن هوشمند ولی در باتری‌های حالت جامد قول می‌دهند این مسئله را برطرف کنند. از دیگر مزایای این فناوری می‌توان به نرخ شارژ سریع‌تر، این فناوری پیشرفته اشاره کرد.

یک احتمال خوب وجود دارد که واحدهای حالت جامد جدید در دوچرخ‌های برقی آینده بی‌ام‌و ظاهر شوند. برخی از آن‌ها ممکن است شبیه مفهوم Vision DC Roadster باشد.

در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک، شرکت‌های درگیر این پروژه گفتند:

سالید پاور توانایی خود را در تولید و مقیاس‌گذاری تمام باتری‌های حالت جامد نسل بعدی که برای تأمین انرژی با برد طولانی‌تر و هزینه پایین‌تر طراحی شده‌اند و وسایل‌نقلیه الکتریکی ایمن‌تر با استفاده از زیرساخت‌های موجود تولید باتری لیتیوم یون نشان داده است.

فرانک وبر، عضو هیئت مدیره بی‌ام‌و، گفت:

تولید همه باتری‌های حالت جامد یکی از امیدوارکننده‌ترین و مهم‌ترین گام‌ها برای دستیابی به کارایی، پایداری و ایمنی وسایل‌نقلیه الکتریکی است. ما اکنون گام بعدی خود را در این راه با سالید پاور برداشته‌ایم.

بی‌ام‌و قبلاً با موتورسیکلت‌های الکتریکی پیشگام بوده است. اسکوتر C Evolution اولین‌بار نزدیک به یک دهه پیش ظاهر شد. بعداً، این شرکت طیف وسیعی از موتورسیکلت‌های الکتریکی با مارک DC را در نظر گرفته و مفهوم Vision DC Roadster را به‌عنوان نقطه شروع در نظر گرفته است. بی‌ام‌و قبلاً برای چندین مارک از DC 01 تا DC 09 درخواست ثبت علامت تجاری کرده است.

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره باتری اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره بی‌ام‌و اینجا را کللیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Cycle WorldMotorbikewriter
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا