مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر عامل دوکاتی دلیل نساختن موتورسیکلت برقی را فاش کرد/ ادعای عجیب درباره باتری موتورسیکلت‌های برقی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در ژانویه سال 2019 بود که مدیر عامل دوکاتی، کلودیو دومنیکالی اعلام کرد که «آینده الکتریکی است» و تأیید کرد که دوکاتی به‌زودی تولید اولین موتورسیکلت الکتریکی خود را آغاز می‌کند. این اعلامیه سر و صدا در صنعت ایجاد کرد. زیرا هیچ نشانه قبلی مبنی بر اینکه دوکاتی حتی نمونه اولیه خود را با موتورسیکلت برقی آغاز کرده بود مشاهده نشد. اما با گذشت چندین ماه، دوکاتی نتوانست قول مدیرعامل را عملی کند. البته چندین مشارکت منجر به ایجاد اسکوترهای برقی با نشان دوکاتی و سایر سواری‌های کوچکتر شد، اما هیچ موتورسیکلت برقی دوکاتی روی سطح زمین مشاهده نشد.

ماه گذشته، معاون اصلی فروش جهانی دوکاتی آب سرد را به ایده موتورسیکلت برقی دوکاتی ریخت. ملیشیا اعلام کرد که موتورسیکلت‌های برقی در برنامه‌های شرکت نیستند:

آیا به زودی دوکاتی برقی تولید خواهیم کرد؟ خیر. ما فکر می‌کنیم که برای نوع ماشینی که اکنون تولید می‌کنیم، یک موتورسیکلت برقی نمی‌تواند لذت، برد، وزن و غیره را که رانندگان دوکاتی انتظار دارند تضمین کند.

اکنون اظهارات جدید مدیر عامل دوکاتی به تأیید اینکه چرا دوکاتی در موتورسیکلت برقی پیشرفت نکرده است، کمک کرده است. همان‌طور که مشخص شد، باتری بزرگترین مانع برای دوکاتی بوده است.

بگذارید بگوییم در این لحظه پیچیدگی اصلی در ساخت موتورسیکلت‌های برقی با کارایی بالا در باتری است. بنابراین، ما با دقت فراوان تکامل این مولفه را دنبال میً‌کنیم و در حال ارزیابی هستیم که چه موقع و در چه لحظه‌ای مقدار انرژی قابل ذخیره در باتری به نوعی محصولی مانند یک موتورسیکلت برقی در مقیاس کامل را قابل استفاده می‌کند.

یک تحول واضح مهم وجود دارد. زیرا، در مقایسه با مثلاً پانزده سال پیش، یک تغییر بسیار مهم اتفاق افتاد. ده سال دیگر دوباره همین است. باتری‌های لیتیوم امروزی بسیار کارآمد هستند، اما هنوز قادر به ذخیره انرژی کافی برای نگه داشتن وزن دوچرخ در سطح فعلی نیستند. در اواسط این دهه، گام مهمی مانند باتری‌های حالت جامد و حتی پیشرفت‌های مهم‌تر برای پایان دهه بیست انتظار می‌رود.

ادعای دومنیکالی مبنی بر اینکه باتری‌های لیتیوم یون به اندازه کافی پیشرفت نکرده‌اند تا انرژی و ذخیره کافی داشته باشند، هنگام مشاهده بقیه صنایع، کمی توخالی باشد.

به‌نظر می‌رسد حتی بدون پیشرفت چشمگیر باتری‌های حالت جامد در آزمایشگاه، همکار سازنده دوچرخ ورزشی ایتالیایی Energica مشکلی در تولید موتورسیکلت‌های برقی با کارایی بالا با استفاده از فناوری امروز باتری لیتیوم یون نداشته است. این شرکت چندین مدل با برد شهری 400 کیلومتر (250 مایل) و برد مختلط 230 کیلومتر (143 مایل) به لطف بسته باتری 21.5 کیلووات ساعت با ظرفیت بالا تولید می‌کند. به نظر می‌رسد که این تولید کننده موتورسیکلت برقی ایتالیایی باتری‌های خود را کشف کرده است. در حقیقت، این شرکت تنها تأمین‌کننده موتورسیکلت‌های برقی مسابقه‌ای سری مسابقاتFIM Enel MotoE World Cup است که موتورسیکلت‌های برقی 240 کیلومتر در ساعت آن‌ها (150 مایل در ساعت) با عملکرد خود جمعیت را به هیجان می‌آورند.

هنگامی که صحبت از تولید باتری می‌شود، حتی اگر به‌نظر می‌رسد دومنیکالی اعتراف می‌کند که دوکاتی نمی‌تواند با استارتاپ‌های موتورسیکلت برقی یا سازندگان موتورسیکلت قدیمی که تولید موتورسیکلت برقی را در پیش گرفته‌اند همگام شود، اما او انکار نمی‌کند که دوچرخ‌های برقی می‌توانند به‌عنوان یک محصول مفید برای خط تولید دوکاتی باشند.

Energica

بیشتر بخوانید:

عقب‌نشینی دوکاتی برای تولید موتورسیکلت برقی/ دوکاتی به دنبال تولید موتورسیکلت با سوخت مصنوعی

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا