مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اقدام‌های پیشگیرانه برای کاهش تلفات مربوط موتورسيكلت ضروری است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، سرهنگ احمدرضا هیرمند روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید پلیس راهور اردستان بیان کرد: ۱۷ هزار نفر سالانه در جریان حادثه‌های رانندگی جان خود را در کشور از دست می‌دهند و در این میان بیشترین آمار مربوط به موتورسیکلت سواران است که ۴۵ درصد تلفات را شامل می‌شود.

وی این میزان تلفات را برابر سقوط سالانه ۸۸ فروند هواپیما در کشور ارزیابی کرد و افزود: بیشتر کشته‌شدگان جزو جوانان و آینده‌سازان هستند که بر این اساس اقدام‌های پیشگیرانه و اجرای قانون به ویژه از سوی موتورسواران می‌تواند به کاهش آمار کمک کند.

رییس بازرسی ناجا استان اصفهان بر لزوم خودداری از برخورد قهری تاکید کرد و اظهار داشت: برخورد مناسب با مردم باید سرلوحه کار پلیس راهور باشد که در این راستا با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته در کار ترافیک، از سرگردانی مردم کاسته شده و کروکی‌ها را نیز می‌توان رایانه‌ای صادر کرد.

وی اضافه کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع، فرستادن قبض جریمه به صورت پیامکی نیز می‌تواند از برخورد رو در روی پلیس با متخلفان رانندگی پیشگیری کرده و نارضایتی‌ها را کاهش دهد.

فرمانده انتظامی اردستان نیز در ادامه گفت: برخورد با متخلفان رانندگی در این شهرستان بسیار قاطع بوده و در این راستا ۱۵ دستگاه خودرو به دلیل اقدام‌های نامتعارف توقیف شدند و بحث آموزش نیز بسیار جدی و فعال از جمله در قالب طرح همیاران روستایی به خوبی از سوی پلیس راهور پیگیری شده که نتیجه آن در کاهش تصادف‌ها مشهود است.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده با اشاره به اقدام‌هایی مانند تخفیف حق پارکینگ افراد کم‌برخوردار و راه‌اندازی آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در اردستان، هدف مجموعه پلیس را جلب رضایت مردم برشمرد و یادآور شد: در این راه گام‌های بلند دیگری هم برداشته شد که از جمله شماره تماس ۱۹۷ جهت پیگیری شکایت‌های مردمی بود.

امام جمعه اردستان نیز در این آیین تاکید کرد: پلیس نباید مراجعه‌های مردمی خسته شده یا از قدردان نبودن برخی ناراحت شود، چرا که مسوولیت بزرگی برعهده گرفته که خداوند قدردان آن خواهد بود.

حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: راهور نسبت به سایر نیروهای انتظامی ارتباط بیشتری با مردم دارد که باید از ویژگی اقتدار، صلابت، رحمت و برخورد خوب برخوردار باشد تا رضایت مردم را جلب کند.

سرگرد علیرضا پرکان در ادامه این آیین به‌جای سروان ابراهیم نرگسیان به عنوان سرپرست پلیس راهور اردستان معارفه شد.

استان اصفهان با برخورداری از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل یک هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۳۹۹ کیلومتر آزادراه جزو نقاط حادثه‌خیز کشور به شمار می‌رود؛ چنان‌که با وجود کاهش ۱۵ درصدی تصادف‌های جاده‌ای در چهار ماهه نخست سال‌جاری، ۱۲۲ نفر به علت شدت آسیب‌های وارده در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا