مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ادامه فعالیت کمپین «موتورسوار خوب» در تهران تا شهریور

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مدیرکل اداره آموزش شهروندی شهرداری تهران گفت: محور حمل و نقل و ترافیک در کمپین «موتورسوار خوب» دنبال می شود.

موتورسواران متخلف جریمه نشدند

وی تاکید کرد: «کمپین موتورسوار خوب» نیز راه اندازی شده و بر فرهنگ موتورسواری متمرکز بود. پلیس راهور در این کمپین همراه و همیار شهرداری شد. در این کمپین سعی شد برخلاف کمپین های گذشته که سلبی بوده و رفتارهای پرخطر موتورسواران را معرفی می‌کرد، این بار موتورسواران با رفتارهای مناسب تشویق شوند. در این کمپین موتورسوارانی که خلاف قانون رفتار کردند نیز توسط پلیس راهور متوقف می شوند. اما به جای آن که موتور آنها جریمه یا توقیف شود، راننده موتورسیکلت بنا به تشخیص پلیس ۲ تا ۴ ساعت همراه پلیس شده و به ایجاد نظم در شهر کمک می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که آموزش های شهروندی مختص شهرداری است یا سازمان و ارگان های دیگر نیز در این مورد وظایفی دارند؟ تاکید کرد: آموزش شهروندی و رعایت حقوق شهروندان شاید خاستگاه شهرداری باشد، اما قطعا نهادهای عمومی و دولتی نیز در این حوزه وظایفی به عهده دارند. در خصوص کمپین «موتور سوار خوب» پلیس راهور همکاری خوبی با شهرداری داشت. یکی دیگر از ارگان هایی که همکار خوبی با شهرداری داشت، وزارت آموزش و پرورش است. علیرغم آن که مدارس تعطیل بود، این وزارتخانه کمک کرد تا شهرداری در شبکه شاد و بسترهای دیگر آموزشی به آموزش دانش آموزان بپردازد. شهرداری با کانون پرورش فکری کودکان نیز همکاری های لازم جهت آموزش شهروندی را داشته است.

مجتبی دانشور در پاسخ به این سوال که درباره این کمپین ها نظرسنجی انجام شده است؟ گفت: نظرسنجی برای کمپین «موتورسوار خوب» نیز در حال بررسی است. پیش بینی می کنیم برای این دو کمپین نظرسنجی های مداوم داشته باشیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، مجتبی دانشور با اشاره به برنامه ۱۴۰۰ تاکید کرد: برنامه آموزش شهروندی بر دو محور «موتورسوار خوب» و «فرهنگ آپارتمان نشینی» پایه گذاری شده است و این دو کمپین تا شهریور ادامه خواهد داشت. شهرداری تهران ۴ محور در آموزش های شهروندی در نظر دارد. سه محور محیط زیست و پسماند، سلامت و ایمنی، مشارکت در دل کمپین «فرهنگ آپارتمان نشینی» گنجانده شده است و محور حمل و نقل و ترافیک در کمپین «موتورسوار خوب» دنبال می شود. تمام آموزش های مد نظر شهرداری در این دو کمپین نمود پیدا می کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا