مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت ابزار ۶۰ درصد از جرایم/ ضرورت ساماندهی موتورسیکلت‌ها در تهران

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار علیرضا لطفی در نشست خبری خود اظهار کرد:ما با پیگیری‌های که با دستگاه قضایی داریم در خصوص فعالیت خودروسازان اعلام جرم خواهیم کرد و شورای تأمین و استاندار تهران نیز می توانند پیگیری کند.

وی گغت:  از ۲۸ اسفندماه تا پانزدهم فرودین ۱۴۰۰ طرح نوروزی پلیس آگاهی در پایتخت به مدت ۱۶ روز اجرا شد. در این ایام کنترل مجرمین سابقه دار از اهمیت بالایی برخوردار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸ درصدی کل جرایم را شاهد بودیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: توان کشف پلیس نیز افزایشی ۱۲.۵ درصدی داشته است و با توجه به تأکیدی که پیرامون کشف علمی جرم داریم، تعداد قابل توجهی از مجرمین را با این روش دستگیر کردیم.

سردار لطفی گفت: در حوزه جرائم جنایی یعنی فقدان، قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز و … نیز کاهش ۴۰ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در ایام عید تنها دو پرونده قتل عمد در تهران داشتیم که عاملان آن دستگیر شدند، تصریح کرد: هیچ موردی از آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در پایتخت نداشتیم.

او با بیان اینکه در طرح نوروزی گشت‌ها را به دو برابر رساندیم و امسال عید شیفت رصد جرایم در فضای مجازی را در پلیس آگاهی فعال کردیم، گفت:  اشرافیت پلیس بر جرائم جنایی سهم مهمی در کاهش این آمار داشت؛ به‌طوریکه قبل از تعطیلات نوروزی شش باند را که قصد انجام سرقت مسلحانه داشتند در عملیاتی پیش‌دستانه دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه جرائم جعل و کلاهبرداری نیز در تعطیلات نوروزی جزو اولویت‌ها بود، تصریح کرد: در این حوزه مجموعا ۳۹ نفر را دستگیر کردیم.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کیف‌قاپی در این مدت اندکی افزایش داشت، گفت: برخورد با کیف‌قاپی یکی از اولویت‌های ما در طرح نوروزی و همچنین در سال ۱۴۰۰ است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: یکی از نگرانی‌ها در ایام تعطیلات بحث جرایم جنایی است، ۳۰ درصد از کشف جنایی امسال مربوط به پرونده‌های راکد سال‌های قبل می‌شد.

سردار لطفی افزود: امسال موضوع فقدان را متمرکز به پلیس آگاهی کردیم و پایگاه چهارم پلیس آگاهی به این موضوع به صورت ویژه پرداخت.

سردار لطفی با بیان اینکه  مجموعاً در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری ۳۹ نفر دستگیر شدند، گفت: سهم پلیس آگاهی در سرقت‌ها در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش یافته و روند رشد یک درصدی در حوزه دستگیری را شاهد بودیم.

او با بیان اینکه  ابزار جرم در ۶۰ درصد جرائم موتور سیکلت است؛ گفت: این به این معنی است که در کلاسه پرونده‌ها که بررسی می‌کنیم موتورسیکلت جزو ابزارها بوده است و از کیف‌قاپی گرفته تا زاغ‌زنی و … به‌کار گرفته شده است. همچنین به همین منظور ضرورت دارد که موتورسیکلت را در تهران ساماندهی کنیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: استفاده از ابزار‌های هوشمند مهمترین برنامه ما در سال ۱۴۰۰ است.

سردار لطفی با بیان اینکه بخشی از پیشگیری از جرایم با اقدامات شهرداری‌ها می‌تواند محقق شود، افزود: اگر این‌ها به وظیفه خود درست عمل کنند، جرایم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: یکی از مواردی که شهرداری می‌تواند به آن ورود کند سرقت منزل است.

او با بیان اینکه پلیس آگاهی درخواست کرده است که قبل از صدور پایان کار یک ساختمان پلیس نظر تخصصی خود را ارائه دهد تا بتوان از سرقت منازل جلوگیری شود، ادامه داد: پلیس می‌تواند نظر امنیتی خود را در صحنه بدهد تا از سرقت‌هایی مانند ورود از بالکن روی جلوگیری شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: هنوز شهرداری در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است و می‌گوید این موضوع هزینه برای سازنده منزل دارد و گویی اصلاً تمایل ندارند.

سردار لطفی با بیان اینکه  پلیس آگاهی آمادگی دارد برای ساختمان‌هایی که ایمنی دارند برچسب آگاهی صادر کند، گفت: همچنین پلیس آمادگی دارد، بحث سرقت از این ساختمان‌ها را با دیگر ساختمان‌ها مقایسه کند.

او با بیان اینکه بخشی از سرقت ها در کارگاه های ساختمانی و ساخت وساز صورت می گیرد و در برخی از جاها رقم قابل توجهی نیز دارد، گفت: تأکید ما بر این بود که حتما برای حفاظت و مراقبت از این ها شهرداری با پیمانکاران  وسایل خود را داخل چهارچوبی بگذارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا