مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سند پلیس سند رسمی وسایل‌نقلیه است/ هیچ مرجعی بالاتر از پلیس نیست

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تحول سیستمی و هوشمندسازی یکی از برنامه‌های پلیس راهور است گفت: بایدشرایطی‌ مهیا شود که ما ‌به‌ منزل افراد مراجعه کنیم؛ بطور‌ مثال در شماره‌گذاری در صورت مهیا شدن زیر ساخت‌ها اگر فرد متقاضی شود ما به در منزل مراجعه کرده و فقط هزینه پرداخت می‌شود.

سردار هادیانفر درباره شماره گذاری و سند خودرو گفت: هم در قانون تصریح شده و هم رای دیوان مشخص کرده است که سند پلیس سند کاملا رسمی است و هیچ مرجعی بالاتر از پلیس نیست  که سند رسمی صادر کند؛ طبق قانون خریدار و فروشنده مکلف هستند برای نقل و انتقال به پلیس مراجعه کنند. 

این در حالی است که امسال ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خرم آباد با اشاره به رای اخیر دیوان عدالت اداری در خصوص سند مالکیت خودرو گفت: این رای هیچ تاثیری در سند مالکیت خودرو ندارد و طبق ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نقل و انتقال خودرو باید به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

وی در خصوص اعمال جریمه رانندگانی که پلاک خودروهای خود را مخدوش می‌کنند، گفت: کسانی که پلا‌ک خودرو را مخدوش می‌کنند پس از چک اپراتور و شناسایی راننده شخص متخلف احضار و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی می‌شوند. 

وی ادامه داد: رباتی در پلیس راهور طراحی و از ۱۵ اسفند راه‌اندازی شده است که به جای افسران چک اپراتور خواهند بود؛  ۷۵۵ هزار وسیله متخلف توسط این ربات‌ها تشیخص داده شدند و تاکنون بدون خطا تشخیص داده است. 

وی درباره اینکه کدام دستگاه متولی اجازه ورود افراد به خطوط ویژه است، گفت: سازوکار مجوز تردد در خط ویژه توسط شورای امنیت کشور تعیین شده و افرادی که مشمول هستند به صورت سالیانه به پلیس اعلام می شوند؛ با توجه به اینکه تنها مرجع صدور مجوز تردد در خط ویژه پلیس راهور ناجا است در برگه‌های دارای هولوگرام مجوزها را صادر می‌کند.

وی درباره متوسط سرعت در جاده ها گفت: این دوربین ها در محورهای‌ تهران_ قم و بالعکس، قم_اصفهان و بالعکس و  تهران_ کرج، قزوین_ زنجان_ تبریز اجرایی شده است؛ خودرو که از اولین دوربین عبور می کند توسط دوربین ثبت می شود و برمبنای سرعت قانونی معبر محاسبه می کند اگر فرد با سرعت قانونی دوربین را رد کرده و تا دوربین بعدی با سرعت زیاد براند و در مقابل دوربین بعدی با سرعت قانونی برود این حد سرعت توسط دوربین محاسبه می شود و اگر کمتر از زمان مد نظر باشد اعمال قانون می شود. 

وی در خصوص آموزشگاه‌های رانندگی گفت: آموزش تئوری برای آیین نامه اجباری نیست اما اگر فردی علاقمند به آموزش است اختیاری بوده و اجبار قانونی ندارد.

سردار هادیانفر در خصوص هزینه آموزش اعلام کرد: وقتی آموزش اجباری نیست نباید هزینه پرداخت شود اما اگر خود فرد متقاضی باشد هزینه را باید بپردازد و در صورت تخلفات آموزشگاه‌ها، افراد باید موارد را به مراکز صدور گواهینامه در شهرخود اعلام کنند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا