مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آموزش پیشرفته موتورسواری بر اساس استانداردهای بین‌المللی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شما ممکن است موتورسیکلت خود را خریداری کرده باشید تا از چابکی، سرعت، کم مصرف بودن آن و رانندگی در فضای باز لذت ببرید. همچنین بسیاری از افراد در میان بیماری همه گیر کرونا، موتورسیکلت را به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل مناسب و ایمن خریده‌اند. با این حال، خطر درگیر شدن در یک تصادف مرگبار بسیار زیاد است. به همین دلیل، هر زمان که قصد رانندگی با موتورسیکلت را دارید، باید اقدامات ایمنی ذکر شده در زیر را اعمال کنید. البته اقدامات مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای ایمن بودن هنگام موتورسواری در نظر بگیرید. در زیر شش نکته ارزشمند آورده شده است که می‌توانید برای جلوگیری از تصادف‌های خطرناک در نظر داشته باشید:

1- یک دوره ایمنی پیشرفته را بگذرانید

گذراندن دوره ایمنی موتورسیکلت یکی از اولین کارهایی است که اگر می‌خواهید با احتیاط و دقت بیشتری سوار موتورسیکلت شوید باید انجام دهید. به‌عنوان مثال، در این دوره‌ها در مورد کاهش خطرات ناشی از تصادف رانندگی توسط کارشناسان حقوقی مانند موسسه حقوقی Raphaelson & Levine خواهید آموخت.

تکمیل این دوره فقط حدود یک تا سه روز طول می‌کشد. ابتدا مربی دستورالعمل‌های نظری می‌دهد و به دانشجویان آزمون‌های عملی رانندگی می‌دهد. برخی از زمینه‌های اصلی که در این دوره پیشرفته مورد تأکید قرار خواهد گرفت عبارتند از:

کنترل ترمز
پیچ و سرعت جاده
کنترل دریچه گاز
تکنیک‌های بینایی و دید
انتخاب خط و مسیر
مانورهای گریز
چرخش‌های کم سرعت

گذراندن این دوره ایمنی پیشرفته صرف نظر از اینکه یک موتورسوار باتجربه باشید یا آماتور، توصیه می‌شود. این نکات ایمنی را به رانندگان ارائه می‌دهد و رفتار و آینده‌نگری مناسبی را که فرد باید در جاده داشته باشد آموزش می‌دهد.

2- فاصله خود را از وسایل نقلیه حفظ کنید

رانندگان اتومبیل توسط اتاق فلزی وسیله‌نقلیه خود پوشانده می‌شوند و در نتیجه هر زمان که برخوردی ایجاد شود به‌عنوان نوعی مانع و سپر عمل می‌کند. اما، رانندگان موتورسیکلت به‌دلیل ماهیت و ساخت یک وسیله‌نقلیه دو چرخ از همان محافظت برخوردار نیستند.

ازاین‌رو، یک راننده موتورسیکلت هنگام تصادف بیشتر در معرض آسیب و عناصر مضر قرار می‌گیرد. به همین دلیل، هر زمان که موتورسیکلت می‌رانید باید فاصله خود را از وسایل‌نقلیه حفظ کنید.

برای حفظ فاصله مناسب از سایر وسایل‌نقلیه موجود در خیابان‌ها، این موارد اصلی است که باید به‌خاطر بسپارید:

خود را در بین خطوط، جاده‌ها و در جاده‌ای چند خطه قرار ندهید.
از وسایل‌نقلیه دیگری که به لاین شما متصل می‌شوند فاصله ایمن داشته باشید.

با رعایت این اقدامات ایمنی، احتمال برخورد با رانندگان دیگر را کاهش می‌دهید.

3- هنگام رانندگی با موتور سیکلت تمرکز خود را حفظ کنید

بسیاری از تصادفاتی که اتفاق می‌افتد به این دلیل است که بعضی از رانندگان هنگام رانندگی به جاده توجه نمی‌کنند. پس اگر بخواهید جدی از امنیت خود محافظت کنید باید از این اشتباه مهمی جلوگیری کنید. با هوشیاری بیشتر، با داشتن این تصور که ممکن است رانندگان دیگر شما را در جاده نبینند، احتمال تصادف را کاهش می‌دهید. بنابراین، با پایبندی به این روش رانندگی دفاعی، کمتر احتمال دارد که تصادف کنید.

هنگام رانندگی با موتو سیکلت خود همیشه باید بسیار مشتاق و هوشیار باشید. این به این دلیل است که موتورسیکلت بیشتر در معرض اتفاقات ناگوار در جاده و خیابان است و حتی کوچک‌ترین اشتباهی به این معنی است که احتمال تصادف در شما بسیار زیاد است.

4- عدم استفاده از نوشیدنی‌های دارای الکل

نوشیدن و رانندگی حتی برای رانندگان اتومبیل بسیار خطرناک است و این برای موتورسواری بسیار خطرناک‌تر است. موتورسواری نیاز به هماهنگی و تعادل کامل دارد که پس از نوشیدن الکل به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. داشتن الکل در سیستم شما به احتمال زیاد می‌تواند زمان واکنش شما را کاهش دهد و احتمالاً تصمیمات غیرمنطقی خواهید گرفت که منجر به خادثه می‌شود.

5- محدودیت‌های سرعت را رعایت کنید

ایده سرعت بخشیدن به موتورسیکلت خود بسیار وسوسه انگیز است. با این حال، باید تا آنجا که ممکن است در برابر این وسوسه مقاومت کنید. زیرا، هرچه سریع‌تر حرکت کنید، واکنش در برابر خطرات ناگهانی دشوارتر است. موتورسواری با سرعت بیشتر نیز تأثیر برخورد ناگهانی را افزایش می‌دهد.

برعکس، شما باید دنبال محدودیت سرعت در پیچ‌های تند، مناطق مسکونی و بزرگراه‌ها باشید. با این کار از هرگونه رویارویی با نهادهای اجرای قانون نیز جلوگیری می‌شود. همچنین این اطمینان را می‌دهد که هرگز به وسیله‌نقلیه یا عابر پیاده برخورد نکنید و در چرخش‌ها نیز با مشکل مواجه نشوید.

6- موتور سیکلت خود را به طور منظم بررسی کنید

دقیقاً مانند اتومبیل‌ها، موتورسیکلت شما نیز به تعمیر و نگهداری معمول نیاز دارد. برخی از موتورسواران اغلب این موضوع را نادیده می‌گیرند. اما، شما نباید مرتکب این اشتباه شوید. در عوض، شما باید تعمیر و نگهداری معمول موتورسیکلت را در اولویت قرار دهید و این شامل بازرسی موارد زیر است:

لاستیک‌ها
سیگنال‌های چرخشی و چرخ‌ها
قوای محرکه
چراغ‌های جلو و عقب
ترمزها

جدا از ترمز، شما باید مطمئن شوید که چراغ‌های راهنما کاملاً کار می‌کنند. زیرا این موارد به رانندگان دیگر کمک می‌کند تا وسیله‌نقلیه شما را مخصوصا در شب در خیابان تشخیص دهند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا