مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مجازات حبس برای موتورسواران با پلاک‌های مخدوش

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ محمدباقر سلگی در این رابطه، با بیان اینکه دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه اعم از خودرویی و موتوری جرم است، از اجرای طرح تشدید برخورد با خودرو های پلاک مخدوش در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: تعداد معدودی از رانندگان به منظور فرار از تخلفات ارتکابی و اعمال جریمه توسط مأموران راهنمایی و رانندگی، اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه خود می کنند.

وی با بیان اینکه این امر نه تنها به عنوان تخلف بلکه به مثابه جرم تلقی و مرتکب نیز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد، ادامه داد: در واقع مخدوش کردن پلاک نشان می دهد که راننده قصد انجام تخلفی خاص با خودروی در اختیار را دارد که این تخلف می تواند در حوزه رانندگی یا خارج از آن باشد.

سلگی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر شکل ظاهری پلاک خودرو یا دستکاری آن را از جمله مصادیق  مخدوش کردن پلاک است، افزود: مجازات های قانونی درنظر گرفته شده برای این اقدام شامل توقیف وسیله نقلیه، اعمال قانون به علت اقدام به اعمال مجرمانه همچنین حبس از شش ماه تا یک سال تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از تشدید برخورد با وسائط نقلیه دارای پلاک دستکاری شده و مخدوش در سراسر شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای انضباط ترافیکی و الزام به رعایت قانون تعدادی از رانندگان متخلف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و با همکاری عوامل انتظامی در سراسر شهرستان و ایستگاه های انتظامی کنترل و اعمال محدودیت های تردد تشدید شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس، آموزش به رانندگان متخلف است، خاطرنشان کرد: تمامی رانندگانی که قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند و خودروی آنها توقیف می‌شود باید کلاس‌های آموزشی را طی کنند.

وی با توصیه به رانندگان در توجه جدی به توصیه های پلیس و رعایت کامل قانون، یادآور شد: رویکرد پلیس در برخورد با هنجارهای ترافیکی با اولویت فرهنگ سازی است که در این مسیر نیاز به مشارکت تمام آحاد جامعه کاملاً ضروری است.

کشف کارگاه تولید مواد شوینده تقلبی در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه از کشف یک کارگاه تولید مواد شوینده تقلبی و دستگیری یک متهم خبر داد و گفت: در پی کسب اخبار رسیده در زمینه فعالیت غیرقانونی یک کارگاه تولید مواد شوینده که بدون مجوز اقدام به ساخت و تولید مواد شوینده می کند، این موضوع با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری کرونا و در معرض خطر قرار گرفتن سلامت شهروندان به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

وی به حضور مإموران اداره اماکن و مرکز بهداشت در محل و بازرسی های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضایی، تعداد ۲۵ کارتن ۲۰ لیتری مایع قالی شویی فاقد مجوز، تعداد ۴۰ بشکه ۴۰ کیلوگرمی پودر پر کلرین، تعداد ۵۰ کیسه ۱۰ کیلوگرمی پودر شستشوی صنعتی و تعداد ۹۰ کیسه هشت کیلوگرمی پودر شستشوی PeVsil فاقد مجوز کشف و با تشکیل پرونده قضایی این کارگاه غیرقانونی پلمب و یک متهم نیز تحویل مراجع قضایی شد.

سلگی ضمن تشکر از عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد قاطعانه با تولید کنندگان غیرقانونی اقلام بهداشتی غیرمجاز و همکاری مجدانه مأموران شبکه بهداشت با پلیس ملایر در این مأموریت حیاتی، مطرح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر نوع رفتار مشکوک، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی در بخش دیگری به دستگیری چهار سارق سابقه دار و کشف هفت فقره سرقت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت به عنف گوشی تلفن همراه در شهر ملایر، رسیدگی به این موضوع به صورت جدی در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ شهدا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ادامه داد: با انجام کار اطلاعاتی دقیق، دو متهم سابقه دار تحت تعقیب که از اراذل و اوباش بودند در حین فرار به  شهر تهران، شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی در یک عملیات ضربتی و مقتدرانه دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی همچنین از دستگیری دو سارق مغازه خبر داد و افزود: مأموران این یگان در حین گشت زنی هدفمند، موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق مغازه در حین انتقال اموال سرقتی شدند که در بررسی و تحقیقات فنی و تخصصی سارقان به شش فقره سرقت اعتراف کردند و با تشکیل پرونده هر چهار سارق تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا