مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آخرین وضعیت موتورسیکلت‌های برقی در ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سید شهریار زینی در خصوص آخرین وضعیت موتورسیکلت‌های برقی که در ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی در حال پیگیری است، گفت: تمام ماژول‌های موتورسیکلت‌های برقی توسط محققان کشور در شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده و آماده بکارگیری است.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری خاطرنشان کرد: مشکل اصلی برای بکارگیری این موتورهای برقی این است که سازمان ملی استاندارد برای اخذ پلاک همکاری‌های لازم را با شرکت‌های دانش بنیان ندارد و روند اخذ پلاک کُند است.

وی با بیان اینکه این موتورها آماده تحویل و تجهیز هستند، ادامه داد: قطعاً برای بکارگیری عمومی، این موتورها باید از قیمت پایین‌تری برخوردار باشند که در این صورت دولت باید حمایت کند.

به گفته زینی مردم نیز می‌توانند از این موتورها استفاده کنند اما قرار است از این موتورها در قالب ناوگانی برای پیک موتوری و نامه‌رسانی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت‌های منابع فعلاً با رایزنی‌هایی که با شهرداری و یک الی دو ارگان داشتیم این وسیله نقلیه به پیک موتوری و نامه‌رسانی تخصیص می‌یابد، افزود: تعدادی از این موتورها قرار است برای نامه‌رسانی اختصاص یابند.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ادامه داد: آمادگی داریم که قرارداد ۵ تا ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی را منعقد کنیم تا ظرف ۶ ماه تولید انبوه موتور برقی انجام شود.

وی تاکید کرد: اما در حال حاضر مشکل اصلی پلاک برای این موتورهای برقی سد راه تولید است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا