مروری بر تاریخچه شرکت کویر موتور
به گزارش موتورسیکلت نیوز، نشریه صنعت موتورسیکلت در شماره جدید خود که در زمستان 1399 منتشر شد به بررسی تاریخچه شرکت کویر موتور پرداخته است. برای آشنایی بیشتر با این شرکت معظم با ما همراه باشید.
آغاز یک تولد
عباسعلی رضایی در مصاحبه با نشریه صنعت موتورسیکلت درباره سرگذشت خود و ایده تاسیس شرکت تولیدی کویر موتور گفت: من در یکی از شهرهای اصفهان به نام محمدآباد جرقویه در سال ۱۳۲۸ متولد شدم. 7 یا 8 سال داشتم که پدرم در محمدآباد به رحمت خدا رفت. بعد از آن همراه مادر و چهار برادرم که همه از من بزرگتر بودند به اصفهان آمدیم و سپس با یکی از برادرانم در یک تعمیرگاه دوچرخه به عنوان شاگرد با روزی ۵ ریال دستمزد استخدام شدیم. شرایط سختی داشتیم ولی امید به خداوند باعث شد روحیه خود را از دست ندهیم.
من اصول کسب وکار را از کودکی و نزد استاد خودم حاج ابوالقاسم و در تعمیرگاه وی در خیابان شهدا اصفهان آموختم. سپس بعد از مدتی یک مغازه تعمیر دوچرخه باز کردم و صبحها از ساعت 6 و 7 تا آخر شب کار میکردم تا شاید مشتری بیاید و درآمدی کسب کنم. کمکم با ورود موتورسیکلت به ایران، این وسیله با استقبال بسیاری از جوانان به خصوص آنهایی که عاشق سرعت و هیجان موتورسواری بودند مواجه شد و به تدریج بهعنوان یک وسیله ضروری زندگی جای خود را در میان مردم باز کرد.
با افزایش تعداد موتورسیکلتها، واردات قطعات یدکی موتورسیکلت نیز افزایش یافت و در این میان یکی از نقاط عطف کاری من اخذ نمایندگی قطعات موتورسیکلت بود و در نتیجه فروش بهصورت خرد را آغاز کردم و کمکم از سود فروش لوازم یدکی، اولین اتومبیل خود که یک ماشین ژیان بود را در سن ۱۸ سالگی خریدم و این برای من که از صفر شروع کرده بودم، موفقیت بزرگی بود.
در دهه چهل، مدتی نیز با برادرانم یک نمایشگاه اتومبیل افتتاح کردیم که بهدلیل مشکلاتی مجبور شدیم آن را تعطیل کنیم ولی بعد از ازدواج با همسرم، هر کدام از برادرها برای خود فروشگاهی افتتاح کردند و من هم در خیابان زینبیه فروشگاه لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه را مثل همان اول افتتاح کردم. از درآمد مغازه کمکم زمینی خریده و خانهای ساختم. این موضوع برای من یک برکت الهی و موفقیت خجستهای بود. در خانهی جدید اولین فرزندم به دنیا آمد. خداوند 2پسر و 2دختر به ما هدیه داد.
در دهه شصت، با استفاده از اعتباری که نزد عمده فروشان قطعات یدکی موتورسیکلت در تهران کسب کرده بودم اقدام به خرید اعتباری قطعات و توزیع آن در سراسر استان اصفهان به صورت عمده و خرد کردم. با توجه به تجربه خود در هنگامی که پدرم را از دست دادم معتقد بودم که فرزندانم باید کسبوکار را از کودکی بیاموزند تا چنانچه روزی من نبودم، آنها نیز بتوانند روی پای خود بایستند. ازاینرو دو فرزند پسرم از همان کودکی در کنارم بودند هم درس میخواندند و به مدرسه میرفتند و هم به مغازه میآمدند و کمک من بودند. شاید دیدن اینکه دوستان و همکلاسیهای فرزندانم پس از پایان ساعات درس و یا در تابستان به بازی و سرگرمی میپردازند ولی پسرانم باید به سرکار میآمدند، برایم خوش آیند نبود ولی نمیخواستم آنها در آینده سختیهایی که من در کودکی کشیدم را تجربه کنند. البته من در آن زمان، شاهد علاقه فرزندانم به این نوع کسبوکار و موتورسیکلت بودم. حتی پسر بزرگم در سن نوجوانی قهرمان موتور کراس استان بود. از این رو، باور داشتم که موفقیت آنها در این مسیر که قرار دارند، حتمی است. در نتیجه تمام تلاش خود را انجام دادم و بستر مناسب جهت پیشرفت در حوزه موتورسیکلت را برای آنها آماده کردم.
شروع تجربه تولید
در اواخر دهه شصت همزمان با فروپاشی شوروی، درهای صادرات کشورهای دیگر به روی ایران باز شد. من در کنار فروش قطعات یدکی شروع به خرید موتورهای روسی ایژ، کوبا، مینیسک، واسخود و سه چرخ موراوی از واردکنندگان عمده کردم و در سراسر استان توزیع عمده و خرد انجام میدادم. در همین حین با عقد قرارداد با تعدادی از قالب سازان و تولیدکنندگان در اصفهان، ساخت قالب و تولید قطعات مصرفی محصولات روسی را شروع کرده و سپس آن قطعات را در کل کشور و در سطح گسترده توزیع میکردم. قابل ذکر است که تمامی مسؤولیت این کار را به پسر کوچکترم سپردم تا اینکه ایشان نیز بتواند از سن نوجوانی تجربه کسب کند. در این زمان نمایندگی برند کلویناتور را هم برای کل استان اخذ کردم.
در دهه هفتاد بود که سروکلهی محصولات چینی در ایران پیدا شد و با اعتباری که در کل استان بهعنوان یک توزیعکننده کلان و عمده کسب کرده بودم موفق به اخذ چند نمایندگی از تولیدکنندگان محصولات چینی در استان شدم و کار فروش و توزیع من به صورت چشمگیری توسعه پیدا کرد. حال از آنجایی که حفظ اعتبار مالی در بین تولیدکنندگان و فروشندگان موتورسیکلت و صداقت در کار، سیاست اصلی و کلیدی من بود و همچنین فرزندانم که دیگر فارغالتحصیل شده و بهصورت تمام وقت در کنار من و کمک حال من بودند، باعث شد که گستره تجارت من به استان ختم نشود سپس فروش به استانهای دیگر را آغاز کردم. از اصفهان مرکز ایران به دورترین شهر در جنوب کشور موتورسیکلت و قطعه میفروختم.
تولد کویر
سرانجام با گذشت بیش از چهل سال کار سخت، رویاهایم در سال ۸۰ تحقق پیدا کرد در نتیجه اولین کارخانه تولید موتورسیکلت خود را با برند کویر با شرکای خود در کاشان احداث کردم.
کار تولید با سختیهای بسیاری همراه بود. اما با تلاش، پشتکار، عشق، همدلی و همبستگی بین سهامداران، کارها به خوبی پیش میرفت و توسعه کسبوکار با سرعت انجام میشد. در اصل ما شرکاء تیم خوبی را تشکیل داده بودیم. زیرا برخی از ما دارای دانش فنی بالایی بوده و درنتیجه باعث شد در کیفیت تولید، مونتاژ و کاهش هزینهها بسیار موثر عمل کنیم. علاوه بر آن دانش فروش و اعتبار بالایی داشتیم و در مجموع باعث شد موفق عمل کنیم. همچنین حضور فرزندانم با انرژی و انگیزه بالایی که به کار داشتند، سبب شد در نهایت خروجی مطلوبی ایجاد شود.
همچنین در ترکیب پرسنل و نیروهای کار نیز سعی میکردم افراد فنی، فعال، با اخلاق و مومن را جذب کنم تا اینکه اولین موتورسیکلت با برند کویر ۱۲۵ (سیجی) در سرمای زمستان کویر کاشان در ۲۵ دی ماه سال1380 ساعت ۱۰ شب از خط تولید پایین آمد و باعث شد کلیه سختیها و رنجهای گذشته را فراموش کنم.
بهترین شدن اتفاقی نیست
از آنجایی که چهل سال تجربه تعمیر و فروش موتورسیکلت را داشتم و میدیدم که عموما خریداران موتورسیکلت از افراد کم درآمد جامعه هستند که گاهی مجبور میشدند برای خرید موتورسیکلت، طلای همسر و یا فرش زیر پای خود را بفروشند، ازاینرو، به فرزندانم که مسؤولیت خرید قطعات ایرانی و خارجی را داشتند توصیه میکردم که همیشه بهدنبال یافتن و تهیه با کیفیتترین قطعه و بهترین تولیدات باشند. سرانجام لطف خداوند باعث شد برند کویر از همان ابتدای ورود به بازار با استقبال زیادی روبهرو شود. در حدی که دیگر تولید جوابگوی تقاضا نبود. به همین دلیل ما موتورسیکلتها را برای تحویل یک سال بعد پیش فروش میکردیم و این امر موجب شد تا در اواخر سال 1381 کارخانه دوم را، اینبار در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان احداث کنیم که باعث شد برای 250 نفر اشتغال ایجاد شود.
بنده رمز موفقیت خود را در امر تولید تلفیقی از ۴۰ سال تجربه و همکاری با نیروهای کار جوان و ایدههای جدید و الهامبخش فرزندانم میدانم.
بحران در صنعت موتورسیکلت ایران
بعد از مدتی قانون چک در مجلس شورای اسلامی از قانون کیفری به قانون حقوقی تغییر یافت. این امر موجب شد تا تعداد بسیاری از چکهای مدتدار که از نمایندگیهای سراسر کشور طلبکار بودیم وصول نشود و ما با بدهیها و تعهدهای بسیاری مواجه شدیم. در نهایت این بحران باعث شد تا سال ۱۳۸۵ کارخانهها را تعطیل کنیم. اما همچنان عشق به کار و صنعت، امید را در من زنده نگه میداشت تا اینکه دو سال بعد با دو تن از مدیران سابق شرکت و دوستان قدیمی آقایان پارچهباف در قم و غفاری در یاسوج همکاری جدیدی را آغاز و تولید را در این دو شهر از سر گرفتیم.
عبور از بحران
بعد از گذشت مدتی در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان کارخانه استیجاری دیگری گرفتیم. پسرم که در زمان بروز بحران در صنعت موتورسیکلت به تجارت بینالمللی خود در خارج از کشور و صادرات به کشورهای آفریقایی و خاورمیانه مشغول بود، بهدلیل تسلط به زبان انگلیسی و قانون تجارت و کسبوکار بینالمللی، موفق شد نمایندگی موتورهای خارجی را از چند کشور مختلف اروپایی و آسیایی اخذ کند.
در سال 1387، هنگامی که۸۰ درصد صنعت موتورسیکلت ایران را محصولات چینی و ۲۰ درصد باقی مانده را محصولات هندی تسخیر کرده بود و محصولات ژاپنی نیز بیش از دو دهه میشد که کشور را ترک کرده بودند، با عقد قرارداد بین شرکت کویر موتور و کیتیام اتریش، شاهد حضور اولین برند اروپایی در کشور بودیم.
شایان ذکر است که تحریمهای دو دهه گذشته و ترک صنعت موتورسیکلت ایران توسط کمپانیهای ژاپنی از دهه شصت، اهمیت و ارزش همکاری کویر با کیتیام اتریش را دو چندان میساخت و در واقع این یک رویداد ملی بود و سد انحصار صنعت کشور را با چین و هند شکست و میتوان گفت که این حرکت آغاز یک انقلاب در صنعت موتورسیکلت کشور محسوب میشد.
متاسفانه برای تولید محصولات کیتیام با موانع قانونی مواجه بودیم. زیرا، محصولات کیتیام در آن زمان یا دو زمانه بودند و یا چهار زمانه با حجم موتور ۲۵۰ سیسی و بالاتر که تولید همه آنها در آن زمان ممنوع بود. از این رو با مکاتبات و مذاکرات طولانی با مسئولان و در حین مذاکره برای عقد قرارداد با کمپانی کیتیام موفق به تغییر ممنوعیت حجم از ۲۰۰ تا ۲۵۰ سیسی شدیم و کیتیام بهعنوان اولین محصول ۲۵۰ سیسی در کشور بعد از ۴۰ سال ممنوعیت شمارهگذاری و راهی خیابانها شد.
به تبع آن و در سال ۱۳۸۸ کویر موتور با پیاجیو ایتالیا تولیدکننده محصولات با برندهای (پیاجیو، وسپا، آپریلیا و دربی)، موفق به عقد قرارداد شد و سپس تولید محصولات (ریجو و اماچ) اسپانیا را در ایران رقم زد. همکاری تجاری با شرکتهای بنام و معتبر اروپایی موجب شد تا هم شرکت ما با استاندارهای آنها همخوانی پیدا کند و هم یک شهرت بینالمللی کسب کنیم تا اینکه در سال 1394 پس از معاهده برجام، با توجه به یک دهه مذاکره و حفظ ارتباط مستمر، موفق به اخذ نمایندگی از کمپانی بزرگ کاواساکی ژاپن شدیم. قابل ذکر است که بیش از دو دهه از غیبت ژاپنیها در صنعت و بازار ایران میگذشت. سپس بلافاصله با همکاری این کمپانی و پیاجیو ایتالیا کلنگ مجهزترین خط تولید موتورسیکلت در خاورمیانه و منطقه را با بهرهگیری از تکنولوژی نسل چهارم در تیرماه سال 1395 در شهرک صنعتی رازی اصفهان به زمین زدیم که در بهمن ماه همان سال به بهرهبرداری رسید و با افتخار مجوز تولید تحت لیسانس را از کاواساکی ژاپن دریافت کردیم.
رسالت و شعار سازمانی
رسالت سازمانی ما، «تغییر نگرش جامعه نسبت به موتورسیکلت» و
شعار سازمانی «تمایز در حرکت» و از ارکان اساسی در اهداف راهبردی شرکت سبب
شدند تا اخذ نمایندگی موتورسیکلتهای خارجی
بیشتری را در برنامه کاری خود قرار دهیم و با تعداد بسیاری از برندهای مطرح صنعت
موتورسیکلت در جهان ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم به انواع سلایق و نیازهای
مشتریان پاسخ مثبت دهیم و بستر مناسبی را برای کارآفرینی و اشتغالزایی جوانان
فعال و کوشا فراهم کنیم همین امر سبب شد تعداد پرسنل شرکت که از ۱۰۰ نفر شروع شد سپس تا ۷۰۰ نفر
در سال 1399 تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گسترش یافت و اینگونه شد که حدود ۲۰۰۰ نفر بهصورت مستقیم و 5000 نفر بهصورت غیرمستقیم
از کویر موتور امرار معاش میکنند . ما سیاست فروش مستقیم از کارخانه به مشتری را
در دستور کار خود قرار داده و شعب کویر موتور را در تهران و شهرهای سراسر کشور افتتاح
کردیم.
در سال1397، تکانههای شدید ارزی باعث افزایش شدید قیمت موتورسیکلت و کاهش قدرت خرید مردم شد و در نتیجه برای فروش موتورسیکلت با بحران شدیدی مواجه شدیم. نشانههای زوال کارخانههای تولیدی موتورسیکلت آشکار شد و این صنعت از حدود ۱۰۰ کارخانه به چیزی در حدود ۴۰ کارخانه فعال تقلیل یافت.
تاسیس خط تولید موتورسیکلت برقی در کویر
در این اواخر با سفرهای متعدد به کشورهای مختلف متوجه شدیم که در آینده نزدیک موتورسیکلتهای برقی جایگزین موتورسیکلتهای بنزینی خواهد شد. بنابراین، برای ارتقاء کیفیت آلایندگی موتورسیکلتها و در راستای فرهنگ سازی و احترام به سلامت انسان و محیطزیست که جزء اهداف اصلی واحد تحقیق و توسعه کویر موتور است، خط تولید موتورسیکلتهای برقی را در کارخانه شهرک رازی شهرضا در استان اصفهان با حضور معاون وزیر و استاندار وقت افتتاح کردیم که این جزء افتخارات بزرگ در صنعت حمل و نقل برقی در کشور بود. در حال حاضر این مجموعه توسط دخترم که ایشان پزشک است مدیریت میشود.
شروع به قطعهسازی
همچنین هم اکنون در حال تاسیس کارخانه قطعهسازی هستیم تا بتوانیم قطعات کلیدی که در داخل کشور تولید نمیشود را در جهت کاهش ارزبری و وابستگی به خارج به یاری خداوند متعال تولید و روانه بازار کنیم. این کارخانه انشااالله تا بهار ۱۴۰۰ به بهرهبرداری خواهد رسید و نیت ما در ایجاد این کارخانه ایجاد اشتغال معلول عزیز کشورمان با همکاری سازمان بهزیستی استان است.
دیدگاه بنیانگذار کویر
امروز که گذشته را مرور میکنم و به یاد میآورم فرزند آخری که تنها، یتیم، غریب و فقیر بود، الان با عنایت الهی یک خانواده چند هزار نفری دارد، تمام سختیهای تولید و صنعت، به یکباره از دیدگانم محو میشود، آری، این در حقیقت لطف و رحمت خداوند بود که مرا واسطه فیض قرار داد و مجموعهای بنا شد تا هزاران نفر در آن کار کنند و از دسترنج خود ارتزاق کنند.
اکنون ۷۲ سال سن دارم و صبحها زودتر از کارکنان وارد کارخانه میشوم و دیرتر از همه از کارخانه خارج میشوم و دیدن کارکنان که در سرمای زمستان و گرمای تابستان مصمم از صبح تا بعدازظهر در خط تولید، کار میکنند و از برکت زحمات خود نان حلال بر سر سفره خانواده خود میبرند، تمام خستگی از وجود من خارج میشود و روزی چندبار خدا را شکر میکنم که چنین نعمتی نصیب من کرده تا و دعا میکنم که این افتخار و نعمت را از من و فرزندانم دریغ نکند.
یادمان باشد که آینده این کشور توسط کارآفرینان موفقی ساخته میشود که انسانیت داشته باشند و در این راه همه مسائل را با پشتکار و توکل به خدای بزرگ و ائمه اطهار در رقابت سالم با همراهان خود، حل و فصل نمایند و سعی کنند تا مایه افتخار و برکت خانواده و کشور خود باشند و در نهایت باور داشته باشند که اگر بخواهند، میتوانند.
آقای دکتر مجید رضایی معاونت استراتژی کویر موتور در ادامه به خبرنگار نشریه صنعت موتورسیکلت گفت: همانطور که پدرم فرمودند تاریخچه شرکت کویر برمیگردد به سال 1336 (تقریبا حدود 63 سال پیش) یعنی وقتی بنیانگذار کویر کار خود را در یک تعمریگاه کوچک در اصفهان شروع کرد و بعد از این فعالیت در حوزه فروش قطعات یدکی و موتورسیکلت بهصورت B2C و B2B در کل استان و ایران کار خود را گسترش دادند تا این که برند کویر در اواخر دهه هفتاد در استان اصفهان متولد شد و پدرم اولین تجربه خود را در تولید و صنعت موتورسیکلت کشور شروع کرد.
استراتژی و اقدامهای خاص کویر موتور
کویر بر اساس شعار سازمانی خود «تمایز در حرکت» شکل گرفته است. شعاری که تقریبا یک دهه از بهوجود آمدن آن میگذرد. همچنین دومین اصلی که پایهها و ستون کویر موتور را تشکیل میدهد، رسالت آن یعنی «تغییر نگرش جامعه، نسبت به موتورسیکلت» است.
کویر موتوردر راستای شعار سازمانی خود اقدامهای بسیار سازنده، اثربخش و ماندگار در صنعت موتورسیکلت ایران از خود به یادگار گذاشته است.
اقدامهایی که کویر برای اولین بار در ایران انجام داد، عبارتند از:
- تولید محصولات 250 سیسی که در سال 1387 برای اولین بار و بعد از سه دهه ممنوعیت تولید، توسط کویر با کی.تی.ام اتریش رقم خورد
- واردات و تولید اجزاء و قطعات موتورسیکلتهای سنگین بهصورت قانونی ، و نمایش و فروش آنها پشت ویترین نمایشگاههای کویر، جزء دیگر اقدامهای اثربخش این شرکت محسوب میشود
- اخذ اولین مجوز استاندارد یورو 3 جهت تولید محصولات
- اخذ مجوز تولید اولین موتورسیکلت با سیستم سوخترسانی انژکتور
- تولید اولین موتورسیکلت با سیستم ترمز ABS/ASR
- از همه مهمتر میتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که بعد از 2 دهه غیبت کمپانیهای بزرگ ژاپنی کویر موفق شد در سال 1394 سند همکاری خود را با شرکت قدرتمند کاواساکی ژاپن امضاء کند و تولیدات محصولهای این شرکت را در کشور با لیسانس کاواساکی ژاپن تولید و به بازار عرضه کند
- اخیرا نیز خانواده کویر این افتخار را دارد که شمارهگذاری محصولهای سهچرخ را که تابهحال در کشور ممنوعیت داشته است، در شهریور 1399 به نام خود ثبت کند
- در راستای رسالت سازمانی خود یعنی «تغییر نگرش جامعه نسبت به موتورسیکلت» نیز این شرکت گامهای زیادی را برداشته و تلاش کرده که نگرش جامعه را به موتورسیکلت تغییر دهد. میتوان گفت کویر جزء شرکتهایی است که نوع توزیع و فروش موتورسیکلت را در کشور تغییر داد و فروش موتورسیکلتها را از مغازههای کوچک و بدون استاندارد لازم به فروشگاهها و نمایشگاههایی که استانداردهای جهانی در آنها استفاده شده تغییر داد.
- همچنین باعث ایجاد تغییر و تحولهای بیبدیلی در تعمیرات موتورسیکلت شد. به این صورت که از روی زمین برداشته و برروی جکهای مخصوص تعمیر موتورسیکلت انجام میپذیرد.
کویر شرکتی برای تامین نیازهای مشتریان
ما در اصفهان سه خط تولید داریم که یکی از آن خطها از تکنولوژی نسل چهارم تولید بهره میبرد که میتوانیم بگوییم در خاورمیانه و در منطقه منحصر به فرد است و نمونه دومی را نداریم. در این خط هدف ما متمرکز بر تیراژ تولید نیست، بلکه تمرکز بر کیفیت تولید است. همچنین در حوزه بهداشت و سلامت، این شرکت معتقد است که افراد باید فرهنگ و مهارتهای رانندگی و راندن موتورسیکلت را از دوران کودکی بیاموزند، از این رو در کویر محصولاتی را میبینیم که برای کودکان دو سال به بالا تولید شده است.
مسؤولیت اجتماعی کویر
کویر
فعالیت خود را به تولید موتورسیکلت بسنده نکرده و مسؤولیت اجتماعی ما را ترغیب کرد
تا حفاظت سر تا پای راکب
را مسؤولیتاجتماعی خود بدانیم و
اینگونه شد که توزیع کلاه ایمنی، کاپشن، شلوار، دستکش، شولدر، کفش و چکمه
موتورسواری نیز در سبد کالای کویر موتور جای گرفت.
در حوزه فعالیتهای اجتماعی، کویر موتور باشگاه فرهنگی و ورزشی خود را سه سال پیش در کشور به ثبت رساند و امروز بیش از 30 موتورسوار و قهرمان برتر کشور در این باشگاه فعالیت میکنند و دورههای آموزشی و تمرینهای خود را سپری مینمایند. باشگاه ورزشی کویر مفتخر است که در اولین سال فعالیت خود در سال 1398 مقام دوم تیمی کشور را کسب کند و در سال 1399 تا این لحظه مقام اول تیمی کشور را کسب کرده است.
همچنین کارآفرنی از اقدامات دیگر کویر در حوزه فعالیتهای اجتماعی است. موضوعی که امروزه یکی از مسائل کلیدی برای رفع بحران کشور در شرایط سخت تحریمها است. ازاینرو، کویر در کارخانه جدید خود که تولید باتری موتورسیکلتهای برقی را در برنامه دارد، با همکاری سازمان بهزیستی اصفهان از معلولان عزیز کشورمان دعوت به همکاری کرده است.
تعداد پرسنل کویر
امروزه کویر بیش از ۷۰۰ نفر نیرو بهطور مستقیم تحت پوشش خود دارد و حدود ۵۰۰۰ نفر بهطور غیرمستقیم از کویر امرار معاش میکنند.
همچنین بیش از 51 نمایشگاه متعلق به شرکت کویر، بهعلاوه 130 عامل توزیع و نمایندگی مجاز در سراسر کشور و همچنین بیش از 100 تعمیرگاه تخصصی موتورسیکلت، در مجموع شبکه توزیع و فعالیت کویر را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار دادهاند.
اما در حوزه محیطزیست، کویر موتور اقدامات خیلی خوبی را در تولید محصولات برقی در کشور ایجاد کرد و گامهای خود را فراتر از محصولات برقی گذاشت. یعنی در حوزه قطعات کلیدی محصولات برقی که امکان تولید آن در کشور وجود نداشت، مانند: باتری یا الکترو موتور، اقدامات خوبی را با شرکای تجاری خود انجام داده است که امیدواریم کارخانه باتری تا چند ماه آینده به سرانجام برسد و محصولات آن به بازار ارائه شود.
محصولهای کویر موتور
امروز در کویر شاهد تولید حدود 200 نوع محصول هستیم. ما تلاش کردیم که به هرگونه درخواستی از طرف جامعه پاسخ مثبت دهیم و هر نوع محصولی را که مورد استفاده در خیابانها و جادههای شهری، آسفالت، شنی، جنگلی، سنگ لاخی، گلی، پیستهای موتورسواری، برفی و آبی وجود دارد را در سبد محولات کویر قرار دادهایم و این افتخار را داریم که با این طیف گسترده محصولات که الان در شرکت وجود دارد، بهصورت شش سال متوالی طبق بازررسی که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت میشود، رتبه اول کشوری را بین 44 شرکت را کسب کنیم.
سخن آخر
توجه به کیفیت محصولات و همچنین سلیقه جامعه باعث شده امروز کویر موتور با بهرهمندی از بیش از ۷۰۰ نفر نیروی کارآمد، پرچمدار تولید و تنوع انواع دوچرخ، سهچرخ، چهارچرخ، نفربرهای آبی و دوچرخه باشد. همچنین تعامل با دوایر دولتی، سازمانها و ارگانهای نظارتی همواره کویر موتور را از سایر رقبا متمایز کرده و اخذ جوایز همه ساله خدمات پس از فروش نشان از نگاه پرمعنای بنیانگذار این شرکت به مقوله مشتریمداری است.
پایان رپورتاژ آگهی/
مسئولیت صحت و سقم مطالب آگهیها و رپورتاژ آگهیهایی که در موتورسیکلت نیوز منتشر میشود به عهده آگهیدهنده است. پس قبل از هر اطمینانی تحقیق کنید.
سلام نمایندگی فروش محصولات می خاستم بگیرم
میشه راهنمای کنید 09192385272
یا آدرس دفتر فروش مرکزی تهران بدین
باسلام و احترام
تلفن شرکت مذکور در سایت آن درج شده است.
موفق باشید
بگن بجا رستوران یا هی بازاریاب یا نمایندگی و انبارکوفت یه کارایی درست شه بدن به کارگربنده خدا ماهم پدرمون فوت شد ته ۹۳۵۳۴۹۶۷۸۸ کارخوب اس بده
سلام چگونه میتونم ازکویرموتوریه موتورسیکلت اقساطی بردارم کجابایدبرم که راهنماه ایم کنن
حله
سلام من آرزو دارم در شرکت کویر موتور کار کنم 27سال دارم و علاقه زیادی به موتور و موتور سواری آقایی رضایی اگه این پیام رو میبینید امیدوارم بتونید کاری برای من انجام بدید
این هم شماره منه
09307022773
باسلام
به شرکت کویر موتور اطلاعرسانی شد.
موفق باشید
حله
سلام
شرايط اخذ نمايندگي فروش موتورسيكلت هاي توليدي شما چيه؟
موبايل 09144059830
براي شهر تبريز منطقه سردرود ميخوام
باسلام
لطفا با شرکت کویر موتور تماس بگیرید.
موفق باشید
سلام من موتور سیکلت بیکلاج احسان خریدم مهمترین نقطه ضعف این موتور سبک بودن قسمت عقب اون هست که با درگیر شدن ترمز عقب موتور سیکلت مذکور لیز میخوره و بارها پیش اومده تصادف کردم دومین و مهمتر اینکه در مشهد قطعات لوازم یدکی اون در انحصار دو یا سه فروشنده هست که یا با قیمتهای گزاف میفروشن یا اکثر قطعات ساخت چین هستن مثلا زین موتور که با هر ترمز لیز میخوری و پرتاب میشی اما چیزی که حرف نداره طراحی و انجین موتور سیکلت هست که بسیار قویه و نشون میده این کاره هستید پس با توجه به سابقه کاری بالا و کیفیت موتورهاتون روی قدرت مانور موتور هنگام دور زدنها و دسترسی آسان به لوازم یدکی اون سعی در بهتر کردن این دو موضوع کنید مخصوصا ترمزهای کاسه ای که در این مدل نمیشه از فنر اگزوز استفاده کرد با تشکر
باسلام
موتورسیکلت احسان برای شرکت «کویر موتور» نیست.
لطفا نظرات خود را برای رفع ایرادات به شرکت «نیرو موتور» منتقل کنید.
موفق باشید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای رضایی .اقای رضایی من یک جوان ۳۲ ساله هستم که از بچگی عشق به موتور وموتور سواری داشتم که درسن نو جوانی موتور تریل داشتم ولی بدلیل مشکلات مالی مجبور به فروش ان شدم و از آن به بعد بدلیل تورم و گرانی دیگر توانایی خرید نداشتم شاغل هستم ولی درامدم فقط صرف خانواده و همسر و فرزندم میشه خواستم اگه امکانش هست دست خداوند بشید بر شانه های من اگه امکانش باشه باشما تماس داشته باشم خوشحال میشم .۰۹۱۲۸۳۱۵۳۵۵
ممنون از سایت و محتوای خوبتان موفق باشید
نسبت به بقیه شرکت ها اپشن هاش خیلی خوبه
ممنون بابت سایت خوبتان موفق باشید
سلام سایت خوب و عالی دارید خداقوت صنایع غذایی طایفه برندی مدرن و کیفیتی جدید و بی نظیر در صنایع غذایی ایران
عالی
باسلام
آدرس کارخونه اش کجا هستش
خیلی دوست دارم تو شرکت کویر موتور کارکنم .
سلام نرو شرکت بصرفه نیست همش دردسر است
درود بر شما جناب رضایی بزرگ مرد، خسته نباشید و عمرتان با عزت و مستدام،
خیلی خوشحالم مردان و زنان زیادی از زادگاهم باعث افتخار و بالندگی ما هستن، مانا باشید
با سلام خدمت جناب آقای مهندس رضایی به استحضار می رساند بنده از شرکت شما یک دستگاه موتور سیکلت تریل t4 خریداری کردم با گذشت حدود ۱۵۷ کیلو متر از کار کرد این موتور متاسفانه شارژ کن ایراد پیدا کرد در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۲۳به تعمیر گاه مجاز شرکت شما مراجعه کردم الان هم که تا ریخ ۱۴۰۱/۹/۲۴می باشد هنوز درست نشده در این مدت خیلی کوتاه که موتور رو گرفتم به چند ایراد اساسی که موتور رو غیر قابل استفاده کرد گیر کردن لاستیک عقب به تنه موتور می باشد به علت بی کیفیت بودن قطعات همان لحظه اول با روشن کردن موتور (درجا)اگزوزموتور تعقیر رنگ دادهمان ساعت اول پیچ های اگزوز باز شد ،از انجین موتور صدای اضافه دارد باطری موتور از کار افتاد خلاصه کلاه گشادی به سر ما رفت الان هم هیچ کس جواب گو نیست به هر جا تماس می گیریم در جواب میگن نمی خریدی با این همه تبلیغات در تلويزيون بنده اقرار می کنم که اشتباه کردم از خرید موتور از شرکت کویر موتور وبه شما هم توصیه می کنم به علت بی کیفیت بودن از شرکت کویر موتور خرید نکنید واز شما مدیر عامل محترم تقاضا دارم که این موتور رو به عنوان کلکی به بنده زدید از ما قبول کنید به عنوان یادگاری ….
سلام خیلی هم دربارش اقرار میکنن من از یه بنده خدایی شنیدم که این بابا جواب سلام کارگر جماعت را با سر تکون دادن میده و حتی اگه سلامش نکنن اخراج میکنه بعد اینا میگن مردم داره و از این مزخرفات
سلام .بنده یه موتور۱۵۰ کویر گرفتم.متاسفانه بعد از امدن کارت موتور شماره تنه و رنگ موتور اشتباه قید شده.چکار باید کرد.بعد از اینکه به اقای نظری مدیر نمایشگاه ساوه اطلاع دادیم متاسفانه میگن به ما ربطی نداره .مقصر کارخانه اصفهانه
باسلام
ضمن تشکر از حضور شما به استحضار می رساند در صورت عدم پاسخ قانع کننده و عدم پیگیری بهتر است با خود شرکت تماس بگیرید.
موفق باشید
باسلام تجربه بنده درخرید طرح کلیک s2 150ازشرکت کویر دریک کلام زیبای بی کیفیت سه ماه نشده باتری خراب شد باکلی دوندگی وصرف وقت عوض کردن بعد از500کیلومتر صدای انجین 3برار شد ولرزش زیادی درهنگام حرکت به بدن موتور سوار واردمیکنه ترمز ها درحد فاجعه هست بانمایندگی مرکزی گمرک صحبت کردم گفتن همینه باموتور هندای اصل مقایسه نکن مصرف بنزین راحت صدی 4 میسوزونه پدرمون درومده بین پمپ بنزین ومحل کار سرگردونیم صدای استاربه حدی زیادشده صبح ها صدای قارقار میکنه شرمنده همسایه ها میشم ولی وقتی موتور گرم میشه برای استارمجدد صداکمتر میشه ازهمه بدتر یکی از مدیر های بخش خدمات پس ازفروش بعد از دیدن ناراحتی من به علت صدا ولرزش زیاد موتور بعد از 1000کیلومتر گفتن این موتور برای بانوان طراحی شده وبرای وزن حد اکثر 70تا75 کیلوگرم درایران موفق به اخذ استاندارد شده ضمنا اکثر قطعات چینی باکیفیت پایین هستن این روروی بیشتر قطعاتش هم حد شده به هر صورت موتوری که حداکثر30توان ارزش داشته رابه قیمت 68 تومان به ما فروختن 3هزارتا گارانتی بیشتر ندارد شما بااستفاده بسیار کم 6ماه نشده از گارانتی خارج میشه مثل کفشای ایرانی هست که زیرشون رو 3تا6 ماه گارانتی میکنن بعد افتخار هم میکنن آخه من 2سال باید قست این جنس بی کیفیت روبدم بع 6ماه نشده با3000کیلومتر گارانتیش تمام میشه (یک شرکت واردکننده ازچین اسمش روبه تولید کننده تغییر داده البته رفتار پرسنل خدمات پس ازفروش بسیارمناسب وبااحترام بود ولی جنس فروخته شده بسیار دورازاخلاق حرفه ای وبدون توجه به حقوق خریداران این محصول هست
جناب حیدری
معمولاً روغن موتور بی کیفیت باعث میشه بعد از چند ده یا چند صد کیلومتر از تعویض روغن صدای موتور زیاد بشه
تجربه من نشان داده اگر از روغن موتور با کیفیت خیلی خوب استفاده بشه بر روی کاهش صدای موتور تأثیر محسوسی داره
سلام درود بر اقای رضایی واقعا جدا از این که شرکت کویر یه برند شناخته شده جهانی است من که خودم یه اصفهانی هستم و خدارا شکر با توکل به خدا از وضع مالی خوبی برخوردارم از سرگذشت اقای رضایی خیلی چیزها یاد گرفتم امیدوارم که تا میتونند دست جوانان این مملکت و جویای کار را در حد توان بگیرند اجرشون با خدا
سلام
اخیرا ما به یکی از نمایندگی های کویر در تاکستان مراجعه کردیم ولی برخلاف تبلیغات مدت اقساط نه ۱۲ ونه ۲۴ ماهه هست بلکه اقساط ۵ ماهه با پیش پرداخت ۵۰ درصدی برای همه محصولات در نظر گرفته شده و واقعا شرایط سنگینی برای مشتری پیش میاد.
لطفاً در صورت امکان رسیدگی بفرمایید.
سلام
اخیرا ما به یکی از نمایندگی های کویر در تاکستان مراجعه کردیم ولی برخلاف تبلیغات مدت اقساط نه ۱۲ ونه ۲۴ ماهه هست بلکه اقساط ۵ ماهه با پیش پرداخت ۵۰ درصدی برای همه محصولات در نظر گرفته شده و واقعا شرایط سنگینی برای مشتری پیش میاد.
لطفاً در صورت امکان رسیدگی بفرمایید.
اوه بعد به امریکا فحش میدن نخر بیاد پایین. کو کار حقوقا لعنت ر
سلام وقتی قطعات موتور سیکلت ندارید چرا موتور روانه بازار میکنید و این همه تبلیغ ! تمام تهران رو از نمایندگی های کویر گرفته تا گمرک و … گشتم یه براکت زونتس ان ۲ ۲۳۰ بگیرم اما هیچکجا ندارن ازون جالبتر تعمیرگاه مرکزی کویر گفت هرروز بیا سر بزن شاید بیاریم! دو ماهه هیچ خبری نیست . حالا من باید تا اخر عمر یه پامو روی هوا نگه دارم ؟
اگر احیانا ته انبار یه دونه هست به ینده خبر بدید
۰۹۱۰۱۴۰۰۸۹۸
با تشکر
بندهٔ خدا کجای کاری چند تا موتور بی کیفیت رو با قیمت چند ده برابر به مردم میفروشند و هیچ گونه خدماتی که نمی دن لوازم جانبی هم ندارند که لااقل باخرید قطعه مورد نیاز ندانم کاری خودمون رو جبران کنیم با خرید یک دستگاه موتورسیکلت انژکتور مجبور شدم چند میلیون تومان خرج کنم کاربراتور بس کنم هرکس که از این موتور های باکیفیت خریده ی جوری گرفتار شده.خدا نگذره از باعث و بانیش
کو کار کو کارخانه ها بیچاره ما جوانان دیپلمه کو ارزانی خودرو ، لااقل اموزش خوب بدید کارارو شرکتا همش خدمات و ساده نباشند جای رشد و ی کاری بزارید. کارگرساده ته درکارخانه خاسی بگو ایمیل
Majidh2.5050@gmail.com
عرض سلام و خسته نباشین
من چند وقت پیش یه متور کویر مدل rkv200 خریدم الان چند ساله که دنبال سند و کارت و مدارک متورم هستم ولی به من گفتن چون چند سال از تولید متور گذشته پیگیر نشدن الان از سیستم حذف شده و هر کاری میکنم دستم به جایی بند نیست و هیچ مدرکی از متور ندارم
الان بنده باید چکار کنم
09134544349
لطفا پیگیری کنین
امیدوارم بک روز کیفیت موتورهای شما هم به حد و اندازه سوزوکی برسه و من بتونم یه سوزوکی 80سی سی نارنجی یا سبز مانند همون هایی که دهه ۶۰ تو بازار بود با برند کویر بخرم ..هر چند سال هم داشته باشم مهم نیست
بنام خدا
این حقوق اداره کاری که به کارگر جماعت میدهند درقبال چندین برابر توان یک کارگر ،کارکشیدن،بیشترشبیه برده داری نوین هست،طوری که اگر یک روز کارگر کارنکنه گرسنه است،اگر متاهل و بچه هم داشته باشه با این حقوق ها بدا بحال کارگر ،تولید بیشتردرکارخانه یا کارگاه هم به نفع سرمایه دار وکارخانه داریا صاحب شرکته و صادرات محصولات تولیدی این کارخانه ها هم به نفع صاحب شرکت یا کارخانه داریا کارگاه داره وبعدا”به نفع دولته و این وسط کارگر بدبخت مثل ابزار بهره کشی بیشتر برای این افراد پیش گفته است،بطور مثال هم بعضی از محصولات تولیدی این شرکت ها مشتری رو با تبلیغات در تلویزیون ،فریب میده ،سعی کنید با آگاهی کامل خرید بکنید،تا ضرر نکنید،پس عجله نکنید
کاردر بیشتر کارخانه ها مانندکارکردن ربات میمونه،وکارفرمایان انتظاردارند که کارگر مانندربات براشون کاربکنه،۹۰۰هزارتومان حق مسکن و حق اولاد هم که میدهند پول پوشک بچه کارگر هم نیست،هزینه ها بسیار بالاست،و گرونی راه انداختن،وبرای کارگر جماعت ارزشی کمتر ازربات قائل هستند،و بقول حضرت امام خمینی رحمت الله علیه،مصداق مرفهان بی درد هستندهمین کارفرمایان و مسئولین کشور که هرساله میزان حقوق و دستمزد را تعیین میکنند،وقتی خودشون و بچه هاشون در رفاه کامل هستندو گرسنگی و تشنگی و طعم فقر رو نچشیداند چه توقعی میتوان داشت که درک داشته باشند،فکر آنان اینست که هرروز با حرص و ولع و طمع بیشتر ثروت آنان بیشتر بشودحالا این وسط کارگر درفقر و تشنگی و گرسنگی باشد به حال این اشخاص فرقی نمیکند و به این موضوعات بی تفاوت هستند و رفتار و گفتارآنها شعاری می باشد و دم از اسلام و حقوق بشر و دم از حقوق کارگر هم میزنند،تبیعض و نابرابری هم در دادن مسئولیت ها به افراد در شغل های مختلف به چشم میخورد و حتی در بیشتر استان های کشور از افراد بومی آن شهر و شهرستان و استان استفاده نمیکنند،و بعد از سالها بفکر شفافیت در واگذاری تسهیلات بانکی افتادن بطوری که تمامی مردم،در سایتی که بانک مرکزی تعیین میکند بروند و ببینندکه چه کسانی ،چه میزان و چه مبالغی وام از سیستم بانکی کشور دریافت کرده اند،آن هم معلوم نیست چقدر صحت داشته باشد و در این امر صادق باشند،بسیار مسئولیت پذیر و کاردرست و عادل هم باشندآن اشخاص که تسهیلات کلان با روش های مختلف از سیستم بانکی (وموسسات مالی) کشور با نفوذی که داشته انددریافت کرده اند،اکثرا”راهی برای دور زدن این شفافیت هم دارند،بقول معروف دم کلفت هستند،با این وام های کلان چه کارهایی که در کشور برای مردم نمیشد کرد،که با تسهیلات بالا کشیده اند،از کجا معلوم که تسهیلات را هم به سیستم بانکی و مالی کشور پس داده اند،با این مبالغ کلان چه کارخانجات و شرکت هایی که میشد افتتاح کرد و مردم نان ببرند و یاتسهیلات جهیزیه و ازدواج به جوانان بدهندیا مسکن برای محرومین درست بکنند یا خانه های فرسوده را از نو بسازندبرای محرومین،و تسهیلات راحتتری به مردم با موضوعات مختلف بدهندیا با این مبالغ کلان منزل هایی برای محرومین و مستاجران در کل کشور بسازندیا حقوق مستمری بگیران کمیته امدادوسازمان بهزیستی را بیشتر بکنند،و شعاری از امام حسین سلام الله علیه و حضرت زینب سلام الله علیه و از امام علی ابن ابی طالب حرف نزنند و در عمل ثابت بکنند.
موقعی که همه گفتن موتور کویر t2 افتضاح ترین تریل ساخت داخله، من گوش نکردم و خریدم.
الان موتور به دست تو خیابونا دنبال قطعه هستم و هر لحظه میترسم موتور یه جای شهر خاموش کنه.
همون اول ممکنه چند تا تیکه از موتورتون بریزه زیاد تعجب نکنید.
الان هم برای قطعه حدود یک ساعت پشت خط هستم و هیچکس جواب نمیده (خرداد 1402)
جرات وجسارت انتشار حرف حق رونداشتید این مزدوری ونون به نرخ روز خوردنتونو میرسونه
خدا پشت وپناه مردم ( ای یزیدهای زمانه )
سلام من حدودا دوماه پیش از نمایندگی کویر تاکستان موتور مگلی۲۰۰ پیش خرید کردم که یک سوم پولشو نقدی دادم الباقی هم دوازده تا چک دادم که دو تا از چک ها وصول شده ولی هنوز موتور تحویل ندادن به نمایندگی هم مراجعه کردم میگه معلوم نیست کی بدن
بنام خدا
این متن هایی که در این سایت نوشتید رو بطور کامل خوندم،ای بابا دلتون خوشه ها ،اونا فقط بفکر این هستند که روز به روز ثروتمندتر بشوند نمیان این حرفا رو گوش بکنند که اگر هم گوش بکنند این حرفا رو اونقدر دلشون سخت شده که دل نمی سوزنند که با خودشون بگن آره با پول زحمت و عرق ریختن و کارگری این پولو بدست آورده بذاریه موتور خوب بسازیم و بهشون تحویل بدیم یا خدمات پس فروش خوبی بهشون ارائه بدهیم،شاید بین ۱۰۰مدل موتور سیکلت ۵۰ مدلش با کیفیت باشه.
بسم الله
متن های من جن و بسم الله شدن
چرا متنی که مینویسم ،بعداز چنددیقه ثبت شدن در سایت پاک میشه؟
سلام وقت به خیر .برای اخذ نمایندگی باید کجا بریم .خواهشا یه شماره که بتونم تماس بگیرم و پیگیری کنم لطف کنید .شماره شرکت رو نتونستم پیدا کنم . محبت کنید حتما شماره تماس با شرکت کویر موتورو لطف کنید.ممنون
سلام .سال ۹۳ موتور ۱۵۰ شکاری گرفتم بعلت بی کیفیتی باک سال قبل پوسیده ۴ ماهه هرجایی زنگ زدم پیدا نکردم . شرکت هم پاسخگو نیست هر وقت تماس گرفتم قسمت انبار وصل میکنن ولی کسی جواب نمیده چکار کنم.