مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی موتورسیکلت برقی جدید شرکت CSC با الهام از هوندا کاب

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کمپانی CSC Motorcycles مستقر در کالیفرنیا به تازگی از جدیدترین اسکوتر برقی خود یعنی، 2021 CSC Monterey رونمایی کرده است.

 این محصول یک هوندا کاب شبیه سازی شده نیست، اما مطمئناً الهام گرفته شده از این اسکوتر نمادین است.

اسکوتر اصلی هوندا کاب با بیش از 100 میلیون دستگاه فروش از سال 1958 تاکنون پر فروش ترین وسیله نقلیه موتوری در تاریخ است. هوندا بیش از یک دهه پیش در نمایشگاه اتومبیل توکیو ما را با یک کانسپت EV-Cub  آشنا کرد، اما می توان گفت به جز برنامه ثبت اختراع اخیر مربوط به اسکوتر مذکور، به نظر نمی رسد هوندا پیشرفت دیگری داشته باشد. برای افرادی که نمی خواهند منتظر بماند تا پای خود را روی اسکوتر برقی مدل قدیمی بگذارند،  CSC Monterey می تواند گزینه مناسبی باشد.

حداکثر سرعت آن در حدود 32 مایل در ساعت (52 کیلومتر در ساعت) است که تفاوت بسیار جزئی با هندا کاب 49 سی سی اصلی داشته و احتیاج به تعمیر و نگهداری بی نهایت کمتری دارد و همچنین می توان آن را با سرعت 30 مایل در ساعت و کمتر از استاندارد قوانین موتورسیکلت در بسیاری از ایالات ها ارائه داد، بنابراین امکان سوار شدن آن بدون گواهینامه موتورسیکلت فراهم می شود.

CSC Monterey توسط یک موتور که توان آن به صورت پیوسته یک و نیم کیلو وات و در پیک به دو و شش دهم کیلووات می رسد کار می کند. همچنین انرژی آن توسط یک باتری 60 ولت و 26 آمپر (1.560 وات) تامین می شود و بسته به وزن موتورسوار و شرایط جاده برای محدوده ای بین 20 تا 65 مایل (32 تا 100 کیلومتر) رتبه‌بندی شده است.

محدودیت سرعت 32 مایل در ساعت به این معنی است که شما فقط به سواری شهری محدود می شوید. این دقیقاً همان چیزی است که این نوع اسکوترها در آن عالی هستند. اگر سرعت های بالاتری را نیاز دارید و از آن برای سفرهای جاده ای می خواهید استفاده کنید، مثلا سرعت های بازه 40 تا 50 مایل در ساعت مد نظر شماست میتوانید از مدل های دیگر CSC بهره ببرید و آنها را تهیه کنید.

این اسکوتر دارای سیستم تعلیق جلو و عقب است و حداکثر  تا 300 پوند (136 کیلوگرم) را می‌‍تواند تحمل کند. یعنی می‌تواند دو موتورسوار با وزن متوسط یا یک موتورسوار با وزن بالا را به راحتی حمل کند.

CSC Monterey با داشتن صندلی دوم و گیره‌های محکم جهت نگهداری صندلی ترک موتورسوار، نسبت به کانسپت EV-Cub هوندا برتری دارد. به نظر می رسد بالشتک صندلی عقب قابل جابجایی است و می‌تواند به جعبه ذخیره تغییر کاربرد دهد و مطابق با خواسته و کاربرد مورد نظرتان قابل تغییر است. این اسکوتر حتی زیر صندلی موتورسوار نیز فضایی جهت استفاده دارد و امکان شارژ از طریق USB در آن تعبیه شده است. همچنین فضای ذخیره دیگری در پشت سپر جلو وجود دارد.

قیمت این اسکوتر کاملاً رقابتی در نظر گرفته شده است و حدود 2000 دلار است. هم اکنون در مقر CSC در حومه لس آنجلس موجود بوده و قابل ارئه و نقل و انتقال است.

 قیمت تمام شده مدل هوندا EV-Cub اگر به تولید انبوه برسد معلوم نیست چقدر خواهد بود. اما با در نظر گرفتن هوندا Super Cub 2021 که تقریباً چهار هزار دلار است مطمئناً Monterey ارزان ترین گزینه است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا