مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«مرکز نوآوری حمل‌ونقل پیشرفته» برای رسیدن به اهداف توسعه حمل‌ونقل پاک راه‌اندازی شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.

مهدی همتی مقدم با بیان اینکه نمایندگان دو طرف در کمیته راهبری تعیین شدند تا بر روند اجرایی شدن اهداف نظارت کنند، افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری حدود ۱۵ میلیارد تومان آورده داشته و شهرداری نیز در حوزه غیرنقد و در راستای تسهیل گری امور در این مرکز همکاری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خروجی مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته، توسعه فناوری موتوربرقی با مدل سوآپ است، تشریح کرد: جامعه هدف ما در توسعه موتورسیکلت های برقی، موتورهای پیک هستند که پیمایش این موتورها بالا و حدود ۱۰۰ کیلومتر در روز است و این در حالی است که شارژ موتورهای برقی بعد از پیمودن ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر به اتمام می رسد.

همتی با بیان اینکه برای شارژ مجدد باطری های موتور چند ساعت توقف لازم است، افزود: این توقف چندساعته برای شارژ مجدد باطری موتورها، به کسب و کار پیک های موتوری ضربه وارد می کند و برهمین اساس “مدل سواپ” پیش بینی شده است.

وی در تشریح این مدل افزود: در این مدل جایگاه های تعویض باطری مانند پمپ های بنزین در سطح شهر تعبیه می شود و راکبان موتور به جای شارژ باطری، باطری خالی را با باطری شارژ شده تعویض می‌کنند که این مدل در سایر کشورها با موفقیت اجرا شده و می‌توان از آنها الگو گرفت.

همتی افزود: امید است بتوانیم با این روش تا سال آینده به صورت پایلوت حداقل ۱۰ هزار موتور سیکلت برقی در سطح شهر به صورت فعال داشته باشیم.

انتهای پیام 

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا