بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت ایتالیا/ پیاجیو انتخاب دوم مردم ایتالیا و فرانسه در سال 2020

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صنعت اسکوتر و موتورسیکلت ایتالیا در سال 2020 اولین سقوط پس از 5 سال رشد بدون وقفه را گزارش داد. با این حال فروش سال گذشته با تعداد 246.484 دستگاه فقط 5.3 درصد کاهش داشت.

هوندا پیش از پیاجیو و یاماها، رهبری بازار را در اختیار داشت.

به دنبال گزارش ضرر شدید در مارس و آوریل، بازار برای بقیه سال بهبود یافت. در حالی که نتوانست با حجم سال 2019 مطابقت داشته باشد. اگرچه فعالیت های اقتصادی در ایتالیا به دلیل تعطیل شدن در کل سال خسارت دید، اما این صنعت توانست رابطه بین فروشندگان و مشتریان را حفظ کند و حتی سه ماهه آخر سال نیز نسبت به دوره گزارش شده سال قبل از آن بهتر بود.

در واقع، دلیل اصلی آن تخفیف های شدید ارائه شده برای اتمام مدت مدل های یورو 4 بود که توسط تعداد کمی از مارک های تجاری مانند بنللی، کاواساکی، فانتیک موتو و پژو قبل از ضرب الاجل 1 ژانویه 2021 برای این مدل ها و معرفی سطح انتشار مرحله 5 اعمال شده بود.

در دسامبر فروش 10.077 دستگاه (+ 10.8٪) بود که در پایان سال با 246.484 (-5.3٪) به پایان رسید.

در سال 2020 هوندا ژاپنی با فروش تعداد 46.677 دستگاه (-14.7٪) پیش از پیاجیو با تعداد 38.064 دستگاه (-10.8٪) و یاماها با تعداد 27.220 دستگاه (+ 3.0٪) رهبر بازار شد.

سپس کیمکو با تعداد 22.706 دستگاه (-5.4٪) و بی‌ام‌و با تعداد 13.510 دستگاه (-13.4%) در رتبه های بعدی قرار گرفتند و البته دوکاتی 25 درصد از بازار خود را از دست داد و به زیر فروش سالانه 7 هزار دستگاه رسید که بدترین رقم در پنج سال گذشته است.

با نگاهی به بخش‌های در حال ظهور مدل های الکتریکی، بهترین فروش این سال Silence است که با فروش 2.972 بالاتر از رهبر سابق، Askoll ایتالیایی با 2.770 دستگاه (+ 14.7٪) و مدل اخیر NIU چینی با 1.712 دستگاه (+ 91.9 +) است.

بیشتر بخوانید:

یاماها انتخاب اول مردم فرانسه در سال ۲۰۲۰

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا