مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولیدکنندگان در زمینه موتورسیکلت برقی با هم رقابت ندارند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمد علیخانی، درباره روند توسعه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در تهران، اظهار کرد: در قانون مربوط به هوای پاک تکالیف دولت مشخص است و تعیین شده که سالانه باید چند درصد موتورسیکلت از رده خارج شوند، اما دولت تکالیف خود را انجام نداده است.

وی ادامه داد: ما در شهرداری اعتباری به عنوان تسهیلات برای ارائه به متقاضیان خرید موتورهای برقی در نظر گرفتیم اما از آن استقبالی نشد. علتش این است که به دلیل عدم حمایت دولت و اینکه اجباری در تبدیل موتورهای فعلی به موتورسیکلت های برقی وجود نداشته است کارخانه ها نیز به صورت جدی برای تولید این نوع موتورها در کشور اقدام نکرده اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه الزامی وجود نداشته، مردم نیز اشتیاقی نشان نداده اند علاوه بر این، قیمت موتورهای برقی نیز به دلیل تورم افزایش قابل توجهی یافته است و بسیاری از افرادی که موتورسیکلت بنزینی با قیمت پایین خریداری میکنند، قصدشان استفاده از موتور برای کار و امرار معاش است بنابراین توانایی وامکان هزینه برای خرید  موتورهای برقی را ندارند.

وی  با بیان اینکه توسعه استفاه از موتورهای برقی به مشوق و کمک هایی نیاز دارد که دولت باید آنها را در سیاست های خود در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش قیمت موتورهای برقی، مشکلات مربوط به باتری آنها نیز همچنان پابرجاست. اگر باتری آنها خراب شود تقریبا به اندازه قیمت موتور باید برای خرید دوباره آن هزینه کنند بنابراین مردم هم نگرانی هایی درباره کارایی و پشتیبانی موتور و باتری هایشان دارند که باید مرتفع شود.

علیخانی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات موجود، شرکت ها با یکدیگر رقابت چندانی در این زمینه ندارند و تا زمانی که دولت موضوع را جدی نگیرد سرمایه گذاران نیز پای کار نمی آیند، در صورتی که با حمایت دولت، آنها به این باور میرسند که بالاخره مردم برای خرید موتورهای برقی اقدام میکنند و به صورت جدی به موضوع ورود میکنند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی ندارد، گفت: لازم است برای توسعه استفاده از موتورهای برقی قوانینی وضع شود به عنوان مثال مدت زمان 5 ساله ای تعیین شود که طی آن در محدوده طرح ترافیک یا کل تهران، موتورسیکلت های غیر برقی اجازه تردد نداشته باشند و دولت نیز در کنار تعیین چنین قانونی، کمک ها و حمایت های لازم را انجام دهد. در این صورت میتوان با تولید موتورهای باکیفیت در کشور، انتظار داشت استفاده از موتورهای برقی بین مردم جا بیفتد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا