مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید کلاه موتورسیکلت در قم

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمود سیجانی روز شنبه با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۸۰ شغل مستقیم در استان ایجاد می‌کند افزود: با افزایش ظرفیت تولید این واحدها به ظرفیت اسمی، سالیانه تعداد اشتغال مستقیم این واحدها به بیش از ۳ برابر افزایش می‌یابد ضمن اینکه بهره‌برداری از این واحدها موجب ایجاد بیش از یک هزار و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته دولت سه واحد اصلی تولید سفره و کیسه پلاستیک، ‌لولای آرام بند فلزی و واحد تولیدکننده رنگدانه‌های شیمیایی با حضور مسئولان استانی و کشور افتتاح و آئین بهره برداری از ۱۴ واحد دیگر نیز به صورت همزمان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: ‌لولای آرام بند فلزی یکی از قطعات وارداتی است که با بهره‌برداری از واحد تولید این قطعه در قم،‌ بخشی از نیاز کشور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحدهای تولیدی در زمینه تولید کلاه موتورسیکلت، اسپری، انواع فنر، گرانول و کفش، لیوان کاغذی و درب ظروف غذا، چسب،‌زنجیر موتور،قالب‌سازی و بطری پت، ریل فلزی، قطعات فولادی و ظروف پت فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وجود ۴۰ هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی و همچنین ۲ درصد ذخایر معدنی کشور در قم از دیگر ظرفیت‌های مهم اقتصادی قم در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا