مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت های کاربراتوری از چرخه تردد در تهران خارج شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، حسین مقدم درباره دلیل موثر نبودن معاینه فنی بر روی موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز اظهارداشت: در موتورسیکلت‌های کاربراتوری تنظیم سوخت به صورت دستی توسط خود راکب امکان پذیربوده و  سطح انتشار آلایندگی قابل تغییر است.

وی افزود: تنها راهکار و ساماندهی در این ارتباط خروج موتورسیکلت های کابراتوری از چرخه تردد و جایگزینی و نوسازی آن با موتورسیکلت های انژکتوری و برقی است.  

موتور سیکلت‌ها عامل آلایندگی ۲۱ درصدی گازی هوای تهران

به گفته مقدم، براساس اطلاعات سیاهه انتشار پایتخت سهم موتورسیکلت ها در تولید آلایندگی گازی در حدود ۲۱ درصد و در تولید ذرات معلق ۱۰ درصد است که این آمار گویای این مسئله است که کم توجهی در کنترل این وسایل نقلیه می تواند آلودگی هوا را به صورت چشمگیری تشدید کند.

وی با تقدیر از تدبیر پلیس برای تعیین تکلیف و  ترخیص موتورسیکلت های توقیفی نیز توضیح داد: بدون تردید ورود این موتورسیکلت ها که بالغ بر ۹۵ درصد آن کاربراتوری است می تواند در افزایش آلودگی هوا با وضعیت موجود تاثیر گذار باشد چراکه تحقیقات نشان می دهد یک موتورسیکلت کاربراتوری حداقل معادل پنج خودرو با استاندارد یورو۲ آلایندگی تولید می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: برغم همه این مسائل انجام معاینه فنی و پایش وضعیت آلایندگی این وسایل نقلیه به صورت سالیانه و یا مقطعی می تواند در ساماندهی این وسایل نقلیه به رعایت قانون انجام دوره ای معاینه فنی و کنترل میزان آلایندگی آنها تاثیر گذار باشد.

وی گفت: فارغ از این ۸۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت که در حال ترخیص است پیشنهاد می شود داشتن معاینه فنی برای رفع توقیف موتورسیکلت ها الزامی شود.

مقدم یادآور شد: بدون تردید با تشدید الزامات قانونی در این ارتباط و استقبال راکبان موتورسیکلت راهکارهایی اجرایی جهت تسهیل در ارائه خدمات در این حوزه مانند استقرار واحد سیار معاینه فنی موتورسیکلت توسط مدیریت شهری پیش بینی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تهران ۱۰ خط مکانیزه تست آلاینده موتورسیکلت برای حدود سه میلیون از این وسیله نقلیه دارد اما تا پایان مهر امسال تنها ۳۴ دستگاه موتورسیکلت برای انجام تست های معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا