مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

راه اندازی مرکز معاینه فنی برای موتورسیکلت ها تا پایان سال 99

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مدیر فنی مراکز معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان گفت: با دستور شهردار اصفهان خرید خط معاینه فنی موتورسیکلت در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال یک یا دو خط معاینه فنی موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی شهر اصفهان اضافه می‌شود که امیدواریم مورد استقبال قرار بگیرد.

منصور خادمی ، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک و یک مرکز ویژه خودروهای سنگین در شهر اصفهان فعال است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال برای تسهیل مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو، سامانه نوبت دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی راه اندازی شد، گفت: در حال حاضر این سامانه نوبت دهی برای ۳ مرکز معاینه فنی جی، ارغوانیه و شفق فعال است و شهروندان می توانند زمان مراجعه خود را تعیین کرده و پرداخت آنلاین انجام دهند و سپس در زمان تعیین شده به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

مدیر فنی مراکز معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال اضافه کردن مراکز دیگر معاینه فنی به سامانه نوبت دهی اینترنتی هستیم، افزود: با دستور شهردار اصفهان خرید خط معاینه فنی موتورسیکلت نیز در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال یک یا دو خط معاینه فنی موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی شهر اصفهان اضافه می کنیم تا بتوانیم به این دسته از وسایل نقلیه نیز خدمات دهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکزی برای معاینه فنی موتورسیکلت در شهر اصفهان نداریم، گفت: البته معاینه فنی موتورسیکلت مشکلات خودش را دارد و پیش از این تهران این کار را انجام داد و تجربه موفقی نبود. براساس قانون هوای پاک تمام وسایل نقلیه موتوری باید معاینه فنی داشته باشند و باتوجه به اینکه این وظیفه قانونی به شهرداری ها محول شده، درصدد راه اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت تا پایان سال در اصفهان هستیم و امیدواریم مورد استقبال قرار بگیرد.

خادمی با اعلام اینکه درحال حاضر به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ خودرو به مراکز معاینه فنی اصفهان مراجعه می کنند، تصریح کرد: مراکز معاینه فنی تا حدودی خلوت هستند، اما از شهروندان درخواست می کنیم در سررسید معاینه فنی خودرو و یا حتی قبل از آن به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، ضمن اینکه بهتر است تا زمانی که این مراکز خلوت هستند برای معاینه فنی خودروهای خود مراجعه کنند و منتظر اعمال قانون پلیس نباشند تا مراکز شلوغ شود و مجبور شوند در صف های طولانی بایستند.

وی با اشاره به ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های کنترل ترافیک سطح شهر، خاطرنشان کرد: معاینه فنی خودروها در سراسر کشور از طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو (سیمفا) رصد و در بانک بانک اطلاعاتی پلیس راهور ثبت می شود، براین اساس خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های سطح شهر شناسایی و اعمال قانون می شوند.

مدیر فنی مراکز معاینه فنی خودروهای شهرداری اصفهان جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خودرو فاقد معاینه فنی که پلاک آنها توسط دوربین ها ثبت شود، یک مرتبه در هر روز اعمال قانون می شوند.

وی یکی از معضلات معاینه فنی خودروها در کلان‌شهرهایی ازجمله اصفهان را مراجعه به مراکز معاینه فنی شهرهای اطراف دانست و گفت: باتوجه به اینکه نظارت در مراکز معاینه فنی شهرهای اطراف کمتر است رانندگان خودروهایی که به دنبال مسامحه مراکز معاینه فنی هستند به مراکز اطراف اصفهان مراجعه می کنند و به همین خاطر آمار مراجعه به این مراکز بیشتر از مراکز داخل شهر است.

خادمی با تأکید براینکه مراکز داخل شهر اصفهان درحال حاضر ظرفیت لازم را دارند، گفت: نیازی به مراجعه رانندگان اصفهانی به مراکز معاینه فنی شهرهای اطراف نیست.

وی با اظهار امیدواری از برخورد جدی تر با خودروهای فاقد معاینه فنی، خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، تأکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراکز معاینه فنی داشته ایم و استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در این مراکز الزامی است، همچنین از دو ماه گذشته روکش های یکبار مصرف برای صندلی مراجعه کننده درنظر گرفته شده تا اپراتور کمترین تماس را با فضای داخل خودرو داشته باشد. ساماندهی نوبت دهی اینترنتی نیز به کاهش تجمع در این مراکز کمک می کند تا شهروندان بدون نگرانی بتوانند به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا