سرهنگ جوانبخت: بسیارى از جوان‌ها براى موتورسوارى آموزش نمى‌بینند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: بسیارى از جوانان برای موتورسیکلت سواری آموزش نمی‌بینند و آموزشگاه نمی‌روند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: رانندگی بخشی از فرهنگ هر جامعه است و نحوه رانندگی هر فرد به طور دقیق نوع شخصیت آن فرد را نشان می‌دهد چرا که بخشی از ویژگی‌های شخصیتی فرد در پشت فرمان و در حین رانندگی با انتخاب سبک و مدل رانندگی نشان داده و معلوم می‌شود که شخصیت هر فرد چگونه است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:با رصد رفتار ترافیکی و نوع رانندگی افراد مختلف جامعه، ما به یک شناخت کلی از فرهنگ رانندگی در آن جامعه می‌رسیم.

سرهنگ جوانبخت افزود: در واقع فرهنگ چیزی جز زندگی جمعی و نوع رفتار گروهی که افراد در کنار یکدیگر دارند نیست و گاهی در رانندگی به آن می‌رسیم که فرهنگ آن جامعه به چه شکل و سبکی است.

وی گفت: اگر یک رفتار ترافیکی اتفاق می‌افتد و تخلفی پشت آن است، به راحتی می‌توان نوع رفتار و تخلف صورت گرفته توسط فرد یا گروهی از جامعه را دریافت که ریشه در رفتار و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها دارد و به وضوح میتوان نشان داد که رابطه مستقیمی بین سبک زندگی افراد و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها و حتی تخلفاتی که انجام میدهند در جامعه وجود دارد که این امر نشان دهنده اهمیت این ماجرا است.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: اگر بخواهیم تخلفات و تصادفات را کاهش دهیم باید به سمت تغییر رفتار و تغییر اصلاح فرایند رفتار ترافیک افراد جامعه برویم و به آن بپردازیم.

وى با اشاره به نوع موتور سیکلت گفت: نوع انتخاب موتور سیکلت به این شکل است که، چون ویژگى هاى سرعت و قدرت مانور بالا را دارد افراد فکر می‌کنند که با خرید آن مجاز به انجام برخی از تخلفات و رفتار‌های ترافیکی می‌شوند که این فکر کاملا اشتباه و یک فرهنگ غلط است که ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: مشتری خرید موتور سیکلت جوان تر‌هایی هستند که به خاطر این ویژگی‌ها سراغ خرید موتور سیکلت می‌آیند و تخلفات بیشتری را انجام می‌دهند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بسیارى از جوانان برای موتور سیکلت سواری آموزشگاه نمی‌روند و از افراد فامیل و دوستان کوچه و خیابان نحوه رانندگی با موتورسیکلت را آموزش می‌بینند. آن فرد هم بر اساس فرهنگ و آموزه‌هایی که داشته است آموزش می‌دهد و این نقطه ضعف است. البته آموزشگاه‌هایی برای آموزش موتورسواری وجود دارند، ولی افراد برای دیدن آموزش کامل و کافی به آن‌ها مراجعه نمی‌کنند.

سرهنگ جوانبخت تاکید کرد: شما وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرید که می‌خواهید این رفتار‌ها را تغییر دهید یک جریان و فرایند طولانی را باید طی کنید تا به تغییر این رفتار‌ها منجر شود.

انتهای پیام/

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا