طراحی و تولید دوچرخه الکتریکی در دانشگاه صنعتی شاهرود

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و مدیر واحد دینا تکنیک مستقر در مرکز رشد و فناوری‌های نوین این دانشگاه صنعتی شاهرود از طراحی و تولید قوای محرکه دوچرخه برقی با مشارکت مبتکران دانشگاه شاهرود و شرکت دینا تکنیک خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر وحید حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت دیناتکنیک در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه و همچنین تحقق شعار سال مبنی بر سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، محصول جدیدی تحت عنوان دوچرخه برقی به بازار ارائه می‌دهد.

مدیر واحد دینا تکنیک مستقر در مرکز رشد و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، با اشاره به تولید دستاوردی جدید در این شرکت با عنوان «دوچرخه برقی با درایو میانی» افزود: ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه می‌تواند به تحول در این بخش کمک کند.

 عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک صنعتی شاهرود با اشاره به آینده خوبی که درتولید دوچرخه برقی وجود دارد بیان کرد: ما در این شرکت با همکاری دکتر ناصرالدین سپهری و دکتر هادی پروز از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و جمعی ازدانشجویان علاقه‌مند به این رشته حدود یک سال و نیم پیش با توجه به نیاز دنیا در این زمینه ساخت دوچرخه برقی را شروع کردیم.

دکتر حسینی به مراحل مختلف فرایند تولید این محصول اشاره و اضافه کرد: مراحل نیازسنجی بازار، الگوبرداری از نمونه‌های پیشرو در دنیا و همچنین طراحی محصول داخلی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه فرایندهای تولید در چند حوزه تولید موتور الکتریکی، تولید مجموعه گیربکس، مجموعه باتری، سیستم کنترل دوچرخه و نرم افزار تخصصی پیگیری می‌شود گفت: در حال حاضر فرایند تولید موتور الکتریکی و مجموعه باتری همراه با سامانه هوشمند شارژ (BMS) به اتمام رسیده است و فرایندهای تولید سیستم کنترل دوچرخه برقی و نرم افزارهای مرتبط بر اساس شرایط کارکرد و اقلیم کشور در حال توسعه است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برنامه های این شرکت برای تولید انبوه این محصول جدید پیش‌بینی کرد: با همکاری دانشجویان و همکاران مستقر در این شرکت تا ۳ تا ۴ ماه آینده محصول نهایی درقالب مدل‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع
ایسنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا