سردار حمیدی: کنترلی بر موتورسیکلت‌های دودزا وجود ندارد

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: بیش از ۴ میلیون موتورسیکلت در پایتخت تردد می‌کنند که عمده آن‌ها فرسوده و موجب آلودگی هستند و کنترلی بر آنها وجود ندارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شبکه خبر، سردار حمیدی افزود: متاسفانه آلودگی موتورسیکلت‌ها سه برابر وسایل نقلیه شخصی و معاینه فنی آن‌ها دستی است و بایستی حتما مامور ببیند تا جریمه کند و سیستم و سامانه‌ای به صورت هوشمند برای کنترل اینگونه موتورسیکلت‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: سیستم‌های کنترل آلاینده موتورسیکلت‌ها سنتی است و سامانه و الزامی در این زمینه وجود ندارد. اگر موتورسیکلتی می‌خواهد فعالیت داشته باشد ضوابط را رعایت کند.

سردار حمیدی افزود: در حال حاضر میلیون‌ها موتورسیکلت در پایتخت درحال تردد است که دودزا می‌باشد و شهرداری‌ها مکلف است حمل و نقل درون شهری را ساماندهی کند و مجوز‌های لازم برای تردد نیز لحاظ شود، اما سازمان‌های دیگر نیز در این موضوع دخیل هستند و دوگانگی در حوزه مدیریت وجود دارد.

وی گفت: پلیس نیز به این تعداد نیرو ندارد که بخواهد موتورسیکلت‌ها را کنترل کند، عامل انسانی نیز کنترل شدنی نیست و بایستی سامانه‌ها راه اندازی شوند که متاسفانه تاکنون کاری انجام نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت افزود: اگر موتورسیکلتی بناست فعالیت کند باید یک مدیریت واحد باشد و آن شهرداری است نه اینکه دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز در این موضوع دخیل باشند.

سردار حمیدی گفت: به هر صورت کنترل پلیس کفایت نمی‌کند و مدیریت شهری باید وارد میدان شود

پایان پیام/

منبع
شبکه خبر

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا