تعداد موتورسیکلت‌های موجود در همدان اعلام شد/ سرعت بالا مهم‌ترین عامل تصادف موتورسیکلت‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تصادف موتورسیکلت در این شهرستان افزایشی بوده و طی سالجاری ۵۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ فرخ جمالی روز شنبه بیان کرد: مهم‌ترین علت افزایش تصادف موتورسیکلت با وسایل‌نقلیه در شهر همدان تردد با سرعت بالا و رعایت نکردن حق تقدم توسط موتوسواران و ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها است.

وی اضافه کرد: تنها در یک هفته گذشته ۳۵ مورد تصادف منجر به جرح موتورسواران در شهر همدان رخ داد که مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ درصد موتورسواران مجروح در سوانح یک هفته گذشته از کلاه ایمنی استفاده نکردند همچنین ۸۷ درصد بدون بیمه نامه وسیله نقلیه بوده و ۸۰ درصد گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت را نداشتند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مجروحان قشر جوان و فعال جامعه هستند اظهار داشت: تردد با سرعت بالا و غیرمجاز موتورسواران موجب بالا رفتن شدت جراحت وارده و شکستگی  اعضای بدن آنها هنگام تصادف شده است.

وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت به علت حجم کم و سرعت بالا مورد استقبال قشر جوان بوده و با آغاز فصل گرم سال جوانان سوار بر این وسیله نقلیه ۲ چرخ اقدام به انجام حرکت نمایشی، لایی کشیدن و تک چرخ در بلوارها و حتی مناطق مسکونی و شهرک ها می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: در صورت بروز تصادف توسط موتورسواران بدون گواهینامه، علاوه بر توقیف وسیله نقلیه و جریمه، موتورسوار متخلف به مرجع قضایی نیز معرفی می شود.

قابل ذکر است که بیش از ۶۳ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهرستان همدان تردد دارند.

پایان پیام/

منبع
ایرنا

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا