مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت ويتنام/ فروش سه ميليون موتورسيكلت در سال

به گزارش موتورسيكلت نيوز، صنعت موتورسیکلت ویتنام در سال 2020 به دليل شيوع كرونا و تعطيلى ها آسيب ديد و هنوز در حال افت است و فروش سه ماهه اول تعداد هفتصد و سى و هفت هزار و ١٣٣دستگاه (-3.7%) بود.

این روند با اثرات Covid-19 که در ماه آوریل به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی دولت اعمال شد، رو به وخامت است، به طوری که فروش با 71 درصد کاهش به هفتاد و نه هزار و ٣٥٦ دستگاه رسيد و مجموع چهار ماه اول سال به هشتصد و شانزده هزار و ٤٨٩ دستگاه (-21%) رسيد.

به نظر كارشناسان فروش کامل سال ٢٠٢٠ حدود 2.9 میلیون دستگاه خواهد بود که 11.0 درصد کاهش را در بيش دارد. با این حال، چشم انداز بدتر از یک ماه پیش است و خطر از دست رفتن عمیق تر وجود دارد.

صنعت دوچرخ ویتنام تحت سلطه پنج تولیدکننده اصلی محلی یعنی هوندا، یاماها، سوزوکی، SYM و پياجيو است که بیش از 97 درصد کل بازار را در خود جای داده است (ارقام ما شامل هر دو خودرو تولید داخلی و وارداتی است).

به دنبال رشد پایدار گزارش شده در چهار سال گذشته، بازار 2019 آهسته شروع شد و در حال حاضر منفى است.

کل فروش در سال 2019 تعداد سه ميليون و دويست و هفتاد و يك هزار دستگاه بوده است که نسبت به سال ٢٠١٨ حدود 3.7 درصد کاهش داشته است.

هوندا رهبر بازار توانسته رکورد جدید فروش تمام سال ها را با 2.57 میلیون فروش (0.2٪ +) بهبود بخشد.

در عین حال، رقیب برتر یاماها، با وجود راه اندازی دو مدل جدید با هدف بازیابی، 19.7 درصد از دست داده است.

در مکان سوم SYM قرار دارد و پس از آن نيز پياجيو و سوزوكى قرار دارد.

در میان مارک های وارداتی، بنلى در راس است، در حالی که نام تجاری جدید، Vinfast سازنده محلی وسایل نقلیه الکترونیکی، اولین اسکوتر Klara را با علاقه و موفقیت بسیار اولیه راه اندازی کرد و در حال حاضر هزار دستگاه را به فروش می رساند.

Vinfast Klara

در واقع، در حالی که کشور در چندین صنعت به سرعت در حال رشد است و در منطقه ASEAN قدم می گذارد، در بخش موتورسیکلت ها این بازار چهارمین بازار بزرگ جهان را تشکیل می دهد و سالانه بیش از 3 میلیون وسیله نقلیه فروخته می شود و خوشه سازنده با شرکت های برتر تولید می شود.

در ویتنام، موتورسواری وسیله اصلی حمل و نقل شهرهای بزرگ است. در حال حاضر موتورسیکلت ها مسئولیت حدود 80درصد از نیازهای سفر در شهر را بر عهده دارند. پیش از این، دو شهر بزرگ، هانوی و هوشی مین، طرحی را برای ممنوعیت موتورسواری از داخل شهر پیشنهاد داده اند تا از ازدحام ترافیک بکاهند.

در آگوست سال 2017، شهر هانوی طرح “تقویت مدیریت حمل و نقل جاده ای به منظور کاهش ازدحام ترافیک و آلودگی محیط زیست در Thanh Hoa” را تصويب کرد.

به دنبال هانوی، در اوت سال 2018، شهر هوشی مین همچنین پروژه “تقویت حمل و نقل عمومی را به همراه کنترل وسایل نقلیه موتوری در شهر هوشی مین” صادر کرد. براساس این پروژه، اين شهر می تواند در برخی از مناطق مرکزی موتورسواری را محدود کرده و تا سال 2030 ممنوعیت موتورسواری را ادامه دهد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا