اینجا برای تبلیغات شماست. برای ثبت آگهی با تریبون تماس بگیرید.

معرفی اولین سیستم انتقال قدرت هیبریدی یاماها

در این مطلب گزارشی از جانکی جیچوتویسیوت یک روزنامه‌نگار و سردبیر شناخته‌شده در صنعت موتورسیکلت و بنیان‌گذار و سردبیر ارشد نشریه آنلاین رایدآپارت در رابطه با سیستم انتقال قدرت هیبریدی یاماها که به تازگی معرفی شده است را می‌خوانید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، جانکی جیچوتویسیوت مطرح نموده با توجه به اینکه تاکنون موتورسیکلت‌های الکتریکی زیادی را رانده‌ است، می‌تواند از روی تجربه نقاط قوت و ضعف این نوع موتورسیکلت‌ها را تشریح نماید.

وی مطرح نمود که اگر به‌طور مکرر در ترافیک شهری یا شهرهای کوچک با توقف‌های مکرر تردد می‌کنید و مجبور نیستید مسافت‌های طولانی و باتری‌خوار در بزرگراه‌ها طی کنید، این موتورسیکلت‌ها عالی هستند. البته این به شرطی است که مدلی را پیدا کنید که دوست دارید و قیمت آن برای شما قابل قبول باشد، اما این مسئله دیگری است.

تعداد سازندگان موتورسیکلت‌هایی که به مشکل محدوده مسافت موتورسیکلت‌های الکتریکی به شکلی متفاوت فکر می‌کنند، اکنون دو برابر شده است. اول، کاوازاکی با مدل‌های Ninja 7 و Z7 Hybrid وارد این عرصه شد. و اکنون، یاماها فناوری جدید خود به نام Series Parallel Hybrid Electric Vehicle را معرفی نموده است.

همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است وسیله نقلیه نمایش داده شده، یک ایکس‌مکس (XMAX) اصلاح‌شده است که دارای یک موتور ژنراتور است که مستقیماً به یک موتور احتراق داخلی متصل می‌شود. شما می‌توانید موتورسیکلت را با قدرت الکتریکی روشن کنید و سپس از ترمزهای احیاکننده استفاده کنید تا بخشی از انرژی را به باتری بازگردانید، آن هم در سرعت‌هایی که یاماها به طور مبهم به آن‌ها اشاره می‌کند: سرعت‌های معمولی. امیدواریم که این شرکت نزدیک به زمان معرفی هرگونه وسیله نقلیه برنامه‌ریزی‌شده‌ای که از این فناوری استفاده می‌کند، محدوده دقیق‌تری از چیزی که سرعت‌های معمولی می‌نامد، ارائه دهد.

کارکرد وسیله نقلیه در سرعت‌های بالاتر آن را به موتور احتراق داخلی سوئیچ می‌کند، اما سرعت‌های حتی بالاتر ظاهراً یکی از موتورهای الکتریکی را دوباره فعال می‌کند، بنابراین یک افزایش قدرت اضافی دریافت می‌کنید. از آنجایی که این فقط یک معرفی مقدماتی از مفهوم “Series Parallel HEV” است، جزئیات فنی کامل هنوز در دسترس نیست. بنابراین، اگر سوالاتی دارید، مطمئن باشید که ما هم داریم. با این حال، حداقل یک سوال وجود دارد که در این مرحله می‌توانیم به آن پاسخ دهیم، و آن این است: آیا یاماها قصد دارد از این فناوری “Series Parallel HEV” در سایر دوچرخه‌های موتوری نیز استفاده کند؟ در این مرحله، یاماها به طور واضح در مورد قصد خود برای توسعه موتورسیکلت‌های هیبریدی تمام‌اندازه خود، نه فقط اسکوترها، صحبت کرده است. نه، واقعاً.

جانکی جیچوتویسیوت مطرح نموده  است که من، به شخصه، دوست دارم ببینم که راندن این وسیله چگونه است، چه به شکل ایکس مکس و چه روی یک موتورسیکلت سنتی‌تر یاماها. هر زمان که علاقه‌مند باشید اعضای رسانه‌ها آن را امتحان کنند، من هم آماده‌ام.آیا شما هم هیجان‌زده هستید که ببینید یاماها این فناوری را توسعه می‌دهد و بازی خود را در زمینه دوچرخه‌های موتوری هیبریدی به جلو می‌برد؟

انتهای پیام/

خبرنگار
داریوش سنجری پور
منبع
rideapart

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

دکمه بازگشت به بالا