پیشنهاد تاسیس انجمن برای رسانههای خودرو و موتورسیکلت ایران توسط «محمدعلی نژادیان»/ درخواست از وزیر ارشاد برای حمایتهای لازم
نژادیان: انجمن رسانههای خودرویی و موتورسیکلت میتواند به توسعه و بهبود این صنعت در ایران کمک کرده و به عنوان یک صدای قدرتمند در این حوزه عمل کند.
محمدعلی نژادیان مدیرمسئول موتورسیکلتنیوز یکشنبه 19 شهریور 1402 در یادداشتی نوشت: هفته گذشته به تعدادی از رسانههای خودرویی پیشنهاد تاسیس انجمن رسانههای خودرویی و موتورسیکلت ارائه شد. تشکیل چنین انجمنی میتواند بهعنوان یک گام مهم برای توسعه و بهبود صنعت خودرو و موتورسیکلت مفید واقع شود. این انجمن میتواند اهداف مختلفی را در نظر بگیرد که در ادامه به 33 مورد اشاره شده است:
- نمایندگی و حمایت از منافع رسانههای خودرویی: این انجمن میتواند بهعنوان یک نماینده اساسی برای رسانههای خودرویی و موتورسیکلت در ارتباط با دولت و سایر نهادهای مرتبط عمل کند. این شامل حمایت از منافع اقتصادی و حقوقی اعضاء انجمن نیز میشود.
- ارتقاء تعاملات بین اعضا: انجمن میتواند فرصتهای تعاملاتی بین رسانهها، شرکتهای خودروسازی، تولیدکنندگان قطعات، تجهیزات و سایر فعالان در این عرصه را فراهم کند تا به تبادل اطلاعات، تجربیات و همکاریهای مشترک بین اعضا کمک کند و در نهایت بر اساس منافع ملی جریانسازی کند.
- توسعه استانداردها: انجمن میتواند در تعیین استانداردهای فنی و ایمنی برای صنعت خودرو و موتورسیکلت نقش ایفا کند.
- تحقیق در زمینههای نوین: تعامل با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی برای انجام تحقیقات در زمینههای مهم و نوآورانه.
- ترویج تولید ملی: تشویق به تولید محصولات ملی در صنعت خودرو و موتورسیکلت بهمنظور قدرتمند کردن اقتصاد ایران.
- ترویج رفتارهای پسامدرن: تشویق به رفتارهای پسامدرن مانند شرکت در کارهای اشتراکی و تیمی.
- تشویق به تحقیق و توسعه: انجمن میتواند با اتخاذ سیاستهایی پروژهها و برنامههای تحقیق و توسعه را ترویج کرده و حمایت از نوآوریهای فنی در این صنعت را تشویق کند و حتی خود نیز با انجام تحقیقات و پروژههای نوآورانه در زمینههای مختلف صنعت خودرو و موتورسیکلت به این صنعت و حتی رسانههای خودرویی کمک کند.
- ترویج نسل جوان برای حضور در صنعت خودرو: تشویق جوانان به ورود به حوزههای فنی و مهندسی در زمینه خودرو و موتورسیکلت برای آینده این صنعت.
- حمایت از حقوق نیروهای انسانی شرکتها: با بررسی مشکلات و مسائل مربوط به نیروی انسانی در صنعت خودرو میتوان به بهبود عملکرد و بهرهوری این صنعت کمک کرد و باعث افزایش کارایی و اثربخشی شرکتها شد.
- پشتیبانی از استارتآپها: حمایت از شرکتهای نوپا و استارتآپهای فعال در زمینه تکنولوژی و حملونقل.
- آموزش و ارتقاء دانش: برگزاری دورههای آموزشی برای علاقهمندان به صنعت خودرو و موتورسیکلت بهمنظور توسعه مهارتها و دانش فنی.
- تحقیق و ترویج برای توسعه تکنولوژیهای ارتباطی بین خودروها: ترویج توسعه تکنولوژیهای ارتباطی بین خودروها و زیرساختهای هوشمند برای ایجاد حملونقل هوشمند.
- توسعه بازارهای صادرات: حمایت از تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در راه توسعه بازارهای صادراتی.
- مبارزه با قاچاق: همکاری با مقامات قانونی برای مبارزه با قاچاق و تقلب در بازار خودرو و موتورسیکلت.
- توسعه رسانهها، ترویج اخبار و بهبود اطلاعرسانی: این انجمن میتواند بهعنوان یک متولی اصلی اطلاعرسانی در زمینههای مختلف صنعت خودرو و موتورسیکلت عمل کند. در واقع با پایش و ارزیابی عملکرد صنعت خودرو و بررسی نواقص اخبار، جمعآوری آمار و دادههای مرتبط با این صنعت به اعضاء و عموم مردم میتواند کمک کند تا اطلاعات به روز و دقیق در دسترس باشند. همچنین باعث بهبود (تصمیمگیریها، سیاستگذاریها و حکمرانی) در این صنعت خواهد شد.
- ترویج ایمنی: انجمن میتواند برای ارتقاء ایمنی در استفاده از خودروها و موتورسیکلتها تبلیغات و آموزشهای مرتبط ارائه دهد. ایجاد آگاهی در مورد خطرات و نکات ایمنی در رانندگی میتواند به کاهش تصادفات و صدمات جانی کمک کند.
- حمایت از تحقیقات پزشکی: همکاری با مراکز تحقیقات پزشکی برای بهبود ایمنی رانندگی و کاهش تصادفات.
- تشکیل رویدادها و نمایشگاهها: انجمن میتواند نمایشگاهها، کنفرانسها و رویدادهای مرتبط با صنعت خودرو و موتورسیکلت برگزار کند تا به تبادل اطلاعات و تجارت در این حوزه کمک کند.
- پشتیبانی از نمایشگاهها: حمایت از نمایشگاهها و رویدادهای مرتبط با خودرو و موتورسیکلت در کشور و شرکت فعال در آنها.
- ترویج توسعه پایدار: انجمن میتواند از لحاظ محیط زیست، مسائل مرتبط با حملونقل پایدار و تکنولوژیهای پاکتر را ترویج کند و سعی کند تا صنعت خودرو و موتورسیکلت را به سمت محیط زیستدوستی و خودروها و موتورسیکلتهای برقی هدایت کند.
- مبارزه با تخریب محیط زیست: ایجاد برنامهها و پروژههای محیطزیستی برای کاهش تأثیرات منفی صنعت خودرو بر محیط زیست.
- ترویج بهرهوری سوخت: تشویق به استفاده از تکنولوژیهای جدید برای افزایش بهرهوری سوخت و کاهش آلایندگی محیطی و تشویق به استفاده از سوختهای تمیز و تکنولوژیهای موتورهای کممصرف و پایدار.
- حفظ حقوق مصرفکنندگان: مانیتورینگ وضعیت مرتبط با حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو و موتورسیکلت.
- مدیریت بحران: ایجاد طرحها و استراتژیهای مدیریت بحران برای مواقع بحرانی
- همکاری بینالمللی: ایجاد ارتباطات بینالمللی با اتحادیهها و انجمنهای مشابه در سایر کشورها جهت تبادل تجربیات و همکاری بینالمللی.
- ترویج مسئولیت اجتماعی شرکتها: تشویق شرکتهای خودروسازی به تحمل مسئولیتهای اجتماعی و محیطی بیشتر.
- ترویج خدمات به مشتریان: تشویق به ارائه خدمات پس از فروش بهتر و ارتقاء رضایت مشتریان.
- ترویج فرهنگ رانندگی ایمن: آموزش و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی.
- مبارزه با فساد: همکاری با مقامات قانونی در مبارزه با فساد و ناکارآمدی در صنعت.
- حفاظت از حقوق مالکیت معنوی: مدیریت قوانین حقوق مالکان معنوی و مبارزه با سرقت معنوی در صنعت.
- پایش کیفیت و ایمنی محصولات: ارزیابی و پایش کیفیت و ایمنی محصولات تولیدی در صنعت خودرو و موتورسیکلت.
- تشویق به استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی: تشویق به توسعه و استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی جهت بهبود ایمنی و کارایی خودروها.
- تشویق به تولید خودروهای سبک: تشویق به تولید خودروهای سبکتر و با مصرف سوخت کمتر به منظور کاهش آلایندگی و مصرف انرژی.
تمامی این اهداف و موارد دیگر باعث توسعه پایدار و تقویت صنعت خودرو و موتورسیکلت در ایران میشوند و به ارتقاء کیفیت، ایمنی و پایداری این صنعت کمک میکنند و البته نتیجه مثبت آن برای مصرفکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام/