مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهدی پیرهادی: طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: چند میلیون موتورسیکلت و خودرو سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که در سال‌های آینده مشکلات جدیدی را ایجاد خواهند کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسي لايحه  تعيين عوارض تردد جهت مديريت ترافيك، كاهش تقاضاي سفر و كنترل آلودگي هوا در سال 1401 ، پیشنهاداتی ارایه کرد.

وی افزود: مبلغ طرح روزانه ترافیک با جریمه ورود بدون مجوز به این محدوده تفاوت زیادی ندارد و این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد.


وی افزود: باید از طریق پلیس و مواد قانونی پیگیری شود تا مبلغ جریمه از میزان مبلغ دریافت مجوز روزانه طرح بیشتر باشد تا جریمه ها بازدارندگی داشته باشند و طرح شورای شهر نیز به خوبی اجرا گردد.

پیرهادی در ادامه پیشنهادات خود با بیان اینکه طرح خروج خودروهای فرسوده در دستور کار دولت قرار ندارد و در چند سال آینده دچار فاجعه در این حوزه خواهیم بود، اظهار داشت: چند میلیون موتورسیکلت و خودرو سبک و سنگین و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که در سال‌های آینده مشکلات جدیدی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد در بحث طرح ترافیک و معاینه فنی، شهرداری تهران اقدامی انجام دهد تا میزان آلایندگی خودروهای فرسوده مشخص شود.

وی با بیان اینکه می توان محدودیت ها و استانداردهای محدوده طرح ترافیک را تغییر داد، گفت: امکان این تغییر در شورای عالی ترافیک و یا سازمان محیط‌ زیست وجود دارد و شهرداری تهران باید تلاش کند برای حضور خودروهای آلاینده در محدوده مرکزی طرح ترافیک محدودیت‌های بیشتری را ایجاد کند.


بیشتر بخوانید:

محمدعلی نژادیان: در شرایط فعلی اجرای استاندارد یورو 5 برای موتورسیکلت‌ها متضاد با هدف اصلی قانون هوای پاک است

اعتراض «محمدعلی نژادیان» به‌نظر اعلام شده توسط «سازمان حفاظت محیط‌ زیست» درباره آیین‌نامه فنی (ماده 2 قانون هوای پاک)

انتقاد «محمدعلی نژادیان» به سخنان «سیدشهریار زینی» درباره مونتاژکنندگان موتورسیکلت

محمدعلی نژادیان خواستار رفع اجبار تولید سهم 10 درصدی موتورسیکلت‌های برقی در سبد محصولات سه ماهه مونتاژکنندگان شد

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دانشجو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا