مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۱۷ هزار موتورسیکلت رسوبی دیگر در آستانه ترخیص

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرگرد کاظم پنا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در استان بوشهر ۲۱ پارکینگ وجود دارد، اظهار کرد: در این پارکینگ‌ها حدود ۱۷ هزار موتورسیکلت رسوبی در آنها قرار دارد. موتورسیکلت های رسوبی به آن دسته از موتورسیکلت هایی اطلاق می شود که از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۳۹۸ به دلیل ارتکاب تخلفات رانندگی توسط عوامل پلیس توقیف و در پارکینگ نگهداری می شوند.

وی افزود: در این راستا، پلیس برای جلوگیری از انباشت وسایل و کاهش ضرر و زیان مردم، دستورالعملی ویژه طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی صادر کرد و از ۱۷ آبان ماه در سراسر کشور اجرایی نمود.

رئیس اداره فرهنگ و ترافیک راهنمایی و رانندگی بوشهر گفت: این طرح که به مدت دو ماه و تا ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت، شامل موتورسیکلت هایی است که تا پیش از ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ توقیف شده اند.

پنا با دعوت از متقاضیان این طرح خاطرنشان کرد: برای معرفی این طرح اقدامات رسانه ای گسترده ای در صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایر مطبوعات انجام شد و مجدداً از شهروندان و هم استانی های عزیز دعوت می کنیم در صورت داشتن موتورسیکلت توقیفی مشمول این دستورالعمل، با به همراه داشتن مدارک هویتی و مالکیتی و رعایت پروتکل های بهداشتی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد: توصیه و تاکید ما بر استفاده از این طرح است چرا که تسهیلات ویژه ای برای مردم در نظر گرفته شده و موانع و فرآیندهای اداری غیر ضروری که تا پیش از این پیش روی آن ها بوده حذف شده است و ترخیص موتورسیکلت ها به سادگی انجام می شود.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر در این دستورالعمل امکان ترخیص موتورسیکلت های فاقد پلاک یا دارای پلاک قدیمی، فاقد بیمه نامه شخص ثالث و یا بدون گواهینامه وجود دارد که فرصتی بسیار مناسب برای ترخیص موتورسیکلت ارزیابی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر امتیازات این طرح، حذف جریمه های دو برابری است. در این طرح، مبالغ جرائم دو برابری شامل بخشودگی شده و مالکین موتورسیکلت تنها اصل مبلغ جریمه را خواهند پرداخت. همچنین هزینه پارکینگ نیز معادل تعرفه مصوب سال ۱۳۹۴ محاسبه و اخذ خواهد شد.

سرگرد پنا با تشریح روال ترخیص موتورسیکلت های رسوبی گفت: فرآیند ترخیص موتورسیکلت های توقیفی بسیار ساده است و متقاضیان این طرح با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ در شهر محل سکونت خود و ارائه مدارک هویتی و مالکیتی، نسبت به تکمیل فرم تعهد نامه اقدام می نمایند. در صورت بروز مشکلات احتمالی مثل قبض پارکینگ یا موارد خاص نیز، واحدهای ترخیص در پلیس راهور همان شهرستان آماده پاسخگویی به متقاضیان می باشند.

این مقام انتظامی گفت: این طرح تا کنون با استقبال خوبی روبرو بوده است و پیش بینی می شود با تداوم اطلاع رسانی ها، میزان مراجعات نیز افزایش یابد.

وی یکی از ویژگی های این طرح را تسهیل در شرایط آزادسازی وسایل دانست و عنوان کرد: در سنوات گذشته، مالکین موتورسیکلت های توقیف شده انتظار آن را داشتند که بدون بیمه نامه، گواهینامه و یا انجام تشریفات قانونی وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند و ضوابط قانونی را مانعی برای اقدام به آزادسازی موتورسیکلت خود می دیدند. در حال حاضر با اجرای این طرح و تسهیل در فرآیند ترخیص، امیدواریم مراجعین بیشتری نسب به آزادسازی وسایل رئیس اداره فرهنگ و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: موتورسیکلت های با حجم بیش از ۲۵۰ سی سی و همچنین موتورسیکلت هایی که هیچ گونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری و سامانه پارکینگ ندارند، مشمول این طرح نمی گردند و برای تعیین تکلیف می بایست به پلیس آگاهی مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: در صورت عدم مراجعه مالکین موتورسیکلت های رسوبی در مدت زمان تعیین شده، وسایل مذکور به منزله بلاصاحب تلقی می شوند و با هماهنگی مراجع ذی صلاح به ستاد اجرایی فرمان تحویل داده خواهند شد.

سرگرد پنا در پایان بیان کرد: مجدداً از مالکان و متصرفان قانونی این گونه موتورسیکلت ها دعوت می کنیم از فرصتی که برای آنها ایجاد شده استفاده نمایند و همکاران ما در واحدهای ترخیص پلیس راهور و دفاتر پلیس +۱۰ نیز آماده خدمت رسانی به ایشان هستیم.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا