فروشندگان این واقعیت را بپذیرند که تا دو سال دیگر همه کالاها مستقیم به مصرف کننده فروخته خواهد شد/ نمایندگان این زمان طلایى را از دست ندهند و به فکر تولید باشند
فروشندگان این واقعیت را بپذیرند که تا دو سال دیگر همه کالاها مستقیم به مصرف کننده فروخته خواهد شد/ نمایندگان این زمان طلایى را از دست ندهند و به فکر تولید باشند
محمدعلى نژاديان: با توجه به شيوع ويروس كرونا روند خريد مردم از سايت هاى فروش و به صورت تلفنى هر روز زيادتر مى شود و پيش بينى مى شود نهايت تا دو سال ديگر بيش از ٨٠ درصد از خريدها به صورت b2c يعنى معامله شركت با مصرف كننده شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، امروز علاوه بر روند صعودى خریدهاى آنلاین، روند تاسیس نمایشگاه هاى مرکزى توسط شرکت ها رو به افزایش است. به یاد دارم زمانى که شرکت کویر موتور شروع به تاسیس و گسترش فروشگاه هاى مرکزى خود کرد، اکثر شرکت هاى دیگر باور به انجام این کار نداشتند ولى امروز همه به دنبال این کار هستند. البته به نظرم خیلى ها از این کار ضرر مى کنند و حتى هزینه هاى فروشگاه هاى خود را هم نمى توانند تامین کنند. زیرا، کلا محصولات و روند مدیریت فروش و بازاریابى شرکت کویر موتور با دیگران بسیار متفاوت بوده و هست و براى این مجموعه گسترش این کار فعلا مقرون به صرفه هست.

نژادیان اظهار کرد: کویر موتور دقیقا ده سال پیش امروز را مى دید و از همان زمان که اکثر شرکت ها به دنبال (فقط فروش) محصولات خود بودند، این شرکت به دنبال (بازاریابى و فروش) بود و از همه ظرفیت هاى موجود در جامعه و بازار استفاده کرد و پله پله این مسیر را طى کرد و به نقطه امروز رسید. پس این طور نیست که یکدفعه از امروز شرکتى تصمیم بگیرد که از لحاظ محبوبیت بین مردم خود را به نقطه امروز این مجموعه برساند. زیرا، کویر با مردم و مصرف کنندگان طى گذر زمان کاملا ارتباط برقرار کرده است و اگر بخواهم در یک جمله این شرکت را وصف کنم باید بگویم: موسسان این شرکت کارآفرینان پیشرو بودند و نه کارآفرینان مقلد و دنباله رو. این اصطلاحات علمى در حوزه کارآفرینى است که بسیار مباحث گسترده اى دارند.

مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت افزود: باید واقعیت هاى امروز دنیا را پذیرفت. زیرا با روند گسترش تکنولوژى ها و هوش مصنوعى معامله شرکت با مصرف کننده افزایش خواهد یافت و این موضوع نه تنها براى این صنعت و نه تنها براى کسب و کارهاى ایران بلکه براى کل دنیا اینگونه خواهد شد.

وى گفت: فروشندگان امروز در یک زمان طلایى هستند و اگر از این فرصت استفاده نکنند تمام تجربه ها و سرمایه هاى مادى و معنوى آنها تا دو یا نهایت سه سال آینده تباه خواهد شد و در خوش بینانه ترین حالت باید تغییر شغل بدهند. پس در نتیجه بهتر است که از همین امروز به فکر تولید باشند.

  • خبرنگار : محمدعلى نژاديان
  • منبع خبر : موتورسيكلت نيوز