مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت بی ام و نسخه آینده اسکوتر تمام برقی خود را به نمایش گذاشت

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شرکت بی‌ام‌و یک ایده (محصول) جدید اسکوتر برقی دارد که احتمالا به سمت تولید انبوه هدایت می شود. اما تا آن زمان می توانیم شاهد نمونه با شکوه اولیه آن که BMW Motorrad Definition CE 04 نام دارد باشیم. قابل ذکر است که این شرکت حق انحصاری اختراع این گونه اسکوترها را تا آینده دور به خود اختصاص داد.

اکنون زمان آن فرارسیده است این شرکت پیشتاز بودن خود در صنعت اسکوترهای برقی را که شروع آن از سال 2013 با رونمایی از اسکوتر برقی C EVOLUTION  که دارای قدرت 130 کیلومتر بر ساعت بود به نمایش بگذارد. این کمپانی زمانی در صنعت موتورسیکلت های برقی پیشتاز بود. اما، با تمام تلاش های انجام شده در گذشته دچار لغزش هایی شده است. بهتر است در این مورد صحبتی به میان نیاید. اگر بی‌ام‌و بتواند در آخرین مدل خود یعنی Motorrad Definition CE 04  موفق عمل کند، می تواند در دنیای اسکوترهای برقی بخشیده شود.

گرچه بدیهی است که این مدل ازمیراث طراحی مشترک با مدل اصلی خود که اسکوتر برقی BMW C Evolution بود، بهره گرفته، اما همچنان در این زمینه نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مدل منحصر به فرد بدنه آن بیانگر بسیاری از عملکردهای داخلی این اسکوتر برقی است که ظاهرا در راستای تصمیمی زیرکانه توسط تیم طراحی در مونیخ با هدف جلب کردن توجه موتورسواران به جنبه فنی و صنعتی این محصول بوده است. اینکه آیا این ترفند کمک خواهد کرد همان اشتیاقی را که موتورسواران  BMW Motorrad نسبت به موتورهای بنزینی خود احساس کرده اند دوباره پیدا کنند، باید منتظر ماند.

همچنین در این اسکوتر یک جعبه تعبیه شده است که از کنار بدنه باز می شود و موتورسواران می توانند کلاه ایمنی، ابزارها و چرخ دنده های دیگر دا درآنجا نگهداری کنند.

مشخصات باتری این اسکوتر هنوز در دسترس نیست، اما BMW C Evolution اصلی از ماژول باتری BMW i3 استفاده می کرد. بنابراین، ما در اینجا می توانیم ماژول باتری اسکوتر مشابه را که مورد استفاده قرار گرفته حدس برنیم.

به نظر می رسد شرکت بی‌ام‌و به جای اینکه مشخصات فنی این محصول را ارائه دهد، بیشتر بر روی طراحی و تمرکز بر ایده این اسکوتر پافشاری می کند.

ظاهراً، Motorrad Definition CE 04  با در نظر گرفتن جابه جایی های شهری ساخته شده است.

ادگار هاینریش، رئیس طراحی BMW Motorrad ، توضیح داد که:

این اسکوتر الکترونیکی ادامه منطقی استراتژی حمل و نقل برقی برای محله های شهری است و پیش نمایش مشخصی از شکل ظاهری یک وسیله نقلیه تولید عصر حاضر را فراهم می کند.

در حال حاضر می دانیم که CE 04 دارای صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی است که بزرگ ترین صفحه نمایش موتورسیکلت های برقی تا کنون بوده است. همچنین از عکس های مطبوعاتی می توان فهمید که یک سیستم ناوبری در این صفحه تعبیه شده است. چیزی که هنوز بسیاری از اسکوترهای برقی برجسته آن را ارائه نمی دهند.

باید توجه شود که ما هنوز نمی دانیم آینده CE 04 چیست. اما به نظر می رسد بی‌ام‌و کاملاً قصد دارد این اسکوتر الکترونیکی را به نوعی به تولید انبوه برساند. بنابراین، می توان گفت شاید این مدل آخرین مدل قابل ارائه نیست که از موتورسیکلت برقی در آینده نزدیک مشاهده خواهد شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا