مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را در مورد مکانیزم پایان سری یورو 4 برای کمک به بخش موتورسیکلت تصویب کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به نقل از ACEM، سال 2020 برای این بخش یک سال خاص است، زیرا 31 دسامبر طبق قانون آخرین تاریخ تعیین شده برای وسایل نقلیه موجود در بازار به عنوان یورو 4 است.

طبق ماده جدید 44a از مقررات 168/2013 اتحادیه اروپا، تولیدکنندگانی که با مشکل موجودی بیش از حد خودروهای یورو 4 در نتیجه تعطیل شدن به دلیل کوئید19 در سراسر اروپا روبرو هستند، می توانند از مقامات ملی کشور عضو مربوطه، مجوز گرفته و موجودی اضافی خود را تا 31 دسامبر 2021 به بازار عرضه كنند. این معیار جدید مکمل به عنوان یک استثنا در قانون فعلی پایان سری (ماده 44) است.

مرجع ملی مربوطه ظرف یک ماه پس از دریافت درخواست، تصمیم می گیرد که آیا اجازه ثبت نام آن دسته از وسایل نقلیه پایان سری را در قلمرو خود انجام دهد و به چه تعداد صادر کند.

استفاده از این اقدامات خاص و استثنایی (پایان سری) به تعداد وسایل نقلیه موجود در لحظه تعطیلی ملی محدود خواهد شد. تعداد وسایل نقلیه ای که از این مقررات بهره مند می شوند «نباید از تعداد وسایل نقلیه رده L یورو 4 که در 15 مارس 2020 موجود بودند» فراتر رود، که توسط کارشناسان این صنعت در حدود 550 هزار دستگاه برای کل بازار اتحادیه اروپا تخمین زده شد.

چرا مقررات اولیه پایان سریال کافی نبودند؟

قوانین تأیید نوع اتحادیه اروپا مکانیزم انعطاف پذیری استاندارد موسوم به «پایان سری» را پیش بینی می کند که به OEMها اجازه می دهد تا در هنگام انتقال از یک پله یورو به مرحله دیگر، تعداد محدودی از محصولات خود را به بازار عرضه کنند. با این حال، این بند انعطاف پذیری استاندارد به دلیل شیوع کرونا ویروس جدید ناکافی ارزیابی شد (محدود به 10٪ از ثبت نام 2 سال گذشته در هر نوع).

پایان سری (ماده 44a مقرره 168/2013 اتحادیه اروپا) مکمل قوانین فعلی پایان سری (ماده 44 همان آیین نامه اتحادیه اروپا) است که امکان ثبت تعداد محدودی از وسایل نقلیه یورو 4 را (حداکثر 10٪ از ثبت نام 2 سال گذشته، در هر نوع) تا 31 دسامبر 2022 فراهم می کند.

چشم انداز
* مکانیزم پایان سری اصلاح شده از 14 نوامبر 2020 لازم الاجرا می شود.
* کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید از تاریخ 1 ژوئیه 2021 در مورد تعداد وسایل نقلیه ای که طبق «ماده 44a» جدید به آنها اعطا شده است، به کمیسیون اروپا اطلاع دهند.

برای دریافت مقررات جدید فایل زیر را دانلود کنید

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا