مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آزاد شدن موتورسیکلت ‌های فرسوده از پارکینگ ها موجب آلودگی بیشتر هوا می شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ترخیص ۸۳۰ هزار موتور سیکلت رسوبی از پارکینگ نیروی انتظامی اظهار کرد: در قانون هوای پاک، وزارت صمت متعهد شده است که در ازای هر ۱۰ موتورسیکلتی که تولید می‌کند، سه موتور سیکلت را اسقاط کند، همچنین در ازای تولید هر ۱۰ موتورسیکلتی که آلودگی تولید می‌کند، یک موتور سیکلت برقی تولید شود.

او با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در تلاش است تا خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های اسقاطی جمع آوری شود، بیان کرد: باید تولیدات کشور به سمتی رود که دوستدار محیط زیست باشد، اما هنگامیکه به پارکینگ‌های تولیدکنندگان نگاه می‌کنیم پر از موتورسیلکت‌های کاربراتوری است.

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پارکینگ‌های نیروی انتظامی برای اینکه مشکل کمبود فضای خود را حل کند، به سلامت مردم و محیط زیست اهمیت نمی‌دهد و دنبال راهکار هستیم تا این موتور سیکلت‌ها از پارکینگ خارج شود.

تجریشی با اشاره به اینکه باید راه حلی اندیشیده شود تا موتور سیکلت‌های فرسوده اسقاط شوند، تصریح کرد: در ازای هر موتورسیکلتی که وارد شهر می‌شود انگار ۷ خودروی پیکان به شهر وارد شده است و در این راستا تمام زحمات ما در طی ده‌های اخیر از دست می‌رود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به راهکار‌هایی برای مقابله با این مسئله، عنوان کرد: اقداماتی در این راستا به کمک شهرداری تهران انجام شد، در سال‌های گذشته می‌توانستیم با معادل یک میلیون تومان موتور فرسوده را تعمیر کنیم تا آلودگی کمتری داشته باشد، اما این هزینه‌ها اکنون به ۴ تا ۵ میلیون رسیده است.

او با بیان اینکه تصمیم گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که منافع مردم و منافع ملی در اولویت باشد نه منافع اقتصادی، ادامه داد: قرار نیست به هرشکلی پارکینگ‌های نیروی انتظامی خالی شود، تمام خودرو‌های پیکانی که در گذشته از کشور خارج شده  با بازگشت این موتورسیکلت‌ها بدون فایده شده است و مانند داروی مصرف گذشته‌ای است که مجدد مصرف می‌شود.

تجریشی گفت: با ترخیص این حجم بالای از موتور سیکلت‌های فرسوده به سطح شهر به مرحله‌ی اول خود باز می‌گردیم و آلودگی هوا به مراتب بدتر از امروز خواهد شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا