مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سالانه ۷۰۰ نفر در تهران به واسطه موتورسیکلت کشته می‌شوند/ میزان آلودگی هوا در تهران ۳ برابر استاندارد جهانی است

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، پیروز حناچی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از کلینیک متخصص فوق تخصصی انکولوژی و خون مرکز بهداشتی درمانی منطقه ۶ شهرداری تهران اظهار کرد: سالانه ۷۰۰ نفر در تهران به واسطه حوادث موتورسیکلت جان خود را از دست می‌دهند، گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر به‌طور مستقیم و ۳۵۰ نفر دیگر به طور غیر مستقیم و در ارتباط با موتورسواران در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد از آلودگی شهر تهران مربوط به موتورهای کاربراتوری است و در این خصوص ما در تلاش هستیم تا جلوی دور زدن قانون را توسط موتور سیکلت‌ها بگیریم.

حناچی گفت: با وجودی که بیشترین حجم گردش سرمایه در منطقه عمومی تهران جریان دارد ولی در حوزه آموزش و بهداشت در مقایسه با برخی نقاط کشور کم برخوردار است.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌هایی همچون دیابت و قند خون، افزایش کلسترول و همچنین شیوع پرفشاری در میان مردم تهران، افزود: علاوه بر همه این مشکل‌ها، تهران با مشکل آلودگی هوا مواجه است و علیرغم اقداماتی همچون تعویض سوخت و با وجود اجرای جدی معاینه فنی برای خودروهای سنگین که منجر به کاهش ۲۰ درصد ذرات معلق در تهران شد ولی همچنان میزان آلودگی هوا در شهر تهران ۳ برابر استاندارد جهانی است.

شهردار تهران در ادامه ضمن اشاره به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو خاطرنشان کرد: با وجودی که دوچرخه شیوه اصلی حمل و نقل نیست ولی می‌توانند به عنوان راه‌ حلی در راستای تغییر سبک زندگی باشد.

حناچی با بیان این‌که ما در شهرداری تهران در تلاش هستیم تا توسعه حمل و نقل عمومی به کاهش ترافیک و آلودگی تهران کمک کنیم، گفت: از نظر من این یک راه حل میان مدت است و در صورتی که بخواهیم به حل این مشکل در کوتاه مدت برسیم نیازمند همراهی همه مردم هستیم و من راهی جز این نمی‌شناسم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که ما در بحث درمان از اقداماتی که از سوی خیرین انجام شده و باری را از دوش دولت بر می دارد حمایت می‌کنیم، گفت: توسعه بیمارستان سینا و بیمارستان کودکان در منطقه ۱۸ تهران، احداث پردیس بیمارستان شریعتی در منطقه ۲۲ از مجموعه اقداماتی است که با حمایت شهرداری تهران در توسعه خدمات بهداشتی انجام شده است.

شهردار تهران در ادامه آمار تلفات جاده‌ای کشور اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد آمار سرانه تلفات ما در جاده‌ است در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا توجه به حمل و نقل ریلی است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا