مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاوت یک مارکت پِلِیس تخصصی مانند سیکلت کالا و یک سایت فروش شخصی در چیست؟

نژادیان موسس سیکلت کالا عنوان کرد: این یک پروژه کاملا علمی و تحقیقاتی بود که از سال 1395 در دانشگاه بر روی آن کار کردم و در نهایت در سال 1398 ساخت سایت را شروع کردم و بعد از ثبت شرکت و اخذ مجوزها امسال به بهره برداری رسید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان گفت: در سیکلت کالا، همه فروشندگان مانند (تولیدکنندگان، واردکنندگان یا توزیع کنندگان سراسر کشور که دارای مجوز معتبر هستند) می توانند در سایت ثبت نام کنند و با در اختیار داشتن یک فروشگاه اختصاصی در آن، مستقیم محصولات خود را به فروش برسانند. در واقع اگر بخواهم با زبان ساده تر بیان کنم، سیکلت کالا مانند یک پاساژ یا نمایشگاه است که هر کسی غرفه اختصاصی خود را در آن دارد و کلیه امکانات فروش و نمایش کالا با مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا برای فروشنده و خریدار مهیا شده است که تا افراد از سایت استفاده نکنند، متوجه اهمیت و مزیت های آن نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا افزود: در سیکلت کالا کلیه مراحل خرید، ثبت سفارش، صدور فاکتور، سیستم ارتباط پیشرفته بین (خریدار، فروشنده و سیکلت کالا) به صورت پیام متنی، صوتی، ارسال فایل و ارسال پیامک برای کلیه امور وجود دارد و فروشنده به محض ثبت سفارش و دریافت پیامک (که حاوی شماره همراه خریدار) نیز هست، می تواند به سیکلت کالا قسمت فروشگاه خود و جایگاه ثبت سفارش های خود مراجعه کند و نسبت به ارسال کالا مستقیم اقدام نماید.

وی اظهار کرد: در سایت های شخصی که شرکت ها و افراد دارند، فرآیند کار کاملا ساده تر و متفاوت تر است. در سایت های شخصی فرد محصولات خود را که در انبار موجود دارد می فروشد ولی سیکلت کالا یک بستر با ویژگی های بسیار زیاد برای خرید و فروش کالاهاست و خریدار وقتی وارد سیکلت کالا شود فقط محصولات یک شخص یا یک شرکت را نمی بیند، بلکه با کل محصولات موجود در بازار مواجه می شود و انتخاب بهتر و سریعتری می تواند داشته باشد.

نژادیان گفت: با توجه به جدید بودن موضوع مارکت پلیس و حتی در بعضی موارد تاسیس سایت های فروش شخصی، هنوز برای عده ای اهمیت چنین تشکیلاتی واضح نیست و هنوز یک مارکت پلیس را با یک سایت فروش شخصی اشتباه می گیرند.


بیشتر بخوانید:


مارکت پلیس چیست؟

پس با توضیحات ارائه شده می توان گفت: مارکت پلیس (Market Place) بستری است که امکان خرید مشتری از چندین تامین‌کننده متفاوت را به‌وجود ‌می‌آورد. این سایت قانونی و رسمی شرایطی را مهیا کرده است تا خریداران بتوانند مستقیم از تولیدکنندگان و واردکنندگان خرید کنند و این موضوع به دلایلی که در ادامه مهم‌ترین آن شمرده شده است، باعث منتفع شدن بیشتر خریداران خواهد شد. (قابل ذکر است که این سایت به صورت حق‌العمل‌کاری فعالیت می‌کند).

وی عنوان کرد: فعالیت ما در «شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا» بیشتر در حوزه محصولات دانش‌بنیان خواهد بود و به‌زودی طرح‌های جدید دیگری را اجرا خواهم کرد.

محمدعلی نژادیان افزود: طبق نیازسنجی های مکرر که برای صنعت موتورسیکلت ایران و بازار این وسیله‌نقلیه داشته ام، طرح‌های جدید دیگری را در این مجموعه به‌زودی افتتاح خواهم کرد که البته برای فراگیر شدن این طرح ها نیاز به صبر و تحمل است.

 مزیت رقابتی

پس دو فرق اساسی سیکلت‌کالا با سایت‌های فروش اینترنتی در ایران این است که:

  • محمدعلی نژادیان خود طراح و سازنده سایت است
  • وی از فعالان قدیمی در صنعت موتورسیکلت ایران است

راه‌حل ضد کرونایی برای صنعت موتورسیکلت ایران

محمدعلى نژادیان ضمن اشاره به ویروس کرونا گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود که رفتار خریداران در دنیا پس از شیوع این ویروس تغییر کند و سیکلت‌کالا و سیکلت‌بانک نیز می‌توانند در حد خود برای مهار کرونا در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه مثبت باشند.

نژادیان گفت: یونگ ژانگ، مدیرعامل سایت فروش علی‌بابا چین، دراین‌باره می‌گوید:

«هفده سال پیش، کسب‌وکار تجارت الکترونیک پس از همه‌گیری سارس رشد بی‌سابقه‌ای تجربه کرد. اعتقاد داریم سختی‌های کنونی با تغییر رفتار در میان مصرف‌کننده‌ها و کسب‌وکارها همراه خواهد بود و البته فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند. روز‌به‌روز مصرف‌کننده‌های بیشتری می‌بینیم که از ابزارهای دیجیتال برای رفع نیازهای روزمره‌ی خود آسان‌تر استفاده می‌کنند. با اطمینان‌خاطر می‌گوییم اقتصاد و جامعه‌ی چین بیشتر به‌سمت دیجیتالی‌شدن پیش می‌رود و به‌زودی فرصت برای ساختن بنیادهای رشد طولانی‌مدت اقتصاد دیجیتالی علی‌بابا فراهم می‌شود».

نژادیان گفت: جریان رشد و افول صنایع در دنیا و مخصوصا در ایران خیلی سریع به‌واسطه فناوری‌های نوین در حال تغییر است و اگر تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان خود را با شرایط جدید هماهنگ نکنند، ضرر خواهند کرد و چه بسا عدم تغییرپذیری باعث حذف آن‌ها از بازار و عرصه تجارت در دنیای جدید پس از کرونا شود.

موسس سیکلت کالا اظهار کرد: شيوع كرونا باعث شد كه سايت هاى فروش در سراسر دنيا بيشتر محبوبيت پيدا كنند و كم‌كم همه برندهاى معروف از اين سايت‌ها، فروشگاه‌هاى اختصاصى خود را دريافت مى‌كنند. نمونه آن پیوستن کی‌تی‌ام به سایت لازادا است. آنچه کى‌تى‌ام در لازادا برای خریداران آنلاین ارائه مى‌دهد، علاوه بر فروش این است که مشتریان مدل‌های آینده را از قبل سفارش دهند و ثبت‌نام کنند. این روش جدید معامله، راه‌حل KTM برای ارائه سهولت به مشتریان خود در زمان همه‌گیری کرونا است و از این به بعد طرفداران این برند مى‌توانند محصولات مورد نظر خود را در هر زمان و مکان خریدارى کنند.

هوشمند خرید کنید

وی عنوان کرد: از این به بعد هموطنان گرامی می‌توانند از طریق سایت سیکلت‌کالا به نشانی https://cycletkala.com با یک مقایسه آسان، هوشمندانه و مستقیم از تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورسیکلت و دوچرخه خرید کنند. قابل ذکر است که در فاز اول، فعالیت سایت در محدوده جغرافیایی تهران است و به زودی امکان فروش برای سراسر کشور مهیا خواهد شد.

با توجه به این‌که تعداد زیادی شرکت تولیدکننده و واردکننده در حوزه موتورسیکلت، دوچرخ‌ها و قطعات یدکی و لوازم جانبی وجود دارد و همچنین با توجه به تعداد بسیار زیاد محصولات در این زمینه‌ها، در نتیجه این سایت با امکانات و دسته‌بندی‌های حرفه‌ای خود می‌تواند در کمتر از یک دقیقه کلیه اطلاعات لازم را برای یک خرید هوشمندانه و آسان در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع هدف سیکلت کالا این است که با گردآوری همه شرکت‌ها و محصولات در خود، بتواند زمان جستجوی خریداران را به حداقل برساند تا با یک ارزیابی دقیق خرید کنند.

با توجه به شیوع کرونا، ترافیک، هزینه و مدت زمان رفت و آمد برای پیدا کردن محصول مناسب خود، گرانی و سهمیه‌بندی بنزین، کمبود جای پارک، احتمال جریمه شدن، هزینه طرح ترافیک و دلایل بسیار دیگر این سایت برای کاربران مقرون به صرفه تر خواهد بود.

نوع کالا و خدمات ارائه شده در سیکلت کالا

 سیکلت کالا بورس اختصاصی کالاهای ذیل است:

  • فروش انواع موتورسیکلت
  • فروش انواع دوچرخه
  • فروش لوازم بازی کودکان
  • لوازم جانبی و قطعات
  • لوازم ورزشی (اسکوترها، اسکیت‌ها و…)
  • کالاهای فرهنگی در حوزه صنعت موتورسیکلت و دوچرخه (کتاب و مجله)
  • و…

سیکلت کالا دارای چه مجوزهایی است؟

شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا به دلیل توسعه فعالیت‌های خود در سال 1401 به چترا محرک تغییرنام داد.

سایت آنلاین «سیکلت کالا» با پشتوانه مدیریتی دودهه سابقه مستمر در صنعت موتورسیکلت ایران و با شناخت وسیع از بازار موتورسیکلت پاسخ‌گوی نیازهای هموطنان گرامی است. «سیکلت کالا» متعلق به «شرکت نوآوران موتورسیکلت کالا» به شماره ثبت ۵۵۳۳۰۰ در سال ۱۳۹۹ تاسیس شد.

  • اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی (اتحادیه کشوری)
  • عضو انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران
  • نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی (enamad)
  • نشان ملی ثبت (رسانه‌های دیجیتال)
  • گواهینامه امنیتی SSL
  • دریافت بهترین درگاه پرداخت در ایران: به پرداخت ملت
  • و…

سیکلت کالا هوشمند است

1- در سایت  سیکلت کالا شرکت ها مى توانند ثبت نام کنند و مستقیم محصولات خود را به فروش برسانند. در حقیقت این سایت مانند یک نمایشگاه دائمى، بازار و یا پاساژ است که تمام شرکت ها مى توانند در آن یک غرفه اختصاصى متعلق به خود را داشته باشند. یا به عبارتى دیگر همه شرکت ها یک سایت یا فروشگاه اختصاصى خود را در اَبَر سایت سیکلت کالا خواهند داشت.

قابل ذکر است که بر خلاف سایت های معمول که دو کاربر (خریدار و مدیر سایت) طرف حساب یکدیگر اند، در سیکلت کالا سه کاربر یعنی ۱-خریدار ۲-فروشنده (تولیدکننده و واردکننده) ۳- مدیران سیکلت کالا حضور دارند.

2- سیکلت کالا هوشمند است و کلیه مراحل ثبت سفارش برای خریدار و همچنین تولیدکنندگان و واردکنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز پیامک می شود.

3- شماره همراه خریدار بلافاصله بعد از ثبت سفارش برای تولیدکنندگان و واردکنندگان پیامک می شود.

4- سیکلت کالا دارای یک سیستم یکپارچه بسیار حرفه ای و استثنایی ارسال تیکت (پیام) با قابلیت ارسال فایل، عکس و پیام صوتی است که خریداران، تولیدکنندگان و سیکلت کالا همه با هم می توانند ارتباط نوشتاری و صوتی برقرار کنند. و پس از ارسال پیام یا پاسخ، برای طرفین پیامک اطلاع رسانی ارسال می شود.

5- در سیکلت کالا امکانات بسیار زیادی برای یک خرید هوشمندانه آماده شده است که نمایش کلیه محصولات یک تولیدکننده، انواع فیلترها، دسته بندی ها، انجام مقایسه ها، انتخاب محصولات مورد پسند، مشاهده انواع مدل های مشابه محصولات و امکانات بسیار دیگر محیا شده است.

6- امکان درج بنرهای تبلیغاتی متفاوت و حرفه ای در سیکلت کالا وجود دارد.

در نهایت گروه علمی و فناوری شرکت «نوآوران موتورسیکلت کالا» این نوید را می دهد که به زودی جدیدترین و آخرین تکنولوژی‌های فروش و بازاریابی عصر نوین را در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه افتتاح خواهد کرد که در حد خود بی نظیر است.

به امید موفقیت روزافزون صنعت موتورسیکلت و دوچرخه ایران

دعوت از تولیدکنندگان و فروشندگان

نژادیان در نهایت از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای ذکر شده دعوت کرد که به سیکلت کالا ملحق شوند.

وی گفت: فعالان این عرصه می‌توانند جهت هماهنگی برای ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۲۸۲۳۷۳۳۶ تماس گرفته یا پیامک ارسال کنند.

برای اطلاع بیشتر درباره سیکلت کالا اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاع از اخبار مربوط به سیکلت کالا اینجا را کلیک کنید

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا