مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جزئيات به روزرسانى موتورسيكلت معروف ياماها براى سال ٢٠٢١

به گزارش موتورسيكلت نيوز، جزئیات مربوط به ياماها MT-09 به تازگی منتشر شده است. عکس های قابل توجه برای مدل 2021 یک موتور کاملاً بزرگتر با ظرفیت 890 سی سی، شاسی به روز و مطابق با آن و الکترونیک پیشرفته است. در حالی که این قطعاً تغییرات عمده در این تکرار جدید MT-09 است، سبک سازی نیز در کل اندکی اصلاح شده است. همانطور که قبلاً در ماه سپتامبر گزارش شده بود، MT-09 از 847 سی سی به 890 سی سی افزایش یافته است. مطابق با روند اخیر، حجم اضافی به یاماها کمک می کند تا استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای را که همیشه سخت تر می شوند، افزایش دهد و در عین حال چهار اسب بخار تقویت کند و آن را به 118 اسب بخار برساند.

جابجایی (حجم) بیشتر هرچند تمام داستان موتور جدید نیست. یاماها ادعا می کند، “تقریباً همه اجزای اصلی جدید هستند. از جمله پیستون ها، میله های اتصال، میل بادامک و میل لنگ.”

موتور جدید 890 سی سی از سیستم تحویل سوخت کاملاً جدیدی نیز بهره می برد. برای سال 2021، انژکتورهای سوخت به سمت سوپاپ دریچه سوار می شوند – در مقابل مستقیماً به سر سیلندر متصل می شوند – برای اتمیزه سازی بهتر سوخت که همچنین باعث کاهش چسبندگی سوخت به دیواره های پورت ورودی می شود و باعث افزایش 11 درصدی بهره وری سوخت می شود.

همچنين گفته مى شود در بروزرسانى جديد موتورسيكلت سبك تر داراى اگزوز جديد، سوارى قابل تنظيم، تغييراتى در جلوبندى براى پايدارى بهتر شده است.

اين دومین مدل یاماها است که به سیستم ترمز جلو از نوع YZF-R1 مجهز شده است. با داشتن یک سیلندر اصلی شعاعی Nissin که در آن پیستون در جهتی حرکت می کند که موازی با حرکت اهرم ترمز است، این فناوری برای کنترل بهتر، فشار هیدرولیکی خطی تری به ترمزهای دیسکی جلو می دهد و در مجموع سيستم ترمز با فناورى پيشرفته اى را دارد.

علاوه بر این، مدل ٢٠٢١ یاماها MT-09 یک صفحه نمایش 3.5 اینچی TFT دریافت می کند تا تمام این اطلاعات جدید را به همراه مجموعه ای از سایر اطلاعات مربوطه به سوارکار منتقل کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا