مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کارخانه موتورسیکلت‌ خلخال احیا می‌شود

به گزارش موتورسيكلت نيوز، ارژنگ عزیزی روز شنبه در بازديد از محل کارخانه تعطیل موتورسیکلت‌سازی میهن سیکلت ارس خلخال افزود: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار این واحد صنعتی بزرگ واقع در شهرک صنعتی این شهرستان برای احیا و شروع مجدد کار تولید و ساخت و مونتاژ موتورسیکلت در این محل، استانداری اردبیل برای هرگونه همکاری در خصوص گشایش ارزی و فراهم شدن زمینه فعالیت این کارخانه با سرمایه‌گذار بخش خصوصی آن همکاری خواهد کرد.

وی اظهارداشت: برای شروع فعالیت‌های تولیدی کارخانه موتورسیکلت‌سازی میهن سیکلت خلخال و ایجاد اشتغال مجدد برای ۱۵۰ نفر از کارگران این واحد تولیدی و صنعتی نیاز به گشایش ارزی ۱۰ میلیون دلاری و هماهنگی برای صدور مجوز ورود قطعات از کشور چین  است که بخشی از این کار در استان انجام و بخش دیگری از آن نیز که مربوط به بانک مرکزی ، وزارت صمت و امور خارجه تهران است در مرکز کشور انجام و در نهایت این واحد تولیدی پس از ۱۴ سال توقف و تعطیلی ناشی از رکود بازار موتورسیکلت در سال‌های گذشته فعالیت‌های تولیدی به چرخه کار و تولید باز می‌گردد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک سوم از زمین موجود شهرک صنعتی خلخال در اختیار سرمایه‌گذار کارخانه موتورسیکلت‌سازی میهن سیکلت بوده و با احیای مجدد این واحد صنعتی  بیش از هشت هزار متر مربع سوله و سالن‌های مونتاز در اختیار کارخانه در بخش تولید این وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عزیزی حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های راکد و یا نیمه‌فعال را برای بازگشت مجدد بکار و تولید از اهم اولویت‌های کاری معاونت امور اقتصادی استانداری اردبیل در سال جهش تولید دانست و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در نیمه سال جاری بخش مهمی از مشکلات چندین واحد تولیدی راکد و یا متوقف استان برطرف و تعدادی از این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

او گفت: برای راه‌اندازی مجدد کارخانه تعطیل شده تولید موتورسیکلت‌سازی میهن سیکلت ارس خلخال واقع در شهرک صنعتی این شهر پیش از این جلسات مختلفی با حضور استاندار اردبیل با حضور سرمایه‌گذار این کارخانه در مرکز استان تشکیل و مشکلات این واحد بررسی شده است.

عزیزی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این واحد صنعتی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه بدون دریافت هرگونه تسهیلات بانکی اعلام آمادگی می‌کند، افزود: در گذشته این واحد صنعتی بزرگ منطقه زمینه اشتغال ۱۲۵ نفر را فراهم کرده که با راه‌اندازی دوباره آن زمینه بازگشت مجدد کارگران بیکار شده به این واحد فراهم خواهد شد.

عزیزی افزود: شهرک صنعتی خلخال پس از شهرک صعنتی شماره یک اردبیل فعال‌ترین شهرک صنعتی استان است که بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی آن با حداکثر توان کاری خود در تولید و کار فعالیت دارند.

عبدالله‌پور ، سرمایه‌گذار و مالک کارخانه موتورسیکلت‌سازی میهن سیکلت خلخال نیز گفت: علاوه بر احیای خط مونتاژ تولید موتور در این کارخانه برای توسعه فعالیت‌های صنعتی وا فزایش سطح اشتغال قصد دارد خط تولید قطعات یدکی موردنیاز کارخانه های موتورسیکلت سازی را در شهرک صنعتی خلخال راه‌اندازی کند.

کارخانه تولید موتورسیکلت واقع در شهرک صنعتی خلخال در سال ۱۳۸۱ آغاز بکار و پس از چهار سال فعالیت در تولید موتورسیکلت به علت اعمال تحریم‌های خارجی و مشکل تامین قطعات از خارج از کشور و همچنین رکود در بازار موتورسیکلت در کشور به حال تعطیل درآمد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا