مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توجه دولت به ایمنی موتور سواران در جنوب کرمان

به گزارش موتورسيكلت نيوز، حوادث جاده ای یکی از علل عمده مرگ و میر در جاده های جنوب کرمان به شمار می رود که بخش زیادی از قربانیان این حوادث موتور سیکلت سواران هستند و با توجه به محرومیت این منطقه، آمار استفاده کنندگان از موتور سیکلت قابل توجه است لذا طرح ارتقای ایمنی موتور سواران جنوب استان کرمان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در دستور کار قرار گرفته تا کاهش میزان تصادف های منجر به فوت را در این منطقه، شاهد باشیم.
طرح افزایش ایمنی موتور سواران در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اجرا شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: این طرح با هدف آموزش موتور سواران این منطقه در شهرستانهای جنوبی استان کرمان و در روستاهای هدف در حال اجرا است.
مسعود جمیلی کرمانی افزود: در قالب این طرح، ضمن آموزش موتور سیکلت سواران در زمینه رانندگی ایمن و رعایت شرایط رانندگی با موتور سیکلت، یک عدد کلاه ایمنی رایگان به رانندگان داده می شود.
وی ضربه به سر را علت اصلی مرگ و میر ناشی از تصادف های موتور سیکلت عنوان کرد و گفت: استفاده از کلاه ایمنی می تواند نقش چشمگیری در کاهش مرگ و میر در حوادث ایفا کند از این رو اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با توجه به حساسیت این موضوع، اقدام به توزیع کلاه ایمنی رایگان کرده است.

۶۳۰ کلاه ایمنی بین موتور سیکلت سواران جیرفتی توزیع شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جیرفت نیز به ایرنا گفت: ۶۳۰ عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان بین موتور سیکلت سواران جیرفتی توزیع شد.
اکبر سلیمانی افزود: این طرح فعلا در هفت روستای شهرستان جیرفت اجرا می شود.‌
وی ادامه داد: روستاهایی که بیشترین آسیب دیدگی ناشی از تصادف موتور سیکلت سواران را داشته و تعدد وسایل نقلیه موتوری در مناطق پر خطر واقع شده اند در اولویت این طرح قرار دارند.
افزایش ایمنی موتور سواران و کاهش تصادفات
فرمانده پلیس راه جیرفت هم گفت: طرح ارتقای ایمنی تردد موتور سیکلت سواران که با همکاری و مشارکت جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال اجرا است کمک زیادی به کاهش صدمات ناشی از تصادف موتورسیکلت سواران می کند و قابل تقدیر است.
سرگرد محمد حسین زاده افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۶ فقره تصادف در حوزه راه های شهرستان جیرفت داشته ایم که منجر به آسیب دیدن ۲۰ نفر از موتور سوران شده است.
وی از زخمی شدن ۱۳ نفر و فوت هفت نفر راکب موتور سیکلت در چهار ماهه نخست امسال در جیرفت خبر داد و گفت: رعایت مقررات رانندگی و استفاده از لوازم ایمنی از جمله کلاه ایمنی مناسب از توصیه های پلیس به موتور سیکلت سواران است.
بیشتر موتور سیکلت سوران هیچ آموزش اصولی ندیده اند
موتور سیکلت سوار جیرفتی هم به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر موتور سیکلت سوران هیچ آموزش اصولی ندیده اند لذا آموزش اصولی نقش مهمی در کاهش تصادفات این بخش دارد.
حسین رئیسی افزود: متاسفانه می بینیم تعداد زیادی از موتورسواران، بدون داشتن گواهینامه تردد می کنند و روند نسبتا طولانی دریافت گواهینامه، شاید یکی از دلایل این وضعیت باشد امادر مجموع، طرح ارتقای ایمنی تردد موتور سیکلت سواران بسیار خوب بوده و امیدواریم این طرح همچنان ادامه داشته باشد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا