مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت برقی برای کار در مزرعه

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از نیو اطلس، «Volcon Grunt» یک موتورسیکلت آفرود با چرخ‌های پهن است که برد باتری‌ آن به 161کیلومتر می‌رسد. استارتاپ سازنده گفته است که به‌زودی یک جفت چرخ دیگر در کنار چرخ‌های این موتورسیکلت برقی قرار می‌دهد تا از آن یک وسیله نقلیه سرگرم‌کننده نیز بسازد.

Grunt به‌نظر خیلی ساده می‌آید. یک موتور میان رده که حداکثر 50اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند تا این موتورسیکلت حداکثر سرعتی درحدود 96کیلومتر در ساعت داشته باشد.

این وسیله نقلیه برای حرکت در جاده‌های خاکی بسیار مناسب است. این موتورسیکلت برقی دارای چراغ جلو، چراغ ترمز، زین و مجموعه‌ای از سیستم تعلیق کاملاً یکنواخت است. لاستیک‌ها بسیار بزرگ و ضخیم هستند و به وضوح به نرم‌تر شدن وسیله نقلیه کمک می‌کنند.

Volcon می‌گوید که با یک شارژ کامل، این موتورسیکلت، 100مایل (حدود 161کیلومتر) کار می‌کند و اگر بخواهید آن را روشن نگه دارید، باتری‌اش قابل تعویض است. موتورسیکلت Grunt به اندازه کافی ضد‌آب است که می‌تواند به‌طور کامل در یک رودخانه غوطه‌ور شود.

بیشتر از آنکه یک وسیله نقلیه سرگرم‌کننده باشد، از آن می‌شود به‌عنوان یک دوچرخه کشاورزی یاد کرد. به همین دلیل احتمالاً می‌شود اینگونه برداشت کرد که این وسیله نقلیه برای کار بسیار ایده‌آل باشد. قیمت‌گذاری «Volcon Grunt» از 5995دلار شروع می‌شود و تحویل آن نیز در سال2021آغاز خواهد شد.

مشخص نیست آپشن‌های بالاتر برای افزایش این رقم چه گزینه‌هایی هستند. این مطمئنا بسیار گران‌تر از یک موتورسیکلت 200سی‌سی تک‌سیلندر مزرعه‌ای است، اما از طرف دیگر، احتمالا بیشتر کارهای روزانه یک مزرعه را با یک‌بار شارژ کامل پوشش می‌دهد و هرگز به سوخت فسیلی نیاز ندارد؛ ضمن اینکه داستان تعمیر و نگهداری را نیز تاحدود بسیار زیادی مرتفع می‌کند و بنابراین شاید بشود از آن یک عمر استفاده کرد.

برنامه بعدی این استارتاپ درخصوص تولید وسایل نقلیه برقی، ساخت نمونه اسپرت «Volcon Grunt» است. با این حال، قرار نیست این موتورسیکلت کارایی خود را از دست بدهد و در نمونه مدنظر، این وسیله نقلیه همچنان یک موتورسیکلت کشاورزی باقی خواهد ماند. این مدل با 450اسب‌بخار تولید قدرت، حداکثر سرعتی بالغ بر 129کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا